איך לשמור על הלקוח?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך לשמור על הלקוח? 

מאת    [ 16/12/2010 ]
מילים במאמר: 515   [ נצפה 2930 פעמים ]

 
 

 

שימור לקוחות והקשר לרווחיות העסק?

 

איך שלא נסובב את הנושא נהפוך בו ונדון בו נגלה שלשמור על לקוח קיים חשוב לא פחות ולעיתים יותר ממאמצים לרכישת לקוחות חדשים.

כל המחקרים מוכיחים

שרכישת לקוח חדש יקרה פי 6 ממכירה ללקוח קיים.

68% מהלקוחות נוטשים עקב שירות לקוי

הפסד לקוח שלך מחזק את המתחרה שלך

לקוח לא מרוצה יקלקל לך את המוניטין

ועוד נתונים שכאן לא המקום להרחיבן....

 

שני סיפורים אמיתיים שקרו לי לאחרונה ממחישים יותר מכל את ההקדמה

שניהם על ספקים המחוברים בצינור דק לעטיני חשבון הבנק שלי ושואבים ממנו מידי חודש בחודשו סכום לא מבוטל.

הסיפור הראשון מספר על פניה שלי לספק שרות שעל שירותיו אני נמנה מזה 6 שנים, פנייתי נועדה להרחבת השרות מהספק שאמורה להגדיל את זרימת הכסף מחשבוני לחשבונו.

תוך כדי שיחה עם נציג המכירות אני מגלה שאם הייתי לקוח חדש של הספק, הייתי משלם 15% פחות לחודש! על התשלום החודשי.

לא עזרו לי שאלותי מדוע אני כלקוח וותיק המשלם היטב, אמור לשלם הרבה יותר מאשר לקוח חדש.

הנציג,בנחישות לא ברורה מסביר לי שככה זה ולשאלתי אם הייתי מבטל את חוזה השרות ומבקש לחדשו הרי הייתי מקבל את ההנחה המדוברת.

לא אלאה בנתונים, בסופו של דבר, מדובר בספק מבין עיניין ולאחר התערבות מנהל לא רק שקיבלתי את ההנחה המקובלת ( לא משהו שאני המצאתי ) אף קיבלתי הטבה ללא שביקשתי.

שאפו לספק שללא ספק הוכיח היטב את הסיבות מדוע בחרתי בו מלכתחילה.

הסיפור השני מספר על ספק המספק לי שירותי מוקד ואבטחה תמורתן הוא מקבל תשלום חודשי קבוע טבין ותקילין.

קרה המקרה ואירעה פריצה לביתי ומערכת האזעקה הושבתה בברוטאליות על ידי הפורצים האדיבים.

הספק,בזריזותו כי רבה,הריח עיסקה טובה ושלח נציגים רבים לבדוק את הנושא ואף הציע את שירותיו האדיבים להתקין מערכת אזעקה חדשה במחיר מוזל.

יפה מצידו.

כלקוח וותיק,הסכמתי כמובן מבלי לבדוק את המחיר,מה עוד שהייתי נתון לסד זמנים ולחצים בגין הפריצה והחבר'ה התחילו לעבוד.

לאחר סיום החלפת המערכת, פונה אלי הנציג בהסבר מלומד, שכדי שהמערכת תפעל אני צריך להחליף את כל לוחות הבקרה בעלות נוספת מכובדת ועל כל גלאי נוסף שהוספתי גיליתי שאם הייתי רוכש אותו במקום אחר הייתי משלם 80% פחות!

בקצרה, אם הייתי מזמין את התקנת המערכת מראש מאותו ספק,ללא לחץ של פריצה מעל הראש הייתי מקבל את אותו מוצר בעשרות אחוזים פחות.

באמת, אני אולי נראה דביל אבל אני באמת לא כזה...האמינו לי.

מה אותו ספק הרוויח? נאדא.

·         אני כלקוח לא מרוצה, חש שניצלו את מצוקתו הרגעית עקב הפריצה.

·         אני מחליף את הספק באחר.

·         הרווח שעשה על גבי (כמה מאות ש"ח) יעלו לו באובדן לקוח המשלם אלפי ש"ח בשנה .

·         אני אספר את הסיפור לכמה חברים ו.....

  

אז מה היה לנו.... כמו שאומרים הגששים?

שני ספקים שאחד החליט לשמור על הלקוח והשני החליט שהלקוח לא כ"כ חשוב.

מי הרוויח לדעתכם?

 

דדי אזולאי ,מנכ"ל אופרטיב ניהול ויעוץ בע"מ – מאמן אישי,מאמן עסקי ומאמן מנהלים.מפתח ומנחה סדנאות.
יוצא מערכת הבטחון, קהילת המודיעין, מעל 15 שנות ניהול בכיר במערכות גדולות ומורכבות בארץ ובחו"ל,בעל ניסיון רב בהקמת מערכות מ"אפס" והבאתם לידי ביצוע ותפוקות.
אני מאמין בעשיה שמובילה לתוצאות ולכן טבעתי את המונח  "היה אופרטיבי, תהיה אפקטיבי"
050-2313205
href="mailto:david@operative.co.ildavid@operative.co.il">">david@operative.co.il
www.operative.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב