דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע מעדיפים אנשי עסקים בכירים להשקיע בספורט. מה יוצא להם מזה? 

מאת    [ 19/12/2010 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 1973 פעמים ]

עסקים וספורט - שאלה מצויינת !

 

לעומת התעשיין המצליח, המנקר את עיני הציבור במכונית פורש נוצצת, יכטה או מטוס מנהלים, איש העסקים הרוכש לעצמו  קבוצת ספורט נחשב בתחילה כתורם לקהילה. לפחות בהתחלה. הבעיה היא שעם רכישת קבוצת הספורט ובצד האהדה, רוכש איש העסקים גם "דירקטוריון" של עשרות אלפי מנהלים-יועצים- מומחים-מבקרים עוקצניים, המורכב מאוהדים ועיתונאים.

רוב אנשי העסקים הישראלים המעורבים בעולם הספורט הפופולרי, עשו זאת בדרך כלל בזכות (או בגלל) שלוש סיבות, אהבה  לספורט, קסם הסלבריטאות והזדמנות עסקית. 

המעבר מפעילות עסקית למעורבות בספורט דומה לכניסת חברה משפחתית לבורסה. הבעלים חייב לפתע דין וחשבון לכל אחד והאנונימיות הנעימה והמפנקת הופכת לחשיפה פראית ולא מוכרת. הנסיון מלמד שרק אנשי עסקים יחידי סגולה יצאו משם בשלום.

ברור שהמעורבות בספורט מיועדת קודם כל לתרום לתדמיתו של איש העסקים ושל עסקיו. החשיפה בתקשורת ובעיקר בטלוויזיה, אמורה לתרום מיידית לקידום המוניטין והמכירות של העסק. אולם אליה וקוץ בה. הנסיון העשיר מעולם העסקים לא מספיק כשמדובר באוהדים שרופים, בעיתונאים  ובחשיפה עצומה. בעולם העסקים מוקף האיש ביועצים פיננסים, יועצי השקעות, בנקאים ועורכי דין אולם בכניסתו לעולם תקשורת הספורט הוא לפתע עושה הכל לבד וסומך בעיקר על המזל. במציאות התקשורתית המודרנית, אסור לבצע ההתנהלות בעולם הספורט בלי ליווי צמוד של אסטרטג תקשורתי ותוכנית חשיפה וניהול תקשורתי מקצועי. בעולם ההפכפך של אהדת הציבור כאשר החשיפה התקשורתית כמעט ואינה יודעת גבולות, יכולים נזקי חשיפה שלילית להיות גדולים יותר מכל רווח כספי.

לתקשורת הספורט שפה משלה, כמו לאוהדים והיא אינה דומה לשפת עולם העסקים. האנרגיות, הדינמיקה והקצב, שונים. אנשי העסקים המצליחים ביותר, שוכחים שמילים דומות לחץ ולא לחרב ולא ניתן להשיב אותן לאחור. התבטאויות אומללות של בעל קבוצה או מאמן מול תקשורת ואוהדים, יכולה לגרום לו ולעסקיו נזקים עצומים ששום לוגו חברה על גב שחקן או על גדר המגרש לא יתקנו.

הצלחת קבוצת ספורט אינה קשורה רק לניהול או לרכש שחקנים מוצלח. הצלחת קבוצת הספורט מותנית גם בתכנון אסטרטגי תקשורתי וניהול קשרי קבוצה- אוהדים וקבוצה-קהילה. כל הופעה של בעלי הקבוצה מול התקשורת, צריכה להיות מתוכננת בדיוק כפי שמתוכנן נאומו של המועמד לנשיאות, בדיוק כפי שמתוכננת הופעתו של כוכב תיאטרון על הבמה, או נאומו של כוכב הוליבודי בטקס האוסקר. עצוב לראות בעלי קבוצות ומאמנים בכירים המפסידים בשניה את אהדת האלפים, בגלל פליטת פה. האם כל כך קשה להכין את הדברים והדיבורים מראש. האם השחקנים יכולים להתאמן חודשים באימונים מפרכים ובעלי הקבוצה והמאמן לא יכולים להכין מראש 10 משפטים נבונים שיתרמו ולא יהרסו - גם בלהט הנצחון או ההפסד, כשנציגי התקשורת צובאים על דלת חדר ההלבשה, צריך להתיעץ עם יועץ התקשרות, לתכנן בתבונה מה אומרים, מי אומר, איך אומרים, מתי אומרים ולמי. למילה המוקלטת, המשודרת והמודפסת בעיתון, כח עצום. חבל שרווח תדמיתי, סכומי כסף עצומים ומאמצי שיווק גדולים ירדו לטמיון בגלל כותרת צינית או מעליבה, התבטאות אומללה או הופעה חיוורת, חובבנית או כושלת בטלוויזיה או ברדיו.

אבינעם הדס, מבחירי מאמני התקשורת בישראל ויועץ לקידום קריירה. מומחה להכנה לקראת הופעה בפני קהל, הופעה בטלוויזיה, הכנה לועדות הערכה והשתתפות בדינמיקה קבוצתית. 052-3374740




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב