דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב כפרי וחם או בית ממגזין? מה מתאים לי? 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 3438 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו עדים לשני סגנונות עיצוב מנוגדים בבתים הפרטיים בישראל - העיצוב הכפרי והעיצוב האורבני. מאמר זה סוקר את שני הסגנונות האלה ונותן בהם סימנים. כמו עכבר הכפר ועכבר העיר, אין כאן שאלה של נכון ולא נכון אלא טעמים שונים המתאימים לאנשים שונים.

העיצוב הכפרי

העיצוב הכפרי מתאפיין בצבעים חמים ופרטים מרובים. עיצוב זה משתמש קירות בגווני קרם עם נגיעות צבע, חלונות בלגיים עם חלוקות משנה, ריהוט עץ וכדומה. את העיצוב החם משלימים פריטים רבים בעומס גבוה יחסית. תמונות, וילונות, שטיחים, עציצים, פסלונים ועוד. התוצאה הסופית היא של בית מאד משפחתי. בית שחיים בו ילדים. עיצוב חם במהותו אינו עיצוב מוקפד. פריטים נכנסים ויוצרים, דברים משתנים כל הזמן.

הריהוט המתאים לעיצוב הכפרי הוא אקלקטי ומרובה בפריטים. אחסון יכול להיות בספריות פתוחות, בקופסאות קש, בארונות גלויים. הסלון ופינת הארוח יכולים להכיל כמעט כל רהיט ולפעמים בשילוב שאינו בדיוק תואם. אביזרי נוי יהיו מפוזרים על השולחן, על אדן החלון, על מדפים. יהיה שימוש בכריות, וילונות ושטיחים.

העיצוב האורבני

העיצוב האורבני מאופיין בצבעים קרים ואופי נקי של "בית מז'ורנל". עיצוב זה משתמש בחלונות אלומיניום בסגנון האורבני, צבעים קרים כמו אפור או לבן, ריהוט מתכת וכדומה. הרעיון העומד מאחורי עיצוב זה הוא ניקיון ושקט. זהו העיצוב בו נראה קירות בטון חשופים, רצפות באריחי צפחה ענקיים או פרקט איכותי, פתחי אלומיניום בצבע טבעי ועוד. ברמתו הגבוהה עיצוב זה מכתיב שימוש במעט מאד פריטים - תמונה אחת על הקיר, עציץ בודד. פריטים אלה מכניסים את נגיעות הצבע החזקות במקומות מאד מוגדרים. העיצוב מוקפד ומנסה להגיע לאיזו שלמות.

הריהוט המתאים לסגנון האורבני יהיה מועט יחסית. כל האחסון יהיה במקומות נסתרים, הסלון יהיה בלבן, בשחור או בבד בצבע טבעי ולא יהיו בו כריות או אביזרי נוי. אם יהיה שטיח, יהיה רק אחד בצבע אחיד. אם יהיה שימוש ברהיטי עץ, הם יהיו בצבע טבעי.

איזה עיצוב מתאים לכם?

למרבה הפלא זו שאלה קלה - תסתכלו על הבית בו אתם גרים כיום.

אם אתם מנסים לשמור את חדר הארוח והמטבח כל הזמן נקיים ומסודרים, אם אתם מקפידים להחזיר כל דבר מיד למקומו - תוכלו להסתדר טוב עם העיצוב האורבני. העיצוב הכפרי נראה לכם כמו בלאגן ועומס של שטויות. האופי שלכם צריך את השקט, הסדר והנקיון שהעיצוב האורבני מעניק.

אם לעומת זאת אתם רואים טלוויזיה בסלון כשהמשחקים של הילדים מפוזרים על השטיח, אם אתם אוהבים לקנות פריטים לבית גם אם לא ברור לכם בדיוק איפה תשימו אותם - מתאים לכם העיצוב הכפרי. העיצוב האורבני נראה לכם קר ומנוכר, בית שהוא מוזיאון קפוא. האופי שלכם צריך את שמחת החיים, הרעש וההמולה של בית משפחתי.

אקסטל - יצרנית חלונות אלומיניום בעיצובים שונים, חלונות בלגיים, דלתות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב