בתי קולנוע- סרטים וכלכלת משפחה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

בתי קולנוע- סרטים וכלכלת משפחה 

מאת    [ 25/06/2007 ]
מילים במאמר: 395   [ נצפה 3578 פעמים ]

 
 
האם בתי קולנוע וסרטים נחשבים במקומותינו כבילוי עממי זול - האם אנו בתהליך מיצוב מחדש של בילוי זה?
קצת היסטוריה בגרוש, בהיותי ילד טרם התפרצה הטלוויזיה לחיינו וטרם המעבר לחברה צרכנית נהגתי ללכת לראות סרט בבית קולנוע של העיירה פעם בשבוע בהקרנה לילדים ובמחיר מוזל במיוחד.בערב הוקרנו סרטים אחרים במחיר אחר (גבוה יותר מן הסתם) אולם בגלל שבית הקולנוע היה בעיירת פתוח הסרטים היו ישנים מהסרטים אשר הוקרנו בעיר הגדולה לפיכך מחירם עדיין היה זול יותר ממחיר כרטיס בעיר.
עם הזמן פסקו המחירים המיוחדים לילדים והמחיר הושווה למבוגרים ופסקה גם ההבחנה בין סרט חדש לסרט ישן וכך הגענו למחירים אחידים.
ואנחנו שותקים.
הייתכן צרכנית שמוכרים לנו מוצרים שונים כל כך במחיר אחיד?
כשאנו הולכים לראות סרט זה "ים של מוצרים"
1. רמת הסרט (דרוג מבקרים, אוסקר, הצלחה קופתית)
2. איכות הסרט (השקעה באיכות, שחקנים, טכניקות תפאורה)
3. הקרנה בכורה, סרט חדש, סרט ישן
4. בית הקולנוע רמתו (גודל, מושבים,חניה, שרות).
5. מיקום הישיבה (שורה ראשונה בצד או ביציע?).

האם כל הסרטים שראיתם לאחרונה נהניתם מהם באותה מידה? או שהפקתם מהם את אותה הנאה?
ייתכן כי האחידות בתמחור נובעת מפישוט הגבייה .
אולי כדי שהצרכן יידע מראש את המחיר לסרט.
אולי מסיבות סוציאליות?
לדעתי, כל האפשריות הנ"ל לא מתקיימות והסיבה לאיחוד מחירים הוא איחוד כלפי מעלה לטובת הבעלים.
זה חוקי? אולי,אבל ממש לא צרכני.
אין תחרות בין בתי הקולנוע.
אין תחרות על כיסו של הלקוח.
דיי לסוציאליזם החזירי בבתי הקולנוע
תארו לכם כי הייתה שונות אמיתית בין הפרמטרים שציינתי לעיל, זה קל לביצוע הרי אין בית קולנוע שאינו ממוחשב, אז הלקוח יכול היה לבחור סרט ובית קולנוע עפ"י מחירו ולא בבחינת כל הקודם זוכה. ואם אין ללקוח תקציב להצגת בכורה אולי יעדיף להמתין כמה שבועות ולראות את הסרט במחיר מוזל? ואם אותו סרט מוקרן בזמנים שונים בבתי קולנוע שונים, יוכל הלקוח לברור באופן רציונאלי אם לראות את הסרט במרכז העיר או בבית קולנוע שכונתי?
ביצוע שונות במוצר הנקרא "סרט" יביא לשינוי צריכה במוצר והפיכתו שוב למוצר עממי.
גם הבעלים יפיקו מכך תועלת ע"י הגדלת מס' הלקוחות.
בליינים הנמנעים לראות סרטים בגלל מחירם והמחירים מסביב, יצטרפו למעגל הצופים.
בליינים המחפשים איכות ונוחות ומוכנים לשלם על כך יגבירו את נוכחותם בבתי הקולנוע.
וגם אם תגיע 10 דק' לפני ההקרנה תוכל למצוא כרטיס גם אם במחיר יקר יותר.
ומה הקשר לכלכלת משפחה אתם שואלים? הקשר הוא צרכנות נכונה כי כשהיא קיימת הלקוח יכול לבחור את המוצר כמות ומינון עפ"י תקציבו והעדפותיו ולא כפועל יוצא משוק ישן ובלתי משוכלל.
אריק נופים יועץ כלכלי לכלכלת משפחה ומקים המותג "לכלכל נכון" .
מתמחה בהדרכה ואימון אישי לצמיחה כלכלית למשפחות, ולאנשים פרטיים.
תחום פעילותי
העברת סדנאות, הרצאות , קורסים ויעוץ אישי בארגונים בחברות ובחוגים פרטיים.
הפעילות מחוללת שינוי בחשיבה ובהתנהלות הכלכלית, ומיועדות הן לאנשים בעלי קשיים בהתנהלות הכלכלית והן לאנשים שהמערכת הכלכלית שלהם יציבה, אך אינם מסתפקים בכך ורוצים להתקדם ליעדים מהר יותר, ולהישגים כלכליים רבים יותר.
בנוסף לייעוץ בתחום ההתנהלות הכלכלית וחתירה להשגת יעדים ניתנים כלים להערכות לסיכונים משפחתיים והכנה לגיל השלישי.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב