דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרכים להגדלת אחוז ההמרה בדפי נחיתה 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 764   [ נצפה 2017 פעמים ]

דפי נחיתה הם המילה החמה בהגדלת תוצאות בפעילות עסקית / שיווקית באינטרנט בימים אלו.

לעיתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו משקיעים רבות בתכנון האתר, בהכנסת תכנים מעניינים, בבחירת מילות החיפוש המתאימות, ביצירת פרסומות ובהבאת תנועה לאתר, בין אם בתשלום או בדרכים אורגניות.  אך, על פי רוב הזמן המושקע באתר הוא כה רב, לעומת אחוזי ההמרה הנמוכים שאנו משיגים.

אחוז ההמרה משמעותו – הפיכת מבקר אקראי באתר ללקוח פוטנציאלי, או במילים אחרות – יצירת ליד (תחילתו של קשר עם הלקוח).

ההבחנה בין דף נחיתה 'טוב' ל'לא טוב' בא לידי ביטוי באחוזי ההמרה שדף הנחיתה מייצר עבורנו.

לדפי נחיתה מטרות שונות, אך המשותף לכולם הוא הצורך להניע את המבקר לפעולה כלשהיא, לעיתים נרצה רק לקבל את פרטי הקשר על מנת לצרפו לרשימת תפוצה של בעלי עניין משותף, ולעיתים נרצה את פרטיו על מנת למכור לו מוצר שבו התעניין.  אין זה חשוב מה המטרה, כל עוד היא ברורה ליוצר דף הנחיתה.

הדבר החשוב ביותר בעת תכנון ויצירת דף נחיתה – להבין מה הערך הנתפס בעיני הלקוח, מה הלקוח מחפש?  עם נדע מה התועלת שהמבקר באתר מצפה לקבל ובתמורה נציג לו את הערך בצורה ברורה ועניינית, נגדיל את הסיכוי להשארת הפרטים באתר.  

מי קודם? ראשית נתמקד באלו שכבר מגיעים כיום לאתר, ננתח את ההתנהגות הנוכחית שלהם, באמצעות כלי ניתוח סטטיסטיים המסופקים לנו על ידי מנועי החיפוש, ובדרך זו נדע מה עלינו לשפר על מנת להשאיר אותם ולהביא מבקרים נוספים.  יש האומרים כי באמצעות שינוי מינורי בדף נחיתה ניתן להגדיל את אחוזי ההמרה בעשרות אם לא במאות, והסוד טמון במיקוד בתועלות לעומת תכונות.

 

חמשת הכלים העיקריים לדף נחיתה עם אחוזי המרה גבוהים:


    • תוכן פשוט וענייני – הצגת כותרת ברורה ועניינית, המאפשרת לגולש להבין מיד איפה הוא נמצא והאם הגיע למחוז חפצו, זה הכרח זו לא המלצה.  תוכן הדף צריך להתמקד בתועלות לגולש ולא בתכונות המוצר / השירות.  את התועלות מומלץ לרשום בנקודות, במשפטים קצרים וברורים.  אין מקום להסברים מפורטים.  אם מדובר במוצר מסובך, זה לא המקום לפרט עליו.  זכרו לשם מה קיים דף הנחיתה – זו הזדמנות ליצור ערך לחוויה ולהניע את הגולש לפעולה ממוקדת אחת. 
    • טופס איסוף פרטים קצר וענייני – חשבו היטב איזה מידע אתם צריכים מהלקוח בשלב ראשון זה של התקשרות.  ככל שהטופס יהיה קצר יותר ויתאים למטרה שלשמה הקמתם את דף הנחיתה, כך תגדילו את הסיכויים שהגולש ישאיר את פרטיו.  חשבו היטב האם שם ודואר אלקטרוני מספקים את הצרכים שלכם, או שיש צורך גם במספר טלפון.  הוסיפו פריטים חיוניים ליצירת הקשר הראשוני, (את הפרטים הנוספים תוכלו לקבל מן הגולש בשלבים מתקדמים של מערכת היחסים העתידית שזהו השלב הראשון בבנייתה).
    • השתמשו בכלי הניתוח הסטטיסטיים הקיימים כדי ללמוד על הגולש ולהניעו לפעולה - כלי הניתוח הקיימים באתר, כגון  Google Analytics מספקים מידע רב וחיוני הנותן לך אפשרות לשפר את הביצועים בדף הנחיתה.  באמצעות ניתוח פשוט אפשר לדעת באיזו רזולוציית מסך מרבית המבקרים באתר משתמשים, או לחילופין, ניתן לבצע split test ולקבל מידע איזה דף נחיתה יעיל יותר בהיבט הנראות והתוכן.  תקפידו לשאול את השאלה – האם האדם הסביר המבקר באתר יכול בקלות לאתר את התועלות? 
    • שימוש באמצעי המחשה – חשוב לשמר את נתיב ההמרה בעת שימוש בתמונות ו/או בווידאו.  ידוע כי שימוש מושכל באמצעי המחשה מגדיל את העוצמה של דף הנחיתה ובכך גם את אחוזי ההמרה, יחד עם זאת, יש לשים לב שאמצעי ההמחשה לא מסיטים את תשומת הלב של הגולש מן העיקר, מן המטרה שלשמה הקמנו את דף הנחיתה.  הקפידו על גודל אמצעי ההמחשה, שלא ידחקו את טופס ההרשמה אל מעבר לחלון הגלישה המקורי, דבר זה מקטין בצורה משמעותית את אחוזי ההמרה.  
    • שימוש במכפילי הצלחה – השתמשו בדף הנחיתה לצורך התחלת קשר עם לקוח פוטנציאלי, מקובל לעשות זאת באמצעות מוצרים חינמיים שמספקים ללקוח, רצוי להודיע על סדרה של מוצרים, כך הלקוח יצפה לתחזוקת הקשר מצדכם.  קשר מתמשך מגדיל את סיכויי הנעה לפעולה של אותו גולש במוצרים / שירותים עתידיים שתציעו לו, כמובן בתנאי שאתם מציעים תועלות בעלות ערך בעיניו.  מומלץ לצאת מתחומי דף הנחיתה והאתר הבודד ולשמור על קשר עם הלקוח גם באמצעי התקשורת החברתיים הנפוצים כיום, בררו עם הגולש איפה הוא נמצא, עודדו אותו לצרף אתכם לדף הפייסבוק, לעקוב אחריכם בטוויטר וכך למעשה תיחשפו לחברים של הגולש ותגדילו את הסיכוי להגדלת קהל הלקוחות שלכם.

 בכל האמור לעיל, חשוב ביותר להבין כי הצלחתו של דף נחיתה מתחילה במטרה שלשמה הוקם, אך חשוב לא פחות שהתוכן כתוב ברור, שהתועלות ברורות לגולש וכמובן שדף הנחיתה עצמו ממוקד במטרה אחת. בכל פעם עלינו לנסות ולהניע את המבקר באתר לפעולה ממוקדת אחת.  ברגע שאנחנו מציבים אותו בפני ריבוי אפשרויות, הסיכוי שהוא ייטוש אותנו גדול בהרבה מהסיכוי שהוא יפעל בהתאם לאחת ממטרותינו.  זכרו, ככל שתהיו ממוקדים במטרה, כך תגדילו את הסיכוי להצליח.

טל פרנק (בן-משה)  /  ליווי עסק-שיווקי
שיווק באינטרנט, פייסבוק להצלחה עסקית, איך לקדם את העסק שלך (באופליין) באמצעות טכניקות שיווק מתקדמות ברשת.  זאת ועוד תוכלו למצוא ב http://www.wiseway.co.il הדרך לעסקים מצליחים.  או בדף הפייסבוק http://shortenme.net/fb4success




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב