דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שוק ההון - כל מה שצריך לדעת 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 2489 פעמים ]

בעוד שבעבר השקעה בשוק ההון הייתה שמורה ליחידי סגולה בלבד, הרי שכיום כל אדם יכול להשקיע בבורסה הישראלית או ברחבי העולם. הנגישות הרבה של קניית מניות פותחת אפשרויות התעשרות חדשות, אולם יש לזכור כי שוק ההון הינו הפכפך וטומן בחובו סיכונים לא מבוטלים. משום כך, מומלץ לכל מי שמבקש לרכוש מניות ולהשקיע בבורסות ברחבי העולם ללמוד היטב את התחום, על מנת למנוע מפח נפש והפסדים כלכליים.

הבורסה לניירות ערך הינה שוק, בדומה לשווקים אחרים, אולם הסחורה איננה מוחשית כמו ירקות ופירות, אלא מבוססת על תחזית וניסיון לנבא את ערך המוצר אותו קונים. מניות הן למעשה כלי אשר מבוסס על ניבוי העתיד, והנחה כי החברה או המדינה בה משקיעים אכן תצליח מבחינה כלכלית וניהולית והערך של יגדל. בדרך כלל השקעה באגרת חובה של מדינה או חברה ציבורית נחשבת לבטוחה יותר, אולם בעידן של אי יציבות פוליטית גם כלל אצבע זה אינו מבטיח השקעה בטוחה.

לימודי שוק ההון מעניקים היכרות מקיפה עם תחום ההשקעות במניות, כמו גם באפיקי השקעה אחרים. כלי מפורסם בשוק ההון הוא קרנות נאמנות, אשר מהוות מעין חבילה המאגדת מגוון ניירות ערך בעלות עניין או קשר כלשהו. כלים נוספים הינם קופות גמל וקרנות השתלמות, אשר פטורות ממס אולם מציעות אפשרויות רווח נמוכות יותר. בנוסף לכלים אלו, ישנן אפשרויות רבות להשקיע בשוק ההון, כאשר לכל אפיק השקעה יתרונות וחסרונות משלו.

בעקבות המספר הרב של אנשים המבקשים לרכוש כלים מקצועיים, נפתחו בשנים האחרונות מכללות שוק ההון רבות. עם זאת, מומלץ לוודא כי מוסד הלימודים הינו איכותי ובעל ניסיון בהוראה, כמו גם בעל הצלחה מוכחת בתחום ההשקעה בשוק ההון. גורמים חשובים נוספים שכדאי לבדוק הם מידת ההתנסות המעשית בהשקעה באפיקים השונים במהלך הלימודים, מספר הסטודנטים בכיתה, גמישות שעות הלימודים, וכמובן גובה שכר הלימוד.

התכנים המדויקים של קורס שוק ההון משתנים בהתאם לתחום ההתמחות הספציפי, אולם ישנם כמה נושאים חשובים אשר כל אדם צריך לדעת לפני שמתחילים להשקיע. נושא מרכזי הוא זיהוי מגמות, כלומר לדעת מתי השוק נמצא בעלייה, ומתי ישנה קריסה וירידת ערך כוללת. נושא חשוב נוסף הינו חישוב הערך האמיתי של המניה, על מנת לבחור האם לקנות או למכור את המניה במחיר בו היא נמצאת כיום או לחכות לזמן מאוחר יותר.

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב