דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בורסה -11 טיפים למשקיע 

מאת    [ 25/06/2007 ]

מילים במאמר: 659   [ נצפה 6491 פעמים ]

אחד עשר טיפים למשקיע בבורסה

רבים משקיעים בבורסה ומעטים צוברים נסיון בשוק ההון.הסיבה היא שחלק לא קטן מהמשקיעים בבורסה לא מספיקים לשהות בשוק די זמן על מנת ללמוד אותו על בוריו.להלן טיפים חשובים למשקיע שעליו להפנים וללמוד על מנת להתקדם ולהצליח להרוויח יותר מאשר להפסיד.

1.הצנע לכת.לאחר שהרווחת אי אילו סכומים במסחר באופציות או במניות אל תחשוב שהפכת כבר למומחה לשוק ההון. גם וורן באפט המשקיע האגדי מפסיד לא פעם ההבדל בינך ובינו הוא שהוא יכול להרשות לעצמו להפסיד מיליוני דולרים ולהמשיך לחיות כרגיל.תהנה מהתרוממות הרוח ומהתרחבות הלב זמן שצדקת והרווחת אבל אל תיתן לאלה להוליך אותך שולל אחרי מחשבות שההפסדים לא קיימים יותר עבורך.

2.לאופציות חיי מסחר קצרים.חיי המסחר של האופציה הם מקסימום שלושה חודשים ולרוב כאשר אתה רוכש אותן אורך חייהן קצר הרבה יותר.עקוב מקרוב אחרי תאריך פקיעת האופציה וסמן לך נקודות אפשריות למכירת האופציה מאחר ומראש אתה יכול לדעת שלא יהיו לך הרבה כאלה ומוטב שתמכור אותה בהזמנות הטובה הקרובה.

3.מדד מניות הבנקים הוא סיסמוגרף משובח המצביע עבור המשקיע על כיוונו של השוק מנקודה נוספת.מעקב אחר מניות הבנקים והמדד שמייצג אותן עשוי להעניק לך כלי נוסף להבנת המגמה הראשית הכללית או המגמה המשנית המסתמנת במקרה שחלו סימנים חדשים ולא ברורים בשוק ההון.

4.לפעמים החגיגה נגמרת גם בשוק ההון ולתזמון היציאה מהשוק ומכירת המניות יש חשיבות רבה לגבי תשואות תיק ההשקעות של המשקיע.עליות שערים של חמש שנים בשוק ההון עשויות להימחק בשנה שלמה של ירידות .ההבנה שגל העליות הסתיים וחיסול התיק כמה שיותר קרוב לנקודת השיא היא אחת החוכמות החשובות ביותר של המשקיע המקצועי בעוד שהמשקיע הממוצע בדרך כלל לא מבחין בנקודה הזו או לא רוצה להאמין שזה באמת קורה.

5.בממוצע כאשר בודקים את ההיסטוריה של שוק ההון בארץ ובעולם נגלה כי האפיק המנייתי הוא זה שהניב את התשואה הטוה ביותר.בממוצע השנים הללו כלולות שנים טובות ושנים רעות ואם נקרא שוב את כלל מספר טיפ מספר 33 נבין על נקלה כי לנקודת היציאה בממוצע השנים שלך חשיבות מכרעת ולכן גם השקעות ארוכות טווח דרושות התיחסות על מנת למקסם רווחים.

6.מצבים שלא צפית אותם מראש עשויים להביא בעקבותיהם הפסדים לא צפוים.כמשקיע בשוק ההון באפיק המניות, המט"ח ,האופציות או כל אפיק אחר עליך לנסות ולצפות את מהלכי השוק לטווח הבינוני על מנת להבין את התרחישים העשוים להתפתח בעקבות שינוים ולהיות ערוך ובעל תוכנית פעולה למצבים חדשים כמו שנאמר קשה באימונים קל בקרב.

7.העזה עשויה לתגמל אותך ברווחים נאים.משקיע נועז ומתוחכם יוכל להגשים את מה שנראה כבלתי אפשרי למשקיעים ממוצעים רבים.יש לשמור על התנהגות הגיונית ולקחת מרחבי בטחון אך יחד עם זאת היכולת להעיז ולעשות מהלך מחוכם עשוי להיות ההבדל בין הצלחה גדולה לאפרוריות יומיומית רגילה והרי ידוע שרק המעז מנצח בסופה של השקעה.

8.אל תזלזל בריבית כי לריבית כוח עצום.השקעה של דולר אחד ביום ביום במשך 56 שנים בריבית של עשרה אחוזים בשנה עשויה תניב בסוף התקופה לא פחות ממליון דולר.השקעה בריבית היא אחת ההשקעות בעלות הסיכונים הנמוכים ביותר אבל ללא ספק שבריבית טובה היא עשויה להיות בעלת תשואה לא פחות טובה מהשקעות רבות אחרות.

9.לעיתים למרות שחשבת ותכננת אתה עשוי לראות כי הפוזיציה שבחרת בה מפסידה עוד ועוד.ישנם משקיעים שמתעלמים מההפסד הזה כאילו אין מדובר בכסף שלהם .מניסיון ניתן לספר אחרי שנים של השקעה ששום דבר לא מסתדר מעצמו ואם יש בהשקעה הכושלת כסף שעדין ניתן להציל יש לקום ולעשות זאת.

10.סגירת סכום כסך בריבית משתנה לא פעם עדיף על סגירתו בריבית קבועה.אם סגרת סכום של מליון - בריבית קבועה בפיקדון המתחדש כל חודש ובמשל החודש הריבית ירדה בתום התקופה גם הריבית שתקבל לחודש הבא תרד.לעומת זאת אם סגרת את מליון השקלים לחודש בריבית משתנה והריבית עלתה תקבל ריבית גבוהה יותר בחודש הבא כאשר תחדש את הפיקדון.במקרה האחרון במידה והיית מפקיד בריבית קבועה את הכסף והריבית הייתה עולה גם בחידוש היית מקבל את הריבית הנמוכה מהחודש הקודם אם לא היית דורש אחרת מהבנק.

11.אל תפסיד את השיעור.כל משקיע מפסיד לא פעם בהשקעה זו או השקעה אחרת.על מנת לא להפסיד שוב ושוב באותה נקודת על המשקיע לזכור לא להפסיד את השיעור ולהסיק מסקנות נבונות מהמהלכים שהביאו אותו להשאיר את הכסף בשוק במקום לקחת אותה הביתה כאשר הוא סמיך יותר.


מתוך הספר
בורסה ספר הטיפים הגדול
צביקה ברגמן
www.sodot.co.il
צביקה ברגמן ,מחברם של כ20 ספרי בורסה ועסקים.ידוע ביכולתו להעביר חומר מסובך בצורה קלה.מוכר מהופעותיו הרבות בטלויזיה ובעיתונות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב