דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין והעתיד שלכם, ביחד ולחוד 

מאת    [ 15/12/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2878 פעמים ]

תהליך הגירושין הוא תהליך בו בני זוג נשואים מחליטים שאין ברצונם להמשיך לחיות יותר יחד. גירושין הם תהליך קשה מאוד, בעיקר מהבחינה הנפשית. לא תמיד הרצון להיפרד מגיע משני בני הזוג. פעמים רבות הרצון בא רק מצד אחד והצד השני חש פגוע, עזוב ונבגד.

על אף כל הקשיים העומדים בפני מי שהחליט לבצע גירושים, חשוב מאוד לבצע את התהליך בצורה הוגנת ואנושית. עם זאת, לא תמיד ניתן לבצע זאת בקלות רבה כל כך. היות והמצב טעון רגשית, לא תמיד יכולים בני הזוג לשבת יחד באופן רגוע, להיות קשובים זה לזו ולקבל החלטות באופן שקול.

גירושין והעתיד שלכם, ביחד ולחוד

ההחלטות שנוגעות להליך הגירושין הן הרות גורל, היות ומדובר בדרך כלל על רכוש משותף ועל ילדים משותפים. מה שייקבע ויוחלט ישפיע רבות על אורח חייו של כל צד וללא ספק על אורח חיי הילדים. ישנם אינספור ילדים ש'סחבו' איתם את משקעי הגירושים של הוריהם עד שנות הבגרות המאוחרות שלהם.

במרבית הליכי גירושין , פונים בני הזוג ושוכרים את שירותיו של עורך דין המתמחה בנושא. עורך דין טוב יעזור לבני הזוג להבין ולזהות מהן המחלוקות העיקריות שיש לפתור, היות ולפעמים אין בני הזוג רואים את כל התמונה ואת הבעיות שעלולות לצוץ עם השנים. עורך הדין לעומת זאת הא איש למוד ניסיון, שיכול לעזור לבני הזוג לתת את הדעת ולהסתכל על כל הפרטים שיש לקחת בחשבון לטווח הארוך.

מהי המטרה של הסכם גירושין? הסכם גירושין כולל בתוכו מספר מטרות, אשר כל אחד מבני הזוג שואף להגיע אליהן:

    • תשלום מזונות – אחת המטרות העיקריות בכל הסכם גירושים
    • חלוקת הרכוש המשותף – כל אחד מבני הזוג שואף לקבל כמה שיותר מהרכוש המשותף, כדי שיהיה לו קל יותר להמשיך בחייו ולשמור על רמת החיים שניהל בעבר
    • משמורת על הילדים המשותפים – אחד הנושאים הרגישים ביותר שטומן בחובו הליך גירושין. הנטייה של בתי המשפט היא להעניק את המשמורת לאם, אלא אם ישנן ראיות המצביעות על חוסר תפקוד. בכל מקרה, יש לקבוע מהם ההסדרים עם האב

במידה ויש ילדים משותפים, חשוב מאוד לקחת אותם בחשבון. יש לזכור כי ברגע שיש ילדים בתמונה, תמיד יהיה קשר כלשהו בין בני הזוג גם לאחר שיתגרשו. ככל שהקשר הזה יהיה טוב יותר, כך הם יוכלו לטפל טוב יותר בבעיות שעתידות לצוץ בקשר לילד.

גירושין ומוסד הרבנות

רבנות היא המקום בו זוגות במדינת ישראל נרשמים אם הם מעוניינים להתחתן. גירושין לעומת זאת, מתבצעים בבית הדין הרבני. הרבנות מאשרת להתגרש רק כאשר יש הסכמה של שני בני הזוג. במידה ואין הסכמה כזו, יכול בין הדין הרבני לכפות על הצד הסרבן להסכים להתגרש או לנקוט כלפיו בסנקציות שונות.

גירושין ברבנות מתקיימים כאשר בני הזוג לא מגיעים להסכמות הקשורות לתהליך, כמו למשל חזקה על הילדים, דמי המזונות וכדומה. לפעמים, מגיע אחד מבני הזוג אל הרבנות במטרה להגיש תביעת גירושין, היות ובן הזוג השני בכלל לא היה מוכן לשמוע על הנושא.

הסיבות שהרבנות מכירה בהן על מנת לאשר גירושין הן: מומים של אחד מבני הזוג שלא ידעו עליהם לפני הנישואין, עקרות של אחד מבני הזוג, בגידה של אחד מבני הזוג, התמכרות לאלכוהול, חוסר סיכוי לשלום בית ועוד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב