דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי הוליסטי - לאחד בין הגוף לנפש 

מאת    [ 15/12/2010 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 2008 פעמים ]

בשגרת חיים עמוסה וטרודה, רבים מבקשים למצוא דרך להירגע ולהשתחרר בזמן קצר. טיפול באמצעות עיסוי מאפשר להגיע שלווה פיזית ונפשית, כאשר לכל שיטת עיסוי יש מטרה שונה. למעשה עיסוי הינו שם כולל המקיף מגוון רחב של שיטות טיפול אלטרנטיביות, אשר מגיעות מרחבי העולם. שיטות העיסוי השונות התפתחו כתוצאה מהשפעות התרבות והמסורת, ועל כן מומלץ לבדוק את המטרה ואת השיטות של צורות העיסוי השונות, בכדי למצוא את השיטה המתאימה ביותר לצרכים הספציפיים.

כיום ישנם מקומות רבים המציעים לימודי עיסוי במגוון שיטות, אולם התחום אינו מפוקח על ידי משרד הבריאות או משרד החינוך. משום כך, מומלץ לבדוק בקפידה את מידת המקצועיות של צוות המרצים, הוותק והניסיון של מוסד הלימודים, שביעות הרצון של בוגרים אשר סיימו את לימודיהם, היחס לסטודנטים במהלך הלימודים, ואת שעות הלימוד. גורם חשוב לא פחות הינו כמובן מידת התרגול המעשי, מאחר וטיפול באמצעות עיסוי הינו אקטיבי ודורש מיומנויות והתנסות בפועל.

מבין מגוון שיטות העיסוי אשר ידועות כיום בעולם המערבי, לימודי עיסוי הוליסטי זוכים לביקוש הרב ביותר, וזאת מכמה סיבות. תפישת העולם אשר ממנה התפתחה שיטת הטיפול עיסוי הוליסטי יוצאת מתוך הנחה כי ישנו קשר הדוק בין הגוף והנפש, וכי על טיפול בבעיה לרדת לשורש הבעיה ולא לטפל רק בסימפטום. לימודי עיסוי הוליסטי מקנים את הכלים הנחוצים על מנת לראות את המטופל כשלם, בהתאם לתפישת העולם ההוליסטית, ולשלב מגוון טכניקות בהתאם לצרכים הספציפיים של המטופל.

בדומה לשיטות עיסוי אחרות, גם טיפול באמצעות עיסוי הוליסטי מאפשר להקל על מגוון רחב של מצוקות ובעיות, פיזיות ונפשיות כאחד. במהלך קורס עיסוי הוליסטי הסטודנטים לומדים כיצד להעניק טיפול מהנה ומשחרר, אשר מסייע להביא תחושה של רעננות והתחדשות. באמצעות חיזוק המערכת החיסונית של הגוף, ניתן לשפר את הביטחון העצמי, להגיע להרפיה ורוגע, ולשפר את הבריאות הפיזית והנפשית. חשוב לציין כי מאחר ומטרת הטיפול היא להביא לרגיעה, ישנה חשיבות מיוחדת ליצירת קשר נינוח ואינטימי בין המטפל למטופל.

על מנת לטפל באמצעות עיסוי הוליסטי יש לרכוש את הכלים המקצועיים הנחוצים לשם כך, מן הסתם, וניתן למצוא מגוון מכללות רפואה משלימה המציעות לימודי עיסוי הוליסטי. במהלך הלימודים הסטודנטים מתרגלים בחירת שמן אתרי והתאמתו לצרכי הטיפול, אבחון סימפטומים ופתולוגיות, טכניקות עיסוי בהתאמה לחלקי הגוף, ועוד. חלק מהותי במהלך הלימודים הוא תרגול מעשי, כמובן, המאפשר לסטודנטים להתנסות ולהפנים בצורה מעשית את החומר התיאורטי הנלמד.

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב