דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות תינוקות 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 2116 פעמים ]

היבטים על התפתחות השפה. יתרונות שאפשר להעניק לתינוק משנת החיים הראשונה ליכולות ברכישת שפה שנייה.

המילים "יכולות נהדרות" או "לקויות למידה" נכנסות בדרך כלל לחיי האנשים כאשר הילדים מגיעים לגיל בית הספר. מה שאנחנו לא יודעים הוא שניתן לזהות סממנים לתופעה שמובילה ללקויות למידה ולנסות לטפל בה עוד בגיל הרך. יתרה מכך מחקרי בלשנות יכולים להצביע על לקויות אלו אפילו בשלב רכישת השפה כלומר גילאי שנה עד שנתיים.כל נושא התפתחות תינוקות נחקר גם בהיבט של התפתחות יסודות רכישת השפה בשלב הטרום מילי, זאת אומרת ליפני שהתינוק אומר את המילה הראשונה. מחקרים אלו שמציגים לנו את תיאוריית הלקות הפונולוגית מסבירים כי אחד המאפיינים הבולטים בקרב ילדים עם לקויות למידה הוא הלקות שלהם בעיבוד פונולגי. במילים אחרות הם חווים קושי לפרק את המילים לחלקי הברות ולצרף אות אותם צלילים בחזרה למילים. ילדים אלו שמתחילים לדבר בגיל מאוחר יותר וכאלה שמדברים עם שגיאות אופייניות עשויים לחוות קושי בפענוח ובקריאה בגיל בית הספר.
כאשר באים לרכוש שפה שנייה המוח האנושי נשען כמובן על היכולת למודעות פונולוגית של מוחנו. ילדים אשר חוו קושי ברכישת שפת אימם באופן הגיוני ביותר יתקשו גם ברכישת שפה שניה. כלומר יכולת רכישת הקריאה בסביבות גיל 6, יכולה להיות מנבא טוב ליעילות ולקלות רכישת השפה שנייה אצל ילדים. החוקרים טוענים כי הבעיה ברכישת שפה שנייה שעונה על לקות במנגנונים הבסיסיים הקשורים לתהליכים שפתיים אצל ילדים אלו. מסקנתם החותכת היתה כי חסר פונולוגי זה הוא בעל השפעה מיידית ומשמעותית על יכולתו של התלמיד לרכוש שפה שנייה.
נושא הפרעות הלמידה אשר קיבל באקדמיה הרבה נפח בשני העשורים האחרונים, מגלה לנו גם שיש לגנטיקה חלק לא מבוטל. החדשות הטובות הן שמי שחווה קושי גדול ברכישת אנגלית בבית הספר לא חייב לשבת מהצד ולצפות בילדיו נאבקים שוב את אותו המאבק. במסגרת הידע המצטבר של רכישת שפה ורכישת שפה שנייה, היום יודעים כי יש והרבה מה לעשות על מנת לסדר לילדים כרטיס כניסה לכיתת דוברי האנגלית וזאת בלי לצאת מהבית או כל מאמץ מיוחד מצידכם. למעשה יכולת רכישת השפה אצל התינוק מתחילה להתפתח עוד כשהוא ברחם אימו והוא לומד לזהות את קולה של אימו. מהרגע בו התינוק מגיח לעולם הוא כבר מכיר ומזהה את קולה והחל מגיל שלושה חודשים הוא מתחיל בקליטה של הצלילים אותם הוא שומע אותה הוגהה. התינוק עד גיל 10 חודשים לערך יכול לקלוט ולאפסן את כל הפונמות (הצלילים וההגאים המרכיבים שפות) שהוא שומע. חלון הזדמנויות זה נסגר בערך בגיל זה והתינוק אז לומד להכוונן לצלילים של שפת אימו. מכן ניתן להבין שהדבר היחדי שעומד בין אנגלית ברמת שפת אם והתינוק הוא היכולת של אימו להגות פונמות נכונות באנגלית.
הטרנד העולמי החדש שנותן לתינוק את היכולת הזו בשילוב תחכום ומיטב הפתרונות של הטכנולוגיה הם המרכיבים של המוצר Speaki. בעזרת מוצר זה שהוא פטנט ישראלי רשום, כל תינוק יוכל לשמוע את הפונמות של השפה האנגלית, בקולה של אימו ובתוך דלת אמות ביתם. כאשר בגיל זה התינוק רוכש יסודות לשפת ילדות נוספת, אפילו שלא יפגוש אותה שוב עד גיל בית הספר, היא מתאכסנת במוחו וממתינה לשליפתה בשלב מאוחר יותר כאשר יגדל ויתחיל ללמוד אנגלית באופן רצוני ומודע. הידע אותו רכש עוד בעריסה בשלב היחיד בחיים, השלב הטרום מילי, שלצליל יש משמעות התפתחותית ביכולת פענוח ועיבוד הפונולוגי של הצלילים המרכיבים את השפה, תעמוד לצידו יכולת זו ותעזור לו גם ביכולת לימוד השפה האנגלית שתהייה טובה יותר וגם בכל השימוש בשפה שרכש- לתמיד ישנם מחקרים המראים שאנשים בוגרים שבינקותם שמעו שפה נוספת הדבר היחיד שנשאר לרשותם זו יכולת ההבחנה של צלילי השפה וזה נתן להם את היכולת להגיע לרכוש את השפה ברמת שפת אם- זו היכולת שכל תינוק היה רוצה שהוריו יעניקו לו . יתרה מכך, לאור זה שכולנו כבר מבינים שאנגלית זה לא עוד שפה אלא כלי לחיים, מידע זה יקל עליו בהמשך דרכו בלימודים האקדמאיים או בשוק העבודה כאשר יהפוך לראש לאריות ולא זנב לשועלים.

המאמר נכתב בידי חברת ספיקי המתמחה בהקניית השפה לתינוקות,כחלק מתהליך הצובר תאוצה בארץ ובעולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב