דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיירות אורבנית בחיפה 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 1987 פעמים ]

האם גם אתם תיירים אורבניים? אם אתם עוד לא יודעים שאלו את עצמכם האם גם בשבילכם יער הבטון הוא הוא היער האמיתי? האם גם אתם תעדיפו את הפארק הסימטרי והמתוכנן טוב על כל סוואנה פראית? התיירנים האורבניים פשוט אוהבים את העיר על כל המוסדות והפונקציות שהיא יכולה להציע – ביקור במוזיאונים, שפע של אוכל מגוון לבחור מתוכו ומעל להכל ערב רב של אנשים עימם אפשר להתרועע או רק לצפות בהם. למען האמת בשביל ליהנות מכל אלה הם ממש לא חייבים להרחיק אל מעבר לגבולות ארצנו אלא שנדמה להם לפעמים שמלאי הערים האמיתיות, המטרופולינים בישראל מתחיל ונגמר בגוש דן בדיוק בשביל אותם תיירים אורבניים אני רוצה להאיר את אחת הערים שנשכחות לפעמים מנוף התיירות הישראלית ושלא בצדק – חיפה.

מורה נבוכים לחיפה

חיפה היא קודם כל עיר הנמל היחידה בישראל. נופי הים התכול הנשקפים מנקודות רבות בה  מייחדים אותה עוד לפני שהתחלתם לסקור את האטרקציות הרבות שהיא מציעה. זוהי עיר מגוונת עם חלקים רבים ששונים אחד מן השני לחלוטין: העיר התחתית לעומת מרכז הכרמל, ואדי ניסנס לעומת המושבה הגרמנית, הגנים הבהאיים לעומת הגרנד קניון ועוד. מאיפה להתחיל, מה לעשות ואת מה אסור לפספס? כל זאת ועוד בשורות הבאות.

19 המדרגות לגן עדן

התייר האורבני ירצה בודאי להתחיל את יום הביקור הראשון שלו בחיפה בביקור בגולת הכותרת של העיר ויהיה קשה לקבוע אותה במקום אחר מאשר הגנים הבהאיים.  תשעה עשר מדרגות עשויה יצירת האמנות הזו שמשתרעת על פני חלק נרחב מן המדרון הצפוני של הר הכרמל. המקדש בעל כיפת הזהב  שנמצא בראש היצירה ומהווה גם את מרכזה יהיה מקום טוב להתחיל ממנו את הסיור. זהו מקום קברו של הנביא-המבשר של הדת הבהאית וכדאי להצטרף לסיור בו על מנת ללמוד קצת יותר על הדת המעניינת. לאחר מכן תוכלו לטייל להנאתכם בגנים. גם כאן כמובן אפשר להצטרף לסיור. אין צורך להזמין מקומות מראש.  

במורד הואדי

אחרי שתסיימו את הביקור בגנים (שרצוי לעשותו כאמור בבוקר) בודאי תרצו ללכת ולהתנקות מכל התרבותיות והסימטריה אל מקום שבו יש יותר חיות ואנושיות. ובכן, ואדי ניסנס על השוק שבו הוא המקום בשבילכם עכשיו. מיקומו של הואדי, שהוא למעשה אחת השכונות הותיקות בחיפה, הוא בעיר התחתית היותר עממית והפחות סנובית. ההליכה בואדי מזמנת מפגש מיוחד עם הנוף הימי של חיפה. חוץ מזה תמצאו פה גם פסלי רחוב מעניינים וגם דוכני פלאפל שנחשבים לעילית של חיפה בתחום. מומלץ להגיע לכאן בפסטיבל "החג של החגים" אז השכונה נצבעת כולה בקישוטים המסמלים את חגי החורף של שלושת הדתות המונותיאיסטיות: חג המולד, חנוכה והרמאדן.

אל השמש העולה

ושוב ננוע מן האנשים אל מקום של תרבות ויצירה. בחיפה פועלים מספר מוזיאונים מעניינים אך ללא ספק היחודי ביותר הוא מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית. זהו המוזיאון היחיד בארץ, ולמעשה בכלה מזרח התיכון,  שעוסק באופן בלעדי במורשת של ארץ השמש העולה.,והוא עושה זאת בצורה מכבדת מצד אחד אך עדיין קומוניקטיבית מהצד השני. במקום תערוכה קבועה שעושה למבקר היכרות עם תרבות יפן והשתקפותה באמנות היפנית . בנוסף, במקום תערוכות מתחלפות החושפות צדדים שונים מן התרבות היפנית. העכשווית או העתיקה. שווה לראות אם במקום מתקיימים אירועים מיוחדים ביום הביקור – טקס תה מעניין או סדנא (המיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים) יכולים להקפיץ את החוויה.

נשנושים של ערב

על מנת שננעל את הביקור כהלכה לא נוותר כמובן על ארוחה או אולי איזה קינוח נחמד. וכאן יש שתי אפשרויות אם אתם ברצון לאווירה רגועה סורו אל המושבה הגרמנית לאיזה קפה של לפנות ערב. לעומת זאת, אם אתם צעירים ברוחכם ורוצים קצת לטעום מהרוקנ'רוליות של חיפה בהחלט כדאי שתעלו מעלה אל אזור מרכז הכרמל לתפוס בירה באיזה פאב מקומי ואולי לקפוץ בהופעה עם כמה עשרות חיפאים אסליים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב