דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשמור על הלקוח? 

מאת    [ 16/12/2010 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 3423 פעמים ]

 

שימור לקוחות והקשר לרווחיות העסק?

 

איך שלא נסובב את הנושא נהפוך בו ונדון בו נגלה שלשמור על לקוח קיים חשוב לא פחות ולעיתים יותר ממאמצים לרכישת לקוחות חדשים.

כל המחקרים מוכיחים

שרכישת לקוח חדש יקרה פי 6 ממכירה ללקוח קיים.

68% מהלקוחות נוטשים עקב שירות לקוי

הפסד לקוח שלך מחזק את המתחרה שלך

לקוח לא מרוצה יקלקל לך את המוניטין

ועוד נתונים שכאן לא המקום להרחיבן....

 

שני סיפורים אמיתיים שקרו לי לאחרונה ממחישים יותר מכל את ההקדמה

שניהם על ספקים המחוברים בצינור דק לעטיני חשבון הבנק שלי ושואבים ממנו מידי חודש בחודשו סכום לא מבוטל.

הסיפור הראשון מספר על פניה שלי לספק שרות שעל שירותיו אני נמנה מזה 6 שנים, פנייתי נועדה להרחבת השרות מהספק שאמורה להגדיל את זרימת הכסף מחשבוני לחשבונו.

תוך כדי שיחה עם נציג המכירות אני מגלה שאם הייתי לקוח חדש של הספק, הייתי משלם 15% פחות לחודש! על התשלום החודשי.

לא עזרו לי שאלותי מדוע אני כלקוח וותיק המשלם היטב, אמור לשלם הרבה יותר מאשר לקוח חדש.

הנציג,בנחישות לא ברורה מסביר לי שככה זה ולשאלתי אם הייתי מבטל את חוזה השרות ומבקש לחדשו הרי הייתי מקבל את ההנחה המדוברת.

לא אלאה בנתונים, בסופו של דבר, מדובר בספק מבין עיניין ולאחר התערבות מנהל לא רק שקיבלתי את ההנחה המקובלת ( לא משהו שאני המצאתי ) אף קיבלתי הטבה ללא שביקשתי.

שאפו לספק שללא ספק הוכיח היטב את הסיבות מדוע בחרתי בו מלכתחילה.

הסיפור השני מספר על ספק המספק לי שירותי מוקד ואבטחה תמורתן הוא מקבל תשלום חודשי קבוע טבין ותקילין.

קרה המקרה ואירעה פריצה לביתי ומערכת האזעקה הושבתה בברוטאליות על ידי הפורצים האדיבים.

הספק,בזריזותו כי רבה,הריח עיסקה טובה ושלח נציגים רבים לבדוק את הנושא ואף הציע את שירותיו האדיבים להתקין מערכת אזעקה חדשה במחיר מוזל.

יפה מצידו.

כלקוח וותיק,הסכמתי כמובן מבלי לבדוק את המחיר,מה עוד שהייתי נתון לסד זמנים ולחצים בגין הפריצה והחבר'ה התחילו לעבוד.

לאחר סיום החלפת המערכת, פונה אלי הנציג בהסבר מלומד, שכדי שהמערכת תפעל אני צריך להחליף את כל לוחות הבקרה בעלות נוספת מכובדת ועל כל גלאי נוסף שהוספתי גיליתי שאם הייתי רוכש אותו במקום אחר הייתי משלם 80% פחות!

בקצרה, אם הייתי מזמין את התקנת המערכת מראש מאותו ספק,ללא לחץ של פריצה מעל הראש הייתי מקבל את אותו מוצר בעשרות אחוזים פחות.

באמת, אני אולי נראה דביל אבל אני באמת לא כזה...האמינו לי.

מה אותו ספק הרוויח? נאדא.

·         אני כלקוח לא מרוצה, חש שניצלו את מצוקתו הרגעית עקב הפריצה.

·         אני מחליף את הספק באחר.

·         הרווח שעשה על גבי (כמה מאות ש"ח) יעלו לו באובדן לקוח המשלם אלפי ש"ח בשנה .

·         אני אספר את הסיפור לכמה חברים ו.....

  

אז מה היה לנו.... כמו שאומרים הגששים?

שני ספקים שאחד החליט לשמור על הלקוח והשני החליט שהלקוח לא כ"כ חשוב.

מי הרוויח לדעתכם?

 

דדי אזולאי ,מנכ"ל אופרטיב ניהול ויעוץ בע"מ – מאמן אישי,מאמן עסקי ומאמן מנהלים.מפתח ומנחה סדנאות.
יוצא מערכת הבטחון, קהילת המודיעין, מעל 15 שנות ניהול בכיר במערכות גדולות ומורכבות בארץ ובחו"ל,בעל ניסיון רב בהקמת מערכות מ"אפס" והבאתם לידי ביצוע ותפוקות.
אני מאמין בעשיה שמובילה לתוצאות ולכן טבעתי את המונח  "היה אופרטיבי, תהיה אפקטיבי"
050-2313205
href="mailto:david@operative.co.ildavid@operative.co.il">">david@operative.co.il
www.operative.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב