דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת הצבעים בחנות וירטואלית על הגדלת המכירות 

מאת    [ 15/12/2010 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 2835 פעמים ]

חנות וירטואלית - באיזה צבעים נשתמש בכדי לגרום למספר רב של מכירות?

המון פעמים שואלים אותי.. האם יש קשר בין עיצוב של חנות וירטואלית והצבעים של החנות לבין כמות המכירות שלה? בעקבות העובדה ששאלו אותי כל כך הרבה חנויות שבנו דרך PGN בניית אתרים החלטתי לפרסם את הפוסט הבא שירחיב קצת יותר בנושא.

קודם כל אני רוצה להבהיר כי בעיצוב חנות וירטואלית בחירת הצבעים הינה רק קריטריון אחד מתוכו ויש עוד גורמים בעיצוב המשפיעים על כמות המכירות בחנות.

עכשיו נעבור לשילוב הצבעים בעיצוב חנות וירטואלית, ראשית, כל בצבעים באשר הם הינם שילוב של שלושה צבעים בסיסיים שהם אדום, כחול וירוק. מכאן גם הקיצור RGB - red, green, blue.

ישנה תורה שלמה מאחורי השפעת צבעים על המח האנושי לבצע פעולות מסויימות, למשל הצבע האדום ידוע כי הוא מוביל לפעולה, קנייה, השארת ליד או כל דבר אחר שמדובר בחנות וירטואלית. בתורת הצבעים הזו הצבעים הכחולים והאדומים נמצאים בשתי קצוות הקשת, בעוד הצבעים הירוקים נמצאים במרכזה. מאחורי הקשת הזו נמצאים גלי אור שנקראים אינפרא אדום ואולטרא סגול אותם לא ניתן לראות בעין האנושית.

כפי שאנו למדים לפי תורת הצבעים גוונים כחולים, סגולים וכו'.. נתפסים בחלקה הקדמי של רישתית העין, ובעקבות כך גלי אור אילו מתפזרים בעין וכך יוצרים תחושה של רוגע אצל האדם. כמו שידוע לכולנו כי ים הוא בדרך כלל מקום מפלט של המון אנשים הרוצים להירגע. בנוסף כאשר אנו באים לבנות חנות וירטואלית גווני הכחול מפגינים מקצועיות וכן נותנים ללקוחות שלנו תחושה של יציבות ורגיעה.

בניגוד לגוונים הכחולים עליהם דיברנו יש בצד השני של קשת הצבעים את קבוצת הצבעים האדומים שמגיעים לחלק האחורי של הרישתית, ולכן צבעים אילו נתפסים ככאלה המשחררים אנרגיה וממריצים רגשות.

בניסוי מסויים שנערך על ידי פסיכולוגיים בדקו כיצד משפיעים הצבעים על המח האנושי.

הזמינו מרים משקולות על מנת להרים זוג משקולות ולהחזיק אותם באויר. מרים המשקולות הרים את המשקולות ללא כל בעיה והחזיק אותם ישר מעל לראשו.
כעת, הזמינו מרים משקולות נוסף ואותו העמידו מול בד אדום במרחק כך שזה הדבר היחיד שהוא רואה. נתנו למרים המשקולות להרים את אותו משקל שהרים הקודם.
התוצאה הייתה כי מרים המשקולות הרים את המשקולות כאילו הם ללא משקל כלל ונראה כאילו לא התאמץ כלל.

לאחר מכן החליפו את צבע הבד לכחול, וניסו שוב את התרגיל. הפעם אותו מרים משקולות ניסה להרים את המשקולות אך ללא הצלחה, ולו רק זה ניראו מאמצים אדירים בפנים ובשרירים שלו כשהוא מנסה להרים את המשקל.

ניסוי נוסף התקיים בתינוקיה בבתי חולים כאשר ציפו את הקירות בבדים אדומים התינוקות לא הפסיקו לבכות ואילו כאשר החליפו את הבדים לכחולים שררה דממה בתינוקיה.

כעת לאחר הניסויים נחזור לעינייננו, האם צבעים מסויים גורמים להעלאת המכירה בחנות וירטואלית או כל עסק אינטרנטי אחר. אז דבר זה תלוי במוצר שאנו מוכרים ואיזה תחושה אנו רוצים לעורר אצל הלקוח שלנו כאשר הוא באתר.

צבעים משמשים חלק מהמידע שנמצא באתר שלנו, הטקסט שלנו מהיר נקודה מסויימת והצבעים שולטים ומשרים את אותה תחושה על התת מודע של הלקוח אשר קורא את הטקסט.

לכן, אם אנו רוצים לגרום לרגשות הלקוח לפרוץ יש להשתמש בגוונים אדומים במקומות מסויימים באתר שלנו, למשל בכתיבת הטקסט באתר אתם משבחים את המוצר וגורמים ללקוח לרצות אותו אך אם בתחילת הטקסט או בסופו תוסיפו אלמנטים אדומים זה יכול בהחלט להעלות את המכירות באתר.

כאשר מדובר בטקסטים צבעים כחולים ממריצים חשיבה לוגית כמו שציינו למעלה, לכן אנו ממליצים בשימוש שני הצבעים האלה, במילים לפי הכוונה שלהם.

לסיכום, ישנה קשת צבעים רחבה ביותר אך רק חלק מהם ישיגו באמת את התוצאות הרצויות מבחינת רווחים לחברה, כלל הצבעים מורכבים מצבעי יסוד שהם ירוק, כחול ואדום. אנו צריכים לקבוע את הצבעים באתרינו בהתאם לתחושות ולרגשות אותם אנו רוצים להעביר לגולשים שלנו בחנות הוירטואלית שלנו. כל צבע מעלה רגש אחר אצל הגולש ויש לעשות בצבעים שימוש בהתאם לכך אם אנו מייחלים הצלחה לאותה חנות וירטואלית. בניית אתרים וחנויות וירטואלית יכולים להניב רווחים נאים ביותר ואף להתפרנס בכבוד אם מבצעים זאת נכון.

pgn בניית אתרים וקידום אתרים, מיתוג בפייסבוק - www.pgn.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב