דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמר דעה מתוך YNET ישראל זינגר-דווקא יותר אנטנות 

מאת    [ 18/12/2010 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 2635 פעמים ]

''

מאמר דעה זה פורסם ב mynet ב-14/12/2010

כבר בשנת 2007 הציע ישראל זינגר במועצת העיר הצעה לסדר, שכותרתה: "אפשרויות העירייה לפעול בנושא האנטנות הסלולאריות , לטובת תושבי העיר".

 

עיקרי ההצעה

א. על כל תיק בניין עיר , יש לשים הערה בולטת , לגבי קיום אנטנה על הבניין.
ב. יש לפרסם באופן בולט כל בקשה להקמת אנטנה , כדי לאפשר לתושבים להתנגד.
ג. לגבי אחסון אנטנות וציוד ב"דירות מסתור" – דירות פרטיות , שבעליהן משכירים אותן לחברות הסלולאריות , כדי שיתקינו בתוכן אנטנות קטנות , שאינן מחויבות בהיתר בנייה – העירייה תדרוש רישיון עסק , תוך הסתמכות על חוק רישוי עסקים.
ד. הקמת ועדה מקצועית , שתכלול – מלבד מומחים מהעירייה , גם תושבים /אנשי מקצוע , שיכינו חומר רקע , ניירות עמדה , המלצות , וכו' (וגם אני מוכן לתרום מניסיוני בתחום , כפיזיקאי).


מספר הצעות ייעול בנושא

מאת:ישראל זינגר

אמנם הצעה זו התקבלה ע"י כל חברי המועצה , פה אחד, אולם היא לא יושמה מאז.
כעת, לאחר עיון במחקרים חדשים ובהתייחס לדיונים שהתקיימו בוועדות הארציות השונות, ברצוני לפרט בחלק מהנושאים הנ"ל ולהוסיף מספר נקודות חשובות, שהעירייה יכולה לבצע בעצמה:

1) ניתן לפרסם באופן בולט לגבי קיומה של אנטנה על בניין – בארכיב ובאתר האינטרנט של העירייה , בהתייחס לחוק התכנון והבנייה סעיף 145. כמו כן הוספת אנטנה יכולה להיחשב כתוספת בנייה לכל דבר.

2) היום כבר ניתן להיסמך על פסיקות בהן ראו בבעלי דירות שהשכירו אותן לחברות הסלולר ככאלה שניתן להשית עליהן ארנונה לעסקים.

3) ניתן לגבות היטל השבחה מאזרח שמאחסן אנטנות , שהרי ערך דירתו גדל . קיים תקדים בעניין זה , מבית המשפט ברמלה. הדבר יהפוך את אחסון האנטנות ללא כדאי.

4) הרעיון החדש, שמיושם כבר בעולם: הקמת הרבה אנטנות בעלות עוצמת הקרנה של לא יותר מ 1 מיקרו ואט לסמ"ר , מאחר ועוצמת הקרנה זו אינה מזיקה (והיה ויתגלה במחקרים מאוחר יותר כי זה מזיק תורד עוצמת ההקרנה).

5) בהמשך לסעיף הקודם, יש לעודד הסרת אנטנות בעלות עוצמה גבוהה, והקמתן של הרבה אנטנות בעלות עוצמה נמוכה. במסגרת תפיסה זו וע"פ תמ"א 36 א' סעיף 19 , יש להסיר אתרי שידור- תרנים המשתפלים מהקרקע ועליהם אנטנות. סעיף 19 לתמ"א אומר: "לא תותר באיזור בניה עירונית הקמת אתר שידור על הקרקע" .

6) כדי ליצור שקיפות כלפי הציבור ומניעת חשש מפני קרינה – יש לחייב כי כל אנטנה חדשה בעלת עוצמת הקרנה של 1 מיקרו ואט לסמ"ר , תחובר למרכז ניטור ובקרה, נגיש אינטרנטי, שיציג את עוצמת ההקרנה של אותה אנטנה בכל רגע נתון. יש לנהוג כך גם לגבי האנטנות הקיימות.

7) העירייה תרכוש מכשירי מדידה לשימוש תושבי העיר על מנת לתן קנה מידה ראשוני על עוצמת ההקרנה. יבדקו קרינות: סלולר, חשמל ו- Wi-Fi – הבדיקות תתבצענה ע"י פקחים שהוכשרו לכך ובכפוף לאישורו של הממונה על הקרינה.

8 ) מוצע להרחיק אנטנות בעלות קרינה חזקה מבתי חוסים, חולים, זקנים, חינוך וכו'.

לדעת ישראל זינגר אמנם קשה להאמין כי חברות הסלולאר תורדנה את עוצמת הקרינה ותוספנה אנטנות, אך אם זה עובד בעולם, זה יכול לעבוד גם פה.


ישראל זינגר משמש כתובת ,לעיתים יחידה ,לתושבים רבים שנגרם להם עוול ושנתקלו בקיר אטום לנוכח מצוקותיהם , להם נותן זינגר אוזן קשבת, ומסייע ככל יכולתו.
כמו כן, זינגר יוזם ושותף פעיל למאבקים ציבוריים של שכונות רבות ברמת-גן, לתיקון מפגעים בנושאי תכנון ובניה, אנטנות סלולאריות, איכות הסביבה, ארנונה, ועוד.
בשנת 2008 ציינה אותו לשבח החברה להגנת הטבע, כחבר המועצה (ברמת-גן) הפעיל ביותר בתחום המאבק למען איכות הסביבה.

אודות ישראל זינגריליד רומניה,. נשוי לחגית, אב לרן, גלית וניצן.משנת 2003 מכהן כחבר מועצת העיר רמת-גן.במשך 18 מנהל את בית הספר התיכון "בליך". 2007 - מנהל פדגוגי של הפרויקט הארצי של משרד החינוך לשיפור הבגרויות.
2006 - מנהל מכללת רעננה.2006 - דירקטור בחברת התקשורת הבינלאומית XFONE.2005 - חבר הנהלת המכללה לביטחון לאומי לנוער.2005 - ניהול כולל של אליפות העולם לנבחרות שחמט (מונדיאל השחמט) , באר-שבע.2004 - חבר הנהלת אופק 2000, המועצה הציבורית להכוונת מקצועות העתיד בישראל.2004 - יועץ ועדת החינוך של הכנסת.2004 - מנחה בפיסיקה באוניברסיטה הפתוחה.2003 - חבר מועצת העיר רמת-גן וחבר בוועדות העירוניות - חינוך, כספים, שלום הילד ושימור.1998 - מייסד ויו'ר אגודת הכדורסל נשים מכבי בליך-רמת חן ופרויקט הילדות העירוני.1992 - עוזר למנהל אגף החינוך ברמת-גן בנושאי פרויקטים חינוכיים.
1991 - דירקטור בחברת Rada.1985 - מנהל בית הספר התיכון בליך ברמת-גן במשך 18 שנה.
1984 - סגן-מנהל בית הספר התיכון בן-צבי בקרית-אונו.1978 - תואר שני בפיסיקה גרעינית(חלקיקים אלמנטריים), אוניברסיטת תל-אביב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב