דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסתדרות להגנת העובד 

מאת    [ 16/12/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 3758 פעמים ]

אם תשאלו עובד שכיר מהם שני הפרמטרים החשובים לו ביותר במקום עבודתו, הוא בוודאי יענה כי מדובר בקבלת משכורת סדירה ובשמירה על זכויותיו הבסיסיות. גם במדינה דמוקרטית וסוציאלית כמו ישראל, השואפת לשמור על זכויותיו של העובד, מתרחשות עוולות, ולכן טוב שיש הסתדרות, המבקשת לשמור ולהגן על זכויות עובדים.

הסתדרות - ההיסטוריה

מבנהו של ארגון ההסתדרות שונה ונחשב יוצא דופן ביחס להתארגנויות דומות בעולם. אם בוחנים ארגונים מסוג זה בחו"ל, מגלים שמטרתן לספק מענה לוועד או התארגנות עובדים ספציפית, בעוד שההסתדרות הישראלית שואפת להעניק מענה לכל וועדי הארגונים בארץ.

הגוף שנקרא הסתדרות הוא ארגון סוציאלי שקם בשנת 1920. עם השנים, חלה הידרדרות ב"אני מאמין" שלו, בשל הקשר הפוליטי והאידיאולוגי העז שנרקם בין הארגון לבין מפלגת מפא"י. קשר זה, אשר הביא לכך שארגון ההסתדרות ניצב מול שורת מנגנונים בירוקרטים ולא נשלט על ידי ציבור הפועלים בלבד (כפי שחזה בן גוריון), אלא על ידי פוליטיקאים.

בשנת 1994 החליט חיים רמון לעשות מעשה ולשחרר את הסתדרות העובדים מקשרה למפלגת השמאל ובכך להפוך אותה לגוף עצמאי. הסתדרות העובדים נאלצה להיפרד ממרבית הגופים שאחזה בהם עד לשלב זה, וכתוצאה מכך נחלש מעמדה, אך היא ממשיכה לייצג ולשמור על זכויות עובדים עד היום.

הסתדרות - המטרות

הארגון שנקרא הסתדרות הוא גוף סוציאלי שנוסד ללא מטרות רווח. מטרתו היא להעמיד בפני העובד שורה של כלים שיסייעו לו להתמודד עם מעסיקו, בשעת הצורך. בשלב הראשון, מעמידה הסתדרות העובדים מוקד המשמש כמקור מידע אמין, שבו יוכלו עובדים החברים בארגון להתעדכן ולברר פרטים רלוונטיים אודות חוקי העבודה במדינה.

במידה ועובד בירר ואסף מידע הרלוונטי למצבו, ובכל זאת קיים חשש כי מעסיקיו נהגו בו בצורה לא הוגנת, הוא רשאי לפנות לשירותי הייעוץ וההכוונה של הסתדרות העובדים, אשר יסייעו לעובד וידריכו אותו לדרוש את זכויותיו מול המעסיק. במרבית המקרים, הבעיה תבוא על פתרונה כבר בשלב זה.

בנוסף לכך, אותה הסתדרות מעניקה כלים ומסייעת למקומות עבודה המבקשים להתארגן במסגרת וועד עובדים. מתוקף היותה ארגון סוציאלי, ההסתדרות תומכת ביוזמת ההתארגנות, ועל כן היא מספקת שירותי ליווי, ייעוץ ותקשורת עבור עובדים המבקשים להתאגד במסגרת מקום עבודתם. בנוסף לכך, ההסתדרות היא הכתובת עבור סל תמיכה לעובדים אלו, במטרה להקל ולאפשר התארגנות מוצלחת ויעילה.

הסתדרות - סיוע משפטי

ההסתדרות משמשת קו לעובד ומטרתה לפעול לשיפור תנאי ההעסקה של העובדים החברים בה. לכן, במידה ואתם מעוניינים לשפר את תנאי ההעסקה שלכם, ההסתדרות תדריך אתכם כיצד ניתן לנהל מו"מ פרודוקטיבי, ובמקרים מסוימים אף תשלח נציג אשר ינהל בשמכם מו"מ מול המעסיקים.

בנוסף לכך, ההסתדרות תתדרך אתכם לפני העמידה בשימועים או בדיונים בבתי משפט, תייצג אתכם בבין דין לעבודה ותעניק לכם הגנה מפני הפרת חוזים או פיטורים באמצעות פנייה ישירה למעסיקכם או להליכים משפטיים הנוגעים בדבר. הייצוג והליווי של ארגון ההסתדרות מבקש להעניק לעובדים את הביטחון שאיש לא יוכל לרמוס את זכויותיהם מבלי לשאת בהשלכות הרלוונטיות.

הסתדרות - שירותים נוספים

ההסתדרות מעניקה שירותי ליווי וייצוג גם עבור סטודנטים עובדים אשר נתקלו בשאלה הנוגעת לדיני עבודה או בעוולה במקום עבודתם. ההסתדרות מעניקה שירותים מוזלים גם עבור קרובי משפחה בדרגה ראשונה של החברים בארגון. הסתדרות היא גוף שלא ניתן לוותר עליו ומעניקה מענה כולל לעובדים החברים בה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב