דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי נמלים 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 318   [ נצפה 9285 פעמים ]

 

בעולם כולו, קיימים למעלה מ-12,000 מינים שונים של נמלים, ובארץ ישראל לבדה, אפשר למצוא מעל 15 מינים שונים. הנמלה השכיחה ביותר בארץ היא נמלת הקציר, אך נוסף עליה אפשר למצוא גם את נמלת האש, זערורית אדמונית וזערורית שחורה. נמלת האש עוקצת, ועקיצתה כואבת ולא נעימה, אך אינה מסוכנת, בניגוד לנמלי אש שאפשר למצוא באזורים אחרים בעולם, כמו אזורים טרופיים שונים.

זערורית אדמונית וזערורית שחורה אינן מזיקות לבני האדם, ואינן מסוכנות עבורו, אך נוכחותן מהווה מטרד ומפריעה למהלך הפעילות בבית. כאשר מתגלים נחילים רבים של נמלים בתוך הבית, יש לבצע הדברת נמלים, על ידי חברת הדברה מוסמכת ומקצועית. חשוב לאבחן שאכן מדובר בנמלים ולא בחרק אחר דומה, כמו למשל טרמיטים.

מקורה של נמלת האש הוא בדרום אמריקה, והיא גדולה יחסית לשאר הנמלים, וצבעה אדום. עקיצה כואבת ואף צורבת, אך אין היא מסוכנת מבחינה בריאותית לבני האדם, מלבד לאלו הרגישים במיוחד לעקיצות חרקים. בישראל לא ידוע על העברת מחלות על ידי נמלים, כך שפעילותן, עד כמה שהיא מהווה מטרד ואינה נעימה ואף מציקה לפעמים מאוד, אינה מסוכנת מבחינה בריאותית.

נמלת הקציר נעה בשיירות ארוכות, אוגרת מזון בעיקר בתקופת האביב, ונהנית מאוד מזרעים שונים הנפוצים ברחבי הארץ. את קינה תבנה נמלת הקציר בחצר הבית ובשטחים פתוחים, מתחת לאבנים ועוד. אפשר למצוא תתי מינים כמו מורית צהובה ומורית ארסנית, שלהן פעילות דומה.

כאשר נתקלים בבעיה של נמלים בבית ורוצים להדבירן, מומלץ להתייעץ עם חברת הדברה, לגבי הסוג ההדברה המומלץ, שיהיה יעיל כל האפשר. כיום תחום ההדברה הירוקה- האקולוגית, מתפתח מאוד, ואפשר להשתמש בחומרים שאינם מזיקים לבני אדם ולבעלי חיים אחרים. כאשר מצליחים לאתר את קן הנמלים או את המלכה, אפשר להביא לחיסול מוחלט של הקן כולו, ולפתרון הבעיה. כיום קיימים מוצרי הדברה בשוק שאינם דורשים פינוי של הבית או של המטבח, ומאפשר המשך פעילות רגילה. כאשר משתמשים בפיתיונות שונים, ההדברה מתבצעת על ידי סוכרים מסוימים שמוסיפים לרעל, הנמלים אוספות את הרעל ומביאות אותו כמזון לקן. הנמלים שבקן אוכלות את הרעל ומתות, וכך הקן מחוסל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב