דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה ביטוח סיעודי? 

מאת    [ 18/12/2010 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 4424 פעמים ]

 

קיימים מצבים שונים בהם אנשים הופכים לבלתי כשירים לטפל בעצמם. חלק ניכר ממצבים אלו הינם מצבים המגיעים עם מחלות הזיקנה ותוחלת החיים ההולכת וגודלת משנה לשנה, אולם לעתים, גם אנשים תעירים עלולים להקלע למצבים סיעודיים אם בין כתוצאה מתאונה, פציעה או מחלה. הגישה הממשלתית לחולים סיעודיים היא כי עול הטיפול בהם נופל על בני משפחתם של החולים הסיעודיים, אולם קיימים כיום מצבים רבים בהם נשיאת עול זה היא קרובה לבלתי אפשרית כיוון ובמקרים רבים היא דורשת ליווי של 24 שעות בכל יום על מנת לוודא כי החולה הסיעודי מקבל את הליווי הטיפול והעזרה לה הוא נזקק. עלות הטיפול בחולה סיעודי בין אם על ידי רכישת עזרים נלווים לבית וליווי צמוד של בן משפחה, על ידי מימון מטפל צמוד בשכר או מימון שהות במוסד סיעודי עלולה להגיע לעתים קרובות לסכומים המגיעים לכמה אלפי שקלים מדי חודש, סכומים אשר משפחות רבות אינן מסוגלות לשאת בנטל זה. הטיפול בחולים סיעודיים אינו נחשב כחלק בלתי נפרד משירותי הבריאות אשר הממשלה מסבסדרת ומיכוון וכך נותרו חברות ביטוח כאחד הגופים העיקריים אשר עסוק במתן פתרונות עבור חולים סיעודיים. חברת ביטוח מציעה שלושה סוגי פתרונות סיעודיים: תחליפיים, משלימים ונוספים.

ביטוח סיעודי תחליפי

ביטוח סיעודי תחליפי בא להחליף פתרונות המוצעים על ידי קופות המחולים השונות במסגרת ביטוח סיעודי לבעלי שב"ן (שירותי בריאות נוספים) מורחב. ניתן לרכוש באמצעות קופות החולים מענה עבור ביטוח סיעודי לתקופה אשר נמשכת בין 3-5 שנים. ניתן לותר על רכישת כיסוי זה מחברת הביטוח ולרכוש כיסוי סיעודי מחברת ביטוח. במקרה זה מדובר בכיסוי תחליפי.

ביטוח סיעודי משלים

ביטוח סיעודי משלים בא על מנת לתת מענה לתקופות סיעודיות אשר נמשכות מעבר לתקופות אשר עבורן מעניקה פוליסת ביטוח סיעודי מצד קופות החולים פיצוי. קופות החולים מוכרות כיסוי סיעודי לתקופות של בין 3-5 שנים, אולם תוחלת החיים העולה גורמת לכך כי בשנים האחרונות לעתים קרובות אנשים נזקקים לטיפול סיעודי למשך תקופה ארוכה יותר. ניתן לרכוש פוליסת ביטוח סיעודי הכוללת תקופת המתנה ארוכה במיוחד. במצב זה, במשך תקופת ההמתנה (אשר יכולה להגיע גם ל-60 חודשים) יקבל המבוטח פיצוי מקופות החולים, ולאחר תקופה זו חברת ביטוח תכנס לתמונה ותתחיל לשלם פיצוי משלים לקופות החולים.

ביטוח סיעודי נוסף

מטרתו של הביטוח הסיעודי הנוסף הוא לספ סכום כסף גבוה יותר למשפחה אשר אחד מחבריה נקלע למצב סיעודי ולמבוטח עצמו. במקרה זה, אם קופות החולים משלמות קצבה בת נאמר 10,000 שקל לחודש, ניתן לקבל באמצעות חברת ביטוח השלמה לקצבה בסכום גבוה יותר אשר מהווה כיסוי ריאלי יותר לצרכים של מבוטח סיעודי ובני משפחתו.

 

מרצה בענייני ביטוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב