דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויטמינים - חיוניותם לגוף האדם 

מאת    [ 16/12/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 4079 פעמים ]

ויטמינים נחוצים בגוף האדם לצורך מגוון פעילויות חיוניות כמו: חילוף חומרים, מניעת מחלות שונות, חיזוק המערכת החיסונית ועוד. את הויטמינים הגוף שלנו לא מייצר בעצמו, ולכן עלינו לצרוך אותם בכמות מספקת כחלק מהתזונה שלנו.

ויטמינים נחלקים באופן כללי לשתי קבוצות:


    • הויטמינים המומסים במים - למשל: ויטמין B ,ויטמין C ועוד. הויטמינים השייכים לקבוצה זו מוצאים את מקומם בגוף בקלות ובמהירות. לאחר שהגוף צרך מהם את הכמות לה היה זקוק, הוא נפטר מהשאריות דרך הזיעה או השתן.
    • הויטמינים המומסים בשמן - למשל: ויטמין E ,ויטמין D ועוד. הויטמינים המומסים בשמן נאגרים בגוף והוא מתקשה לסלק החוצה את השאריות שלהן אינו זקוק. צריכה מוגזמת של חברי קבוצה זו עלולה להוביל להרעלת ויטמינים.

ויטמינים ניתן למצוא במזונות מן החי ומן הצומח שצריכים להיות חלק בלתי נפרד מהתזונה של כולנו. מחסור בויטמינים יכול לנבוע מכמה סיבות, כשהעיקריות שבהן הן דיאטה לא מאוזנת ותהליכי התיעוש שעובר המזון בימינו.

חיוניותם של מינרלים בגוף האדם

בשנים האחרונות מראים מחקרים רבים כי לא רק הויטמינים נחוצים לפעילות תקינה של מערכות גוף האדם אלא גם מינרלים. כמות המינרלים לה הגוף זקוק היא קטנה ביותר, אך מחסור בהם עלול להוביל לאנמיה, חוסר סידן ובעיות נוספות. עם זאת, גם עודף מינרלים עלול לשבש את פעילותו התקינה של גופנו.

מינרלים אחראים בין היתר על בניית העצמות, תחזוק מערכת העצבים ועוד. פעילותם אינה נפרדת מזו של הויטמינים אלא נעשית יחד איתה ומשלימה אותה. ויטמינים ומינרלים הם אבני היסוד שמחזיקות יחד את היסודות של בריאותנו.

ויטמינים ומינרלים בצורת תוספי מזון

כפי שהזכרנו קודם, אחת הסיבות למחסור בויטמינים ומינרלים בגוף נובע מאורח החיים המודרני הכולל אוכל מתועש ומעודד הרגלי אכילה לקויים. בשנים האחרונות נכנסו לשוק תוספי מזון רבים הבאים לפצות על מחסור זה ולהוסיף באופן מלאכותי - שלא דרך המזון עצמו - את מה שחסר לגוף.

תוספי מזון מכילים ויטמינים, מינרלים, צמחים, סיבים תזונתיים ועוד ובדרך כלל הם מגיעים בצורה של כדורים. ישנן קבוצות אוכלוסיה אשר יש להן צורך מיוחד בתוספי מזון, גם אם הן מקפידות על תזונה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון. קבוצות אלו כוללות: נשים בהריון או מניקות, ספורטאים ותינוקות.

גם הקשישים שבינינו צריכים עזרה קלה לתזונה. עם השנים, פוחתת יכולת הספיגה של הויטמינים והמינרלים בגוף האדם, לכן ככל שנתבגר, כדאי להתחיל ולשקול נטילת תוספי מזון. תוספי המזון עשויים להיות - בייעוץ רופא כמובן - גם פתרון לבעיות חוזרות ונשנות של חוסר ריכוז או עייפות.

ויטמינים ומינרלים - חשוב להקפיד !

תוספי מזון לא באים בשום פנים ואופן להחליף את המזון הטרי והטבעי. הכמות הדרושה לכול אחד מאיתנו משתנה בהתאם לאורח חייו, הרגלי התזונה שלו, פעילותו הגופנית ועוד. מה שעשה נפלאות לחברכם, לא בהכרח יועיל לכם ולעיתים אף עלול לגרום לנזק.

צריכה מספקת של מינרלים וויטמינים אינה תרופת פלא לכל תחלואי הגוף. אין להסתמך רק עליהם כעל ביטוח איכות הבריאות שלכם - עליכם להקפיד ככל האפשר על פעילות גופנית ועל תזונה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון. אין לקחת ויטמינים, מינרלים או תוספי מזון על דעת עצמכם. התייעצו עם רופא או דיאטנית בעלי ניסיון והכשרה מקצועית.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב