דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ילדים לא אוהבים לאכול בריא? 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 3375 פעמים ]

ראשית משימה לכם הקוראים ואז גילוי נאות. המשימה: אם אתם מאמינים שילדים אוהבים רק צ'יפס ושוקולד, תצפו בסרטונים בסוף המאמר ותיווכחו במו עיניכם שהראל הבן שלי לא מפחד מנבטים ושותה בשקיקה מיץ סלק וגזר. אבל לפני שתתחילו לתייג אותי כקיצונית ומטורללת וכל מה שאומרים אלה שמפחדים לסטות 10 מעלות ימינה או שמאלה מההרגלים שלהם- הבן שלי אוכל גם שוקולד והרבה צ'יפס.
אני אומרת- הכל עניין של הרגל. מבחינתי כמובן הוא יכול היה גם לא לאכול ממתקים בכלל, אבל אז הוא היה מצמיח קרניים מרוב מוזרות, בעיני אחרים. מה זה ילד שלא אוכל ממתקים? אז בסדר? גם הילד שלי אוכל ממתקים. אבל הוא אוכל גם הרבה מאד דברים אחרים, אתם יודעים, אוכל אמיתי כזה, לא בתוך עטיפות? כן. גם ברוקולי. אפילו נבטים!!
אני מדברת על זה הרבה עם חברתי היקרה ואמא לשתי בנות כובשות. עם ילדתה ה- 3 וחצי, היא מבצעת כל מיני "ניסויים עם אוכל בריא", נניח עם אורז מלא, או רחמנא ליצלן עם איזה ממרח שקדייה על פרוסה מחיטה מלאה. אלו מסתיימים בדרך כלל בפרצופה העקום של הבת ובאמירה בוטה, שלחלוטין אינה משתמעת לשתי פנים: "אמא זה פשוט מגעיל". המממ...
לתפיסתי, זה הכל עניין של הרגל, לטוב ולרע. חשבתי על זה והגעתי לכמה תובנות, לגבי מה קריטי בבניית הרגלים של אכילה בריאה לילדים:


    • מה מתקיים  בתמונה הגדולה? ילד לומד דרך חיקוי, לא דרך הטפה מזויפת. לכן קריטי שההורים יאכלו בריא, כדרך חיים ולא בתיאוריה. אי אפשר לצפות מילד שיעדיף תמר על ממתק אם הוא לא ראה בבית שלו תמרים.  כמובן שעדיף שגם בגן יאכלו בריא (והגיע הזמן להפסיק עם קישוטי עוגות היומולדת, למי שעוד מתעקש להתעלם- אלו חומרים רעילים לחלוטין שנכנסים לגופי הילדים שלנו כל יום שישי) . אם האמא אוכלת פירות בסבבה שלה, גם הילד ירצה. אם האבא יאכל כרוב בתיאבון, גם הילד ירצה לטעום. אם מגישים בטטה בגן, זה מה שהוא יאכל.
    • חזרתיות . "הילד שלי לא אוהב אורז מלא". כמה פעמים ניסית? פעם אחת. כמה פעמים הוא ראה אורז מלא? פעם אחת. אז פעם אחת לא תספיק בכדי לבנות הרגל. הרגל הוא משהו שעושים אותו שוב ושוב ושוב. בפעם העשירית שהוא רואה שכולם בבית אוכלים לחם דגנים,  הוא ירצה גם.
    • 80% בריא 20% פחות בריא הוא היחס האידיאלי לסוג המזון בבית. להציף את הבית באוכל בריא ולהצניע את האוכל המעובד. אם המגירה של החטיפים זמינה ושופעת, הטעמים החזקים- כמו המתוק מאד והמלוח מאד האלו ימשכו את הילד לשם שוב ושוב. יהיה בלתי אפשרי להציע במקום הבמבה נשנושים כמו פלפל אדום, או קרקר עם אבוקדו  או טחינה וסילאן או פירות טריים ויבשים במקום.
    •  ידע + יצירתיות. אני רוצה לתת דוגמא שוב מהראל, כדי לשמור על האמינות, שלא תגידו שאני ממציאה. בחורף אני מפחיתה  בתזונה של הראל מוצרי חלב בגלל הליחה שהם מועדדים (גם ככה הוא חוזר לא פעם מנוזל מהגן). מתוך הידע שלי, עשיתי ניסויים ומצאתי: הראל מכין איתי את השוקו שלו ושותה אותו בכיף אמיתי ומבקש עוד: כפית אבקת חרובים, כפית סירופ אגבה, חצי כוס מים רותחים וחצי כוס חלב שקדים. הסוכר שהוא מקבל מהחרובים ומהאגבה (סוג של קקטוס) במנה הזו הוא טבעי, עם ערך תזונתי רב, (במקום סוכר מזוקק שמזיק לשיניים, לדם, למע' העיכול ועוד) ויש בחלב שקדים חלבון, סידן, ברזל ועוד.   
     

לדעתי אלו התנאים החשובים שצריכים ויכולים להתקיים, אם מחליטים שזהו השינוי שרוצים לערוך בבית : דוגמא אישית- כי זה חייב לבוא באופן אותנטי מההורים, התמדה- לא לוותר אחרי פעם אחת, איזון נכון- לא להכנס להיסטריה וקיצוניות, ידע - קל מאד לרכוש ויצירתיות מינימלית.

 

לקבלת הדרכות ותוכן איכותי וחינמי בנושאי הרזיה , היכנסו לרשימת התפוצה באתר "אשת חיל" הרשום מטה.  אודות המחברת: ליה שניידר לוי , מאמנת כושר ותזונה, באופן פרטני ובקבוצות. מדריכה מוסמכת לפילטיס, מחול אירובי, חדר כושר. בעלת ניסיון בהדרכת אוכלוסיות מיוחדות כגון נשים בהריון ואחרי לידה, מבוגרים, בעלי קושי תנועתי.  ותק של של 13 שנות הדרכה. מוסמכת Coaching בהתמחות תזונה, ירידה במשקל ואורח חיים בריא. בנוסף- מורה לאמנויות, בהתמחות לקולנוע. עורכת סרטים אישיים.  לפרטים, ייעוץ כללי ואישי: www.coachlia.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב