דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים- להכניס את הטבע הביתה 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 2049 פעמים ]

אנו בני האדם אוהבים עץ. לאורך ההיסטוריה קיומו של האדם היה תלוי במידה רבה בעץ.

העץ נתן לאדם חומר בערה לאש שחממה את ביתו. העץ סיפק עבור האדם חומר גלם לבניית ביתו. שימושים רבים ושונים  הווה העץ. יהיו אשר יהיו שימושיו של העץ, לאורך התקופות השונות, העץ הוא  חלק בלתי נפרד מחיי האדם. עד כדי כך שבספר תהילים נאמר מפורשות  "כי האדם עץ השדה".

גם בעידן המודרני של היום בו נדמה כי הכל עשוי מתכת, וכמעט כל מכשיר ביתי פולט קרינה ברמה כזו או אחרת, ובואו לא נחשוב על כמות הגזים הרעילים שאנו נושמים פר שעה.... דווקא בעידן כזה, העץ חוזר, ובגדול!

הגעגועים לכל דבר שהוא טבעי נותנים אותותיהם בכל תחום. בין אם זה אוכל אורגני או החיפוש אחר כל דבר שהוא "עבודת יד", או סודה לשתייה במקום דאודורנט...אם זה טבעי אנחנו רוצים את זה.

מגמה זו ניכרת גם בתחום עיצוב הבית. כיום יש התרחקות מהמראה הקר והמטאלי שהיה פופולרי לפני כעשר חמש עשרה שנים ויש התעוררות של הפשטות, והטבעיות של פעם.

תחום המטבחים הוא דוגמא מצויינת לתחום בו ה"טבעי" חוזר ומשתלט או ליתר דיוק העץ חוזר ומשתלט. לסגנון זה של מטבחים קוראים מטבחים כפריים וייחודם הוא שהם עשויים במלואם מעץ מלא.

מטבחים כפריים מקבלים  מראה יוקרתי אך לא מתחכם בזכות העץ המלא מממנו הם בנויים,  ועל כך מטבחים כפריים  נותנים  לבית  הרגשה של חום ונוסטלגיה. בניגוד לקרמיקה הקרה ונוקשה, העץ מעורר בנו תחושות הפוכות. תחושות של חום, ביטחון ויציבות. באותה מידה בה שולחן עשוי עץ הוא הרבה יותר קורץ ומזמין מאשר שולחן עשוי אבן, מטבחים כפריים  העשויים עץ מלא יגרמו לכם לרצות להכנס אליהם לא רק כדי לפתוח את המקרר אלא גם כדי לשבת לשתות קפה לדבר עם המשפחה...פשוט להרגע ולהנות.

כאמור העץ המשמש בניית מטבחים כפריים הוא טבעי וכדי לשמור על עמידותו מורחים עליו ציפוי המגן עליו מהתכלות מהירה. בניגוד לכך, מטבחים העשויים חומר סינטטי מתכלים במהרה בשל היותם בנויים מחומרים זולים ולא טבעיים. בשל איכותם הגבוהה מטבחים כפריים נשארים בבית במצב מצוין במשך שנים. בנייתם היא השקעה לטווח ארוך.  

מבחינת מראם החיצוני, מטבחים כפריים מגיעים בקשת רחבה של צבעים וגוונים, הכל תלוי באיזה סוג עץ אתם בוחרים לבנות את המטבח. אם חשקה נפשכם במטבח לבן וקייצי, בחרו בעץ הלבנה או בעץ המייפל. שניהם בעלי גוונים בהירים וקלילים, אם כי עץ הלבנה הוא קשה יותר וכבד יותר ולכן גם יקר יותר.

אם אתם טיפוסים חורפיים, המחכים כל שנה בקוצר רוח ליום בו יבוא היורה ותוכלו להוציא את הסוודרים ולשתות שוקו חם במטבחכם, בחרו בעץ האגוז הכהה בעל הנוכחות החורפית.

אם סתם בא לכם להיות יצירתיים בחרו מטבח בגוון האדמדם של עץ הדובדבן או האלון האדמוני. ואם מאידך אתם טיפוסים שמרניים או רומנטיים,  השארו עם עץ האלון אך בחרו בגווניו האפורים. כשמדובר בתחום מטבחים כפריים הכל הולך.

בין אם בחרתם בצבע כהה או בהיר, היו בטוחים שהתוצאה הסופית תהיה איכותית, פונקציונלית ומשתלמת. ללא ספק מטבחים כפריים הם השקעה לטווח ארוך  שתשאר עם המשפחה לשנים רבות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב