דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלומות כפריים 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 576   [ נצפה 1878 פעמים ]

מאז אני ובעלי קנינו את הבית החדש אנחנו לא מפסיקים לריב. הוא רוצה גינה עם דשא מלאכותי , אני עם דשא אמיתי. הוא רוצה מערכת ישיבה מעור ואני מערכת ישיבה מבד רך. הוא רוצה שהמיטה תהיה באמצע החדר ואני ליד החלון.. . כבר שנים שלא התווכחנו כך.

כדי להתפרק קצת מהסידורים הרבים הכרוכים במעבר לבית החדש, נמלכה דעתי לפגוש את חברתי, אפרת, שאחרי פגישה איתה אני תמיד חוזרת רגועה הביתה. חיש קל הרמתי טלפון אליה, והיא כמובן גם שמחה על ההזדמנות לקטר על הבעל הילדים ועבודות הבית הבלתי נגמרות, ויחד קבענו להיפגש לסרט החדש של מריל סטריפ,  ואחר כך לכוס קפה.

לאחר דיון קצרצר, החלטנו ללכת  לסרט, "ג'ולי וג'וליה" (או משהו כזה).  לא היה מדהים, אבל המראות של פרובנס וכפריה הירוקים-סגלגלים של צרפת בהחלט הצדיקו את מחיר הכרטיס. במהלך הסרט מריל סטריפ לא הפסיקה לבשל ולבשל, אבל אני  בטוחה שכל אישה שישבה באולם הקולנוע התעסקה יותר במטבח המדהים שבסרט, וסננה בלבה שאין פלא שהאוכל יוצא כל כך טוב עם מטבח שכזה....

המטבח מעורר הקנאה,  היה מעץ צבוע בלבן, בעל תנור  גדול  הממוקם בדיוק במקום המתאים, והשיש היה רחב ידיים. כל המטבח היה מואר ונתן תחושה של ביתיות מחד והרבה מרחב מאידך.

כשאני ואפרת הגענו לבית הקפה בעודנו לוגמות את הקפה המהביל התלוננתי לאפרת שאילו רק היה לי בבית החדש מטבח כזה הייתי מאושרת.

אפרת, מעצבת פנים ותיקה ומנוסה, מהרה לספר לי שהיום מטבחים כאלו הם ברי ביצוע וקוראים לטרנד החדש "מטבחים כפריים". באמת? שאלתי בסקרנות ...

למחרת אותו היום, אפרת שלחה לי באימייל לינק בנושא מטבחים כפרים.  מטבחים כפריים , כך מסתבר,

הם לא טרנד חדש אלא יותר אופנה של פעם שחזרה בגדול. מקור סגנון בניית  מטבחים כפריים הוא ממדינות קרות, שם העץ משמש כחומר גלם נפוץ , אבל השימוש בו  עבר מסננת מקומית מוצלחת מאוד וכיום הביקוש בארץ למטבח בסגנון  מטבחים כפריים אינו בטל בשישים.

היופי בסגנון  מטבחים כפריים הוא, שכמו בסרט, הם עשויים מעץ בלבד, מה שמשרה אווירה של חמימות וביתיות במטבח. בנוסף מתקבלת תחושה של יוקרה היות והעץ הוא חומר טבעי ולא סינטטי.

את צבע המטבח  בוחרים לפי הטעם האישי, ולעץ, כך מסתבר, יש הרבה מאוד צבעים וגוונים.

הגוונים הבהירים והקיציים יותר שייכים לעץ האלון, הלבנה והמייפל והאורן,   האדמדמים המיוחדים לעץ הדובדבן  וגם לאלון, והחומים הכהים מאפיינים את עץ האגוז בעל המראה השוקולדי העשיר.

מטבחים כפריים, הם גם דרך מצוינת לנצל את חלל החדר על הצד הטוב ביותר. אינני מבינה גדולה בפנג שוואי אבל לפי מה שקראתי, אם פונים לחברה בעלת מוניטין המתמחה בבניית מטבחים כפריים, עיצוב המטבח נעשה בתכנון אישי יחד עם מעצב החברה אשר דואג להתאים את המטבח לצרכים של המשפחה וליצור במקביל אווירה של מרחב במטבח.

כשסיימתי לקרוא את הלינק אודות מטבחים כפריים, נפעמת ונרגשת מכך שלא צריך לעבור לפרובנס ולהפוך לשפית לאוכל צרפתי כדי לקבל את מטבח חלומותיך, התקשרתי לבעלי וסיפרתי לו שנדמה לי שמצאתי את הפתרון האולטימטיבי לכל בעיותינו- הוא יכול לקבל איזו מערכת ישיבה שהוא רוצה כל עוד אני אחליט על סוג העץ שיהיה במטבח שלנו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב