דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים לבדיקת תקינות הדוח התקופתי לחוסך בקופות הגמל , הפנסיה , ההשתלמות והביטוח 

מאת    [ 18/12/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 4297 פעמים ]

הדו"ח ללקוח - מדריך להבנת הדו"ח העסקה הפנסיונית היא לרוב המבוטחים - העסקה הארוכה והגדולה ביותר שיכרתו במהלך חייהם. כיום ניתן לאמר בוודאות שלקוח שמנהל את העסקה באופן אקטיבי לאורך השנים, מבקר, בודק, מתקן ומשביח את הכנס הפנסיוני , יכול להשיא את השקעתו לעומת הלקוח הפסיבי. הרבה ביצעו שינויים מורכבים , תחזוקת הקיים היא תנאי הכרחי לתחזוקת הנכס . לאחרונה נשלחו לעמיתים בקופות הגמל ( ובכללם המבוטחים בביטוחי וקרנות הפנסיה ) הדוח לרבעון השלישי של שנת 2010 .הדו"ח כולל תיעוד התנועות הכספיות, היתרות לתחילת וסוף התקופה ומידע חיוני למעקב אחר דמי הניהול וצבירת החיסכון בקופה.דומה שעל אף שאיפת המחוקק לפשט והנגיש את המידע לעמית מחד, והמאמצים של היצרנים מאידך, הדרך להפיכת הדוח לכלי בקרה וקבלת החלטות על ידי המשקיע עדיין רחוקה . אחת הסיבות לקושי לקבל מידע חיוני לצורך קבלת החלטות ובחינת ההסדר הפנסיוני הוא ביזור המידע של המבוטח . על פי רוב , למבוטח מספר קופות , המנוהלות על ידי מספר גופים שונים, המציגים את המידע בצורה שאיננה אחידה ( גם אם מבנה השדות אחיד ) ומקשים על המבוטח לקבל תמונה מרכזת על הנסכים אשר ברשותו. למרות שקבלת תמונת מצב מחייבת התערבות איש מקצוע , עדיין נשארו למבוטח הסביר מספר בדיקות שניתן לבצע בבית , ולבקר את הדו"ח וניהול המוצר הפנסיוני. לפנינו 4 כלים לניתוח הדו"ח הרבעוני /שנתי על ידי הלקוח .

קובץ הטבלאות המלא  - הכלכלן  

בדיקה מספר 1  - הפרטים האישיים

בבדיקה זו נבדקים הלימות הפרטים האישיים של המבוטח וניהולם התקין אצל היצרן בדיקה זו היא הקלה ביותר אך הבסיסית מכולן . זיהוי שגוי , או הזנחת טעות במחזור חיי המוצר עלולה להיבא לתוצאות קשות בפדיון המוצר או בתביעת ביטוח חו"ח .באמצעות הטבלה המרכזת הראשונה ניתן לקבל תמונה ראשונית על הדו"ח שזה עתה קבלנו.

בדיקה מספר 2 - תקינות ההפקדות

ברבעון ישנן 3 הפקדות . ובכל רבעון אנו מצפים לראות את כל ההפקדות מתחילת השנה , לרבות הפקדות על חשבון שנה קודמת ( הפקדות באיחור ). ההפקדות למוצר צריכות להיות זהות ב 100% לסכום המצויין בתלוש השכר / הוראת הקבע / הוראת תשלום. כל חריגה ממצב של 100% זהות ביניהן צריכה להדליק לחוסך נורה אדומה. חוסכים אשר המעביד מפצל את ההפרשות עבורם למספר מוצרים צריכים להתאים לכל מוצר את ההפקדה הנכונה .

קובץ הטבלאות המלא  - הכלכלן  

בדיקה מספר 3  - תקינות החיסכון בתחילת תקופת הדיווח

בבדיקה זו נבדקו האם החיסכון לראשית תקופת הדיווח זהה ליתרת הסגירה של תקופת הדיווח הקודמת . בדיקה זו ההיא מהווה בדיקת שפיות ראשונית של הלימות החיסכון בתוכנית. בכל מקרה בו אין התאמה מוחלטת בין שני הערכים , יש מקום לבצע בירור , אם בשל הפקדות מאוחרות , אם בשל רצוננו לאתר תיקונים והתאמות שבוצעו על ידי היצרן ואיתור עטויות בטווח זמן קצר מרגע הופעתן.

בדיקת מספר 4  - תקינות דמי ניהול

בבדיקה זו נרצה לבדוק האם הקופה העלתה את שיעור דמי הניהול שהיא גובה מאיתנו , האם חל שינוי בדמי הניהול , האם דמי הניהול הותאמו להסדר הפנסיוני והאם ניתן ויש טעם לגשת לקופה בדרישה להוריד את דמי הניהול .

 

 

 

המאמר והטבלאות מתפרסמות במלואן באתר הכלכלן 

 

שפיר קמר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב