דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת עסק - האם אתה מתאים להיות עצמאי? 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 2711 פעמים ]

הרבה אנשים שרוצים להרגיש שהם אדון לעצמם ולא עובדים עבור מישהו אחר, רואים בפתיחת עסק עצמאי כפיתרון היחידי להגשמה עצמית. אותם אנשים חושבים שפתיחת עסק עצמאי מובילה בהכרח להתעשרות מהירה ועתיד מובטח ובטוח. לפני שאתם מתכוונים לפתוח עסק עצמאי, כדאי שתשקלו את כל היתרונות והחסרונות.

כדאי לנסות ולבדוק האם אתם בכלל מתאימים להיות עצמאים ובעלי עסק פרטי?

 

לפעמים, גם אם יש לך משפחה תומכת, רעיון מנצח וגב כלכלי, זה לא מספיק. עליך לשאול את עצמך האם אתה מתאים להקים ולנהל עסק עצמאי עם כל הכרוך בכך?

 

איזה תכונות נדרשות מבעל עסק עצמאי?

 

1.      תקשורת – אם אתה פונה לדרך עצמאית בגלל שאתה לא מסתדר עם פוליטיקה משדרית או שאתה לא אוהב לעבוד עם אנשים אחרים, עסק עצמאי הוא לא התשובה לבעיות תקשורת. עצמאי אינו אומר שאתה הולך לעבוד לבד. עליך להיות בקשר עם עובדים, ספקים, לקוחות. כולם אנשים שתצטרך לתקשר איתם ולשתף איתם פעולה כדי להצליח

2.      יצירתיות – האם אתה הולך אחרי העדר? חושב כמו כולם? אל תהיה עצמאי! לפעמים כדי להצליח כעצמאי עליך לחשוב מחוץ לקופסה. תמצא את עצמך במצבים שדורשים ממך גמישות מחשבתית ויצירתיות כדי למצוא פתרונות למצבים שנראים בלתי אפשריים ואבודים.

3.      שקדנות – פוחד מעבודה קשה? אל תפתח עסק עצמאי! להיות עצמאי משמעותו להיות מחויב לעסק. התמדה, מרץ ונחישות הן לא סיסמאות ריקות אלא הכרח כשמדובר בעסק עצמאי משלך.

4.      חשיבה לטווח ארוך – אם הפוקוס שלך הוא לעבור בשלום את היום (או את השבוע) אתה כנראה לא מתאים לנהל עסק עצמאי. כדי להגיע למטרות, צריך לסמן אותן קודם כל. אל תהיה במצב של תגובה אלא תכנן לאן אתה רוצה להגיע.

5.      תעוזה – כדי להיות עצמאי אתה צריך לעמוד במשברים ובמצבי לחץ. טעויות יקרו, משברים יקרו, בלי אומץ לא תוכל לקחת סיכונים מחושבים או להתגבר על המכשולים שמחכים לך בהמשך הדרך.

6.      אלתור – נכון, חשוב לתכנן קדימה, אבל בנוסף צריך להיות מוכנים להגיב באופן מיידי להזדמנויות שנקרות בדרך. שיתופי פעולה עסקיים יכולים להיווצר ללא תכנון מוקדם (במיוחד אם אתה מסוגל לתקשר כמו שצריך – ראו סעיף 1)

7.      אופטימיות – כדי להתעלות מעל קשיי העסק העצמאי יש צורך באופטימיות. רגעי לחץ ומשברים יגיעו. הדרך

8.      מיקוד – מרוב מטלות ודברים שצריך לעשות, בתור עצמאי, אתה יכול למצוא את עצמך בסוף היום כשלא ביצעת שום דבר. יכולת מיקוד במשימה וביצוע מה שצריך לבצע הוא כישרון הכרחי כעצמאי.

9.      עצמאות – השארתי את התכונה הזאת לסוף מכיוון שבלעדיה בדרך כלל לא מתחילים בתהליך הזה. בעל עסק עצמאי הוא לא לבד – יש לו משפחה, חברים ויועצים. אבל בסופו של דבר הוא זה שמחליט את ההחלטות העיקריות לגבי העסק.

 

אתם מזהים תפקידים בעסק שאתם לא מצליחים לבצע בעצמכם? אל תשאירו אותם ללא טיפול. מצאו פתרון – הכשירו את עצמכם, העסיקו עובדים אחרים או השתמשו במיקור חוץ.

שאפו להיות יעילים ואל תיתנו למשברים לשבור אתכם. המשברים יכולים להיות הדבר הכי טוב שקרה לכם. מאחורי כל משבר מסתתר פתרון או תפנית דרך שיכולה להוביל אתכם להצלחה. לפעמים הכישלון הוא שיעור שמכין אתכם לקראת הסיבוב הבא שבו תצליחו. עצמאים (ובכלל אנשים) גדלים ממשבר למשבר.

אם אתם רוצים להתנסות בפתיחת עסק עצמאי, עיברו שוב על רשימת התכונות שציינתי ובדקו בכנות עם עצמכם, כמה מהתכונות האלה קיימות אצלכם ובאיזו מידה. בהצלחה.

יסמין ארגון נשות עסקים מפעיל סניפים ברחבי הארץ. אם את חושבת על פתיחת עסק עצמאי - היכנסי לאתר שלנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב