דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורכי דין - איך לבחור 

מאת    [ 16/12/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2431 פעמים ]

כל מי שאי פעם ניסה לחפש יעוץ משפטי בוודאי יעיד כי ישנה כמות גדולה של עורכי דין המציעים את שירותיהם כיום בשוק. המבחר הזה יכול להיות פעמים רבות לעזר, אך מצד שני הוא מקשה על מציאת עורך הדין המתאים לסוגיה שבה אנחנו רוצים לטפל. כיצד, אם כן, מבצעים חיפוש עורכי דין?

התבססו על המלצות

מציאת עורך דין משופשף ומקצועי עשויה להיות מטלה מורכבת. אל תצפו למצוא עורך דין שיענה על כל הקריטריונים שלכם מחיפוש רנדומלי ברשת או בדפי זהב. הדרך הטובה ביותר היא להסתמך על המלצות מקרובי משפחה וממכרים.

שימו לב שההמלצות שאתם מקבלים רלוונטיות לתחום בו אתם זקוקים לעזרה. המלצות עבור עורכי דין פלילי מוטב לאסוף ממכרים שהיו מעורבים במשפט פלילי, המלצות על עורכי דין לענייני גירושין מוטב לאסוף ממכרים שעברו תהליך גירושין וכן הלאה.

עם זאת, חשוב לזכור שאין טוב ממראה עיניים ומהיכרות אישית. עורכי דין מסוימים עשויים להתאים באישיותם ובסגנונם עבור האדם שממנו קיבלתם את ההמלצה, אך לא עבורכם. לאחר שאספתם את הרשימה הראשונית של עורכי דין מומלצים, קבעו עמם פגישה כדי להתרשם מהם ממקור ראשון.

כסף זה לא הכל

אנשים רבים העומדים בפני משפט, מניחים שכל יעוץ משפטי זהה אחד לשני ועל כן הם מאפשרים לפקטור כמו המחיר להכריע את הכף. אבל בבחירת יעוץ משפטי מתאים, פקטור המחיר אמור להיות סוגיה שולית ביחס לשירות המקצועי, לו אתם זקוקים יותר מכל.

עורך דין שיציע את שירותיו בעבור מחיר נמוך מאוד יהיה ברוב המקרים עורך דין לא מקצועי ובהתאם לכך, עורך דין שדורש תעריפים מופקעים, לא בהכרח מציע תמורה אופטימלית עבור הסכומים שהוא דורש.

זכור: עורכי דין הם אנשי מקצוע, לא חברים

בעת הפגישה עם עורכי דין פוטנציאליים, אל תניחו לאישיות של עורך הדין להכריע את הכף בבחירה. אמנם חשוב שעורכי דין לא יהיו חצופים או מתנשאים, אך באותה מידה גם אדיבות או נעימות פנים הם לא בהכרח אינדיקציה להיותם נותני שירות טובים. זכרו כי עורכי דין הם לא חברים שלכם אלא אנשי מקצוע, ולכן בצעו סינון לפי שירות מקצועי ולא לפי אישיותם.

הניסיון הוא שם המשחק

בעת הפגישה עם עורך הדין הפוטנציאלי, נסו לברר עמו כמה שנים הוא נמצא בתחום ומהו שיעור ההצלחות שלו בבתי המשפט. בדיקה זו חשובה לאין ערוך כשבוחרים עורכי דין פלילי שכן משפט פלילי מטבע הדברים הוא מורכב יותר ביחס למשפטים אחרים.

הציגו את המקרה שלכם בפני עורכי דין פוטנציאליים ונסו לבדוק כיצד הם מגיבים לו ומהי האסטרטגיה שהם מתעתדים לבנות עבורכם. עורכי דין מקצועיים ידעו להעניק לכם הערכה ראשונית באופן מיידי אך חשוב לזכור כי את האסטרטגיה עצמה לא ניתן לבנות בהרף עין אלא חשוב להשקיע בה זמן ומחשבה.

סכמו את הפרטים החשובים מראש

אם בחרתם בעורך דין המתאים, וודאו שאתם מסכמים איתו את הפרטים החשובים. חשוב לוודא שעורך הדין יהיה זמין לשירותכם בכל עת שתרצו ויוכל להתייצב בכל דיון בבית המשפט. גם את חלוקת התשלום מומלץ לסכם מראש: סכמו את גובה המקדמה ואת המועדים שבהם תצטרכו לשלם את שארית הכסף. זכרו כי המשימה של מציאת עורכי דין מתאימים לא פשוטה, אך היא עשויה להכריע את דינכם בבית המשפט.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב