דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוספי תזונה טבעיים לחיזוק המערכת החיסונית בעונת החורף 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 3805 פעמים ]

לקראת עונת החורף, גוף האדם נדרש לעמוד בתנאים שונים המחייבים אותו לשמור על כשירות פיזית ובריאותית, וזאת באמצעות חיזוק מערכת החיסון של גופנו.

להלן מס' גורמים המהווים מקור עויין להחלשת הגוף ומגבירים את הסכוי לפיתוח מחלות זיהומיות וויראליות בעונת החורף:

  • טמפרטורה נמוכה המאמצת את הגוף ועשויה להחליש אותו – ולכן יש להפקיד על תזונה מקיפה, אספקת אנרגיה וויטמינים הנחוצים להתמודדות הגוף.
  • שהייה במקומות סגורים אשר אינם מאווררים, עשויה להביא לעליה בסיכון להדבקות במחלות ע"י הסובבים אותנו.
  • מערכת חיסונית מוחלשת בקרב קשישים, ילדים ופעוטות – ולכן יש להקפיד על תוספי תזונה משלימים ומניעת הידבקותם במחלות.

בכדי לשמור על שיגרת יום-יום תקינה גם במהלך חודשי החורף – יש לחזק את המערכת החיסונית באמצעות מגוון רחב של חומרים טבעיים המופקים מן הטבע וידועים במשך שנים בקרב הרפואה הטבעית העתיקה.

בעשור שחלף, מספר רב של חברות החלו בפיתוח תוספי תזונה טבעיים המכילים תמציות טבעיות המורכבות ביסודן מכמה צמחים בסיסיים. נציג את הרכיבים הטבעיים העיקריים ואת יתרונותם:

  • ויטמין C (VITAMIN C): מחקרים מראים כי נטילת הויטמין משפיעה ישירות על קיצור זמן המחלה וצמצום מימדי הופעת הסימפטומים בזמן המחלה. הויטמין מגביר את היווצרותם של תאי מערכת החיסון ובכך מגביר את יכולת הגוף לתפקד בעת גילוי מזהמים הגוף. הויטמין אינו מופק באופן טובעי בגוף האדם ולכן יש להקפיד ולדאוג להשיגו באמצעות תזונה משלימה.
  • אכינצאה (Echinacea) : מיצוי של שורש צמח האכניצאה ידוע בסגולותיו הרפואיות עוד מימי קדם, והוגדר מאז ומתמיד כ"אנטיביוטיקה של הטבע" והתפרסם בזכות תכונותיו האנטי-דלקתיות ואנטי-ויראליות. הצמח עמיד ביותר בפני וירוסים ומזהמים שונים ומסייע למערכת החיסון להתמודד עם מזהמים ודלקות שונות הפוקדות את הגוף ביחוד בתקופת החורף.
  • פרופוליס (PROPOLIS) : הפרופוליס הינו תוצר פעולתן של הדבורים בכוורת, המופק באמצעות השרף הנוצר כתוצאה מעיבוד הצוף ע"י הדבורים. החומר מופרש מגופן של הדבורים לאחר שהצוף פורק ע"י אינזים ייעודי במערכת העיכול של הדבורה, ותוצר התהליך המתקבל הינו הפרופוליס. סגולות הפרופוליס - בחיזוק המערכת החיסונית בעמידותה בפני זיהומים ווירוסים ובנוסף הינו חומר המסייע בשיקום העור מפני טראומות שונות (פצעים, חתכים, זיהומים ועוד).
  • סמבוק שחור ( (Sambucus Nigra: הסמבוק הינו עץ ממשפחת היערתיים אשר מפרותיו מפיקים מיצוי טבעי אשר בו נעשה שימוש כחומר המחזק את המערכת החיסונית. מחקרים שונים שנעשו בשנים האחרונות מלמדים כי תמצית הסמבוק השחור מאפשרת ללחום בוירוסים הפולשים לגוף, להאט את קצב התפשטותם ולמנוע את התרבותם. בנוסף התגלה כי הסמבוק השחור ממריץ את פעולות מערכת החיסון ואת פעילותן של תאי הדם הלבנים בפרט. הסמבוק משמש בכריב מרכזי בפורמולות טבעיות רבות אשר ההתוויה הטיפולית שלהן היא לטיפול במחלות נשימה בקרב צעירים.

כיום ניתן למצוא בכל בית מרקחת פורמולות טבעיות המכילות שילובים של החומרים הנ"ל המהיועדים לחיזוק המערכת החיסונית בקרב מבוגרים, ילדים ותינוקות. מגוון צורות הנטילה - כדורים לבליעה, ללעיסה, למציצה וכן בצורת סירופ – מאפשרות להנות מיתרונות החומרים בכל גיל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב