דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לערוך ראיון למשרת בייביסיטר? 

מאת    [ 14/12/2010 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 3767 פעמים ]

 

ההורים

עם השמועות הקשות שנפוצו בארצנו על מטפלות מתעללות – נדמה שהביטחון של ההורים ירד לשפל שאין כמותו. על מנת לעזור לכם, ציבור ההורים, לצלוח את המשימה - גיבשנו עבורכם מספר עצות חשובות. ובכן הרי היא לפניכם: כל הדרך למציאת מטפלת אידיאלית. 

הבייביסיטר

הבייביסיטרית (או שמרטפית בעברית), אמורה לתת מענה לבעיות הנוכחות ההורית המתמדת עם עוללם. אך איך נדע עם מי נפקיד את גורל יקרינו לשעתיים-שלוש הקרובות? כאן אתם ההורים נכנסים לתמונה. הכל מתחיל בראיון למשרת בייביסיטר.

הראיון לעבודת בייביסיטר

כששומעים את הביטוי ראיון עבודה, מיד עולות בראש קונוטציות מאיימות של בוס חמור סבר, מועמד לחוץ, המלצות ו'אל תתקשר אלינו – אנחנו נתקשר אליך'. עם בייביסיטרית ממש לא צריך להיות ככה. אפשר לרקוד על שתי העריסות – לעשות ראיון מקיף ורציני, אך לא מאיים ומרתיע עבור המועמדת.

בצע הכנה לראיון

מצד אחד – אתם ההורים. מצד שני – בייביסיטר לחוץ למחצה, שרק רוצה להרוויח את לחמו. ניתן לגשר? כמובן! הרעיון המנחה הוא דרך האמצע: היו ידידותיים ולא פורמליים, אך בה בעת שדרו רצינות ואחריות. בדקו את מידת הניסיון והמוניטין של הבייביסיטר שמולכם.
בקשו המלצות ושדרו אמון, אך עם זאת צרו קשר עם ההורים שכתבו אותן וודאו את אמיתותן. שאלו שאלות – אך אל תחקרו יתר על המידה. הרעיון הוא להכניס לתוך המשפחה בייביסיטר טוב, ולא להבריח אותו. 

השאלות שכדאי לך לשאול

התעניינו סביב שעות העבודה שהמועמד יוכל לתת, הגמישות ומידת הניידות. העמידו בפני הבייביסיטר תרחישים וסימולציות – אך בלי להגזים. גם מידת ההשכלה של המועמד, מצבו המשפחתי היכרות אפשרית עם משפחתו כמובן לא יזיקו. זכרו: ראיון רגוע יגלה בפניכם בייביסיטרית אמיתית וטבעית. 

איך תדע שזהו האחד? 

מעבר לכל – בייביסיטר זו משרת אמון. ועל כן חשוב שתחושו האם השמרטף שלפניכם הוא לרוחכם, האם אתם מרגישים כימיה והאם לדעתכם הוא יוכל לרקום קשר טוב עם ילדכם. ואל תשכחו - מילת המפתח היא אינטואיציה. שיקול דעת ובדיקה מקיפה רק יסייעו כאן. 

שלוש ארבע לעבודה?

גם לאחר שחייגתם, ישבתם, ראיינתם וסופסוף בררתם את המועמד שלכם – זה עוד לא נגמר. לשוב לעקוב אחר עבודתו, כיוון שלא תמיד הרושם שנוצר בראיון אמין דיו. דאגו לראות שזהו בייביסיטר שעומד בציפיותיכם לאורך זמן. 
פרט לכך, חשוב לראות את טיב הקשר שייווצר בין ילדכם לבין הבייביסיטר. לתינוקות חושים חדים, ותתפלאו – הם יודעים בדיוק מה טוב להם ומה הם רוצים. ברור שאף בייביסיטר לא יוכל להיות טוב דיו אם ילדכם לא יוכל ליהנות משהייה במחיצתו. 

הכניסה לשגרה...

לפני שאתם מניחים את המפתחות והולכים אל תוך הלילה, תנו לבייביסיטר שלכם מושג כללי על הילדים. תארו אותם בקווים כלליים ואל תשכחו לפרט את חולשותיו, רגישויות מזון מהן הוא סובל וכד'. 
ספרו לשמרטף מה הילדים אוהבים ומה מרגיע אותם. הראו לבייביסיטר את ביתכם, הציגו בפניו מקומות חשובים כגון ארון החשמל, מיקום תיק העזרה ראשונה, תכשירי היגיינה וכדומה. אל תשכחו: בייביסיטר צריך גם רשימת טלפונים לעת חירום: מספר הנייד שלכם, המספר בעבודה, סבתא ומוקדי עזרה שונים.

 

aupair.co.il מציע לכם מאגר בייביסיטר, מטפלות ועוזרות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב