דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הילד פתאום רוצה אופנוע. 

מאת    [ 19/12/2010 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2190 פעמים ]

זה יכול לקרות בכל משפחה, פתאום מופיע הילד ומודיע לכם ההורים שהוא הגיע לגיל המתאים להוצאת רישיון לרכיבה על אופנוע. שהאינסטינקט הראשוני הוא כמובן לסגור אותו בבית עד גיל 21 להבטיח מכונית בגיל 17 או לאיים כי תשרפו את האופנוע, אם יקנה אחד, אבל רוב הסיכויים שלא תצליחו למצוא שפה משותפת בגישה זו.

לפעמים באמת עדיף להגיד לא. ישנם נערים שישתכנעו לוותר על החלום הדו-גלגלי ולדחות את העצמאות בשנה אחת, עד שיוכלו לנהוג במכונית שהבטחתם לקנות להם, אולם ישנם כאלו שיעשו הכל וישיגו את האופנוע הנכסף. זכרו גם שחלקם יעלו על כלי רכב דו גלגלי גם אם לא יהיה ברשותם רישיון נהיגה מתאים, כמורכבים או כרוכבים.

במסגרת עבודתי ככתבי רכב המתמחה ומוביל דעת בתחום הדו-גלגלי, אני נתקל לא פעם בהורים, בעיקר באמהות, העומדים חסרי אונים מול הנער שהחליט כרעם ביום בהיר להתנייע על כלי רכב דו גלגלי, בין אם כרוכב ובין אם כמורכב. לרוב ההחלטה מלווה בהודעה חד משמעית וללא משקל לדעת ההורים.

ככלל, אני אומר להורים, בעיקר לאמהות, כי עדיף להם לקחת חלק בהחלטה האם לאמץ חיים דו-גלגליים או לא. במידה ויגיעו להחלטה משותפת כי אופנוע או קטנוע הוא אכן פתרון הולם, כדאי להם להיות שותפים מלאים בהפיכת בנם לרוכב, עם האפשרות לשלול ממנו את זכות הרכיבה במידה ולא יעמוד בהבנות שיושגו במסגרת המשפחתית.

בנוסף, אני מסביר להורים כי עדיף בן רוכב על מורכב מכיוון שכך חייו בידיו ולא בידי מישהו אחר, עליו אין לו שליטה. כרוכב, בעליו של קטנוע או אופנוע, מודע הנער לסכנות הכרוכות ברכיבה ומחזיק באמצעי מיגון השומרים על גופו. כמורכב, לרוב עליו להסתפק בציוד המיגון החסר או המאולתר, אותו מציע להם החבר בעל האופנוע, ציוד שלא בהכרח עומד בתקנים הנדרשים ולא יגן על שלמות גופו אם חס וחלילה תקרה תאונה.

באמצאות שיתוף פעולה בלימוד הנושא ורכישה משותפת של ציוד מיגון מתאים, רוכשים ההורים את הזכות למנוע מבנם את הזכות לרכב במידה ולא יעמוד בהתחייבויותיו לעשות שימוש בציוד המיגון ולרכב בשיקול דעת, בזהירות ועל פי חוקי התנועה. בנוסף גיליתי גם, כי הורים הלוקחים חלק בתהליך הלימוד יוצרים אצל הילד מודעות מוגברת להיותו פגיע ועוזרים לו להגביר את הזהירות.

ניסיוני העשיר בתחום, הוביל אותי ואת עו"ד רועי פסי לניסוח הסכם משפטי מחייב בין הנער להורים. ההסכם, שהוכיח עצמו כמוצלח מעל ומעבר לכל ציפיותינו וציפיות האמהות איתן היינו בקשר, מציע הבנות הדדיות לאחריות על בטיחות הרוכב ברכב דו-גלגלי. עיקרי ההבנות מחלקים את התפקידים החדשים במשפחה עם כניסת כלי הרכב הדו גלגלי לחייה. ההסכם מוצע להורדה בקישור.

הורים יקרים זכרו, ככל שתהיו מעורבים יותר, השפעתכם תהיה גדולה יותר. תמיד תוכלו להרחיב את המעורבות ולקחת חלק גדול יותר בהפיכתו של הנער לרוכב בטוח ומוכשר יותר. תרבות רכיבה נכונה מתחילה בהכנות ובהבנה שגופנו פגיע. שלב המיגון מזכיר לנו, עם כל אביזר, עד כמה אנחנו שבירים וכמה עלינו להיזהר. אנחנו מאמינים ששיתוף פעולה חינוכי מעין זה יתרום לא רק לשקט הנפשי שלכם אלא גם לאיכות חייו של הרוכב.

למאמר המלא ולהורדת הסכם הדדי לאחריות על בטיחות הרוכב ברכב דו-גלגלי  

אורן קוזלובסקי כתב רכב ומספר סיפרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב