דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סימן מסחר רשום אינו מהווה הבטחה למתן צו מניעה זמני 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 2247 פעמים ]

קיומו של סימן מסחר אינו מבטיח מתן צו מניעה זמני במהלכו של הליך משפטי, כך פסק בית המשפט העליון בעניין שהובא לפתחו.המדובר בסכסוך מסחרי על המותג התל-אביבי "סופר באבא", בין בעלת המקרקעין בסניף המקורי לבין החברה שניהלה את המרכול. בעלת המקרקעין, אשר הגישה את התביעה, טענה לבעלות על הסימן "סופר באבא", ועתרה לקבלת צו מניעה זמני שיאסור על הנתבעים להמשיך ולעשות שימוש בסימן זה.בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה למתן סעד זמני כמבוקש ממספר סיבות. הראשית שבהן, היא כי לא הוכח, ולו לכאורה במידה הנדרשת בהליך מקדמי מעין זה, כי לתובעת יש זיקה כלשהי לעסק שהתנהל בין כותלי המקרקעין שלה.לאחר שהתובעת רשמה את הסימן "סופר באבא" אצל רשם הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר, היא שבה לבית המשפט ועתרה לעיון חוזר בהחלטתו. ברם, בית המשפט דחה את הבקשה בשנית.מכאן, הגיעה הבקשה לרשות לערער לבית המשפט העליון. בית המשפט העליון דחה את הבקשה בקובעו כי אין הצדקה להתערבותו בהחלטת ביניים. מעבר לנדרש, בית המשפט הוסיף ודחה את הבקשה גם לגופה. בית המשפט קבע כי:

"קיומו של סימן מסחר איננו מבטיח, מניה וביה, מתן צו מניעה זמני בידי בעל הסימן, כאשר ליריבו עומדות לכאורה טענות הגנה מספקות מפני מתן הסעד הזמני המבוקש."

בית המשפט הסביר:

"סעיף 64 לפקודת סימני המסחר מלמדנו כי רישום סימן מסחר הוא "ראיה לכאורה לתוקף הרישום" - ראייה לכאורה, כאמור, ולא ראיה ניצחת, כך שוודאי שאין למנוע מבעל דינו של בעל הסימן הרשום להעלות השגות באשר לתוקף הרישום. בהקשר זה אוסיף כי אין גם מניעה שטענות הצדדים באשר לתוקפו של סימן המסחר, או היקף ההגנה עליו - תיבחנה, במקרים המתאימים, כבר בשלב של הדיון בבקשה לסעד זמני."

בעניין זה נקבע כי הנתבעים הציגו טענות שיש בהן ממש בדבר הקושי שבניכוס המוניטין שנצבר בסימן המסחר "סופר באבא" לתובעים דווקא, בהיעדר זיקה בינם לבית העסק המקורי. יתרה מזאת, אף המועד שבו הוגשה הבקשה לעיון מחדש - לאחר יותר משנה מרישום סימן המסחר - מלמדת כי אין גם לשיטתה של התובעת דחיפות בהפסקת השימוש בסימן המסחר. המשך השימוש, ככל שהוא אינו בדין, ממילא יילקח בחשבון כאשר בית המשפט ישום את הנזקים שנגרמו לתובעת.
בית המשפט דחה את הבקשה למתן רשות לערער ופסק הוצאות בסך 10,000 ש"ח.

(רע"א 4158/08 מעדני הצפון בע"מ נ' גואטה (מיום 9.12.10))

מאמר זה מתבסס על פוסט שהתפרסם בבלוג הפטנטים פיטפוטנטים: מפטנטים על פטנטים, זכויות יוצרים, סימני מסחר ושאר קניין רוחני. הכותב הינו שותף במשרד גלסברג, אפלבאום ושות'עורכי דין ופטנטים.


האמור אינו מהווה עצה משפטית. אין להסתמך על האמור לשום צורך שהוא. אין לייחס את האמור לעיל למשרד גלסברג אפלבאום ושות' או ללקוחותיו. האמור הינו דעתו האישית של הכותב בעת כתיבת דברים אלו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב