דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נישואים חד מיניים - כמה דברים שכדאי לדעת 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 5033 פעמים ]

נישואים חד מיניים הם מרכיב משמעותי במאבקם של זוגות גאים להסדיר את הזוגיות שלהם. נישואים חד מיניים הם חלק מההכרה בזוגיות הגאה.

זוגיות גאה היא חלק ממרקם המשפחות החדשות המאפיינות את התרבות המערבית והתרבות בישראל בכלל זה נושא הזוגות החד-מיניים. ארגון משפחה חדשה מציע לכם סל שירותים למען זוגיות גאה.
זוגיות גאה איננה המצאה ישראלית, ומבחינה משפטית נעשו פריצות דרך משמעותיות בחקיקה בארצות כמו ארה"ב, קנדה, שוודיה, הולנד ועוד רבות וטובות מהמדינות הליברליות. כעת צריכה להצטרף אליהם גם ישראל בתיקון לאחת האפליות המרכזיות שנותרו כנגד הקהילה ההומו-לסבית בארץ. ארגון "משפחה חדשה" היה הראשון שהביא לפסיקת הבג"צ לפיה אושר אימוץ על ידי בני זוג גברים אשר הוכרו כאבות משותפים לילד, ניהל מאבק להכרה בזכויות הקהילה הגאה מול ביטוח לאומי, פועל להכרה בהשוואת מעמד הזוגיות והנישואין הגאים ועוד.
בישראל כ 18,000 תאים משפחתיים של בני זוג מאותו המין.

בני זוג בני אותו מין, המנהלים משק בית משותף, זכאים לנהל את חייהם יחד ללא הפרעה וללא התערבות, כרצונם; אולם, הם אינם מקבלים הטבות כלכליות ואחרות המגיעות על פי חוק לידועים בציבור, אך זכאים להטבות המגיעות על פי הסכמי עבודה לבני זוג ידועים בציבור.

נישואין הנערכים בין בני זוג בני אותו מין, מה שמוכר גם במושגים "נישואים חד מיניים", "נישואים גאים", "נישואין חד מיניים" או "נישואין גאים", על פי רוב יכללו נישואי חוזה שיכללו טקס עם הסכם לחיים משותפים. זוגיות זו איננה נרשמת בישראל במרשם האוכלוסין של משרד הפנים. במדינות אחדות בעולם, יכולים בני אותו המין המבקשים להינשא להירשם במרשם המדינה הרשמי לאחר עריכת טקס נישואין, ביניהן גרמניה, הולנד, פינלד ומדינות ספורות בארצות הברית.

בתי המשפט בישראל הכירו בזוגיות חד מינית, בעיקר בנושאי קבלת זכויות בעבודה, ובהקשרים מסויימים הקשורים להורות של בני הזוג (למשל מינוי אפוטרופוס לילדיו של בן הזוג). אך למשל בכל הנושא של הכרה בבן זוג כידוע בציבור לעניין חוק הירושה, לא נתקבלה עד כה כל הכרה בזוגיות החד מינית. אלא אם הותיר בן הזוג הנפטר צוואה מפורשת.

בתי המשפט בישראל, מתלבטים בשנים האחרונות בשאלת ההכרה בזוגיותם של בני זוג מאותו המין, אולם עד עצם היום הזה לא נקבע מעמדם כמעמדם של ידועים בציבור, לצורכי רישום אוכלוסין, ירושה וכד'.
ישנה חשיבות רבה עוד יותר בזוגיות חד מינית, לעריכת הסכם לחיים משותפים ולעריכת צוואות על מנת לעגן ולהגן על זכויות בני הזוג והתא המשפחתי כיחידה שלמה.

כחלק ממדיניות ארגון משפחה חדשה, להשוואת מעמד בני זוג מאותו המין לבני זוג לכל דבר ועניין, עורכים עורכי הדין של הארגון טקסי נישואין גאים. הטקס רובו ככולו הוא טקס אזרחי, הכולל את כתב הזוגיות עליו חותמים בני הזוג בנוכחות עורך/ת דין מטעם ארגון משפחה חדשה. הטקס נערך במקום בו בוחרים בני הזוג לעורכו, בני הזוג שותפים בכתיבת טקסט הזוגיות, עיצוב הטקס, התכנים ומקום עריכת הטקס. הטקס הוא טקס שוויוני שמטרתו להסדיר את האחריות והדאגה ההדדית של בני הזוג האחד כלפי השני או האחת כלפי השניה. טקס הנישואין הגאה, מקבל תוקף משפטי עם חתימת בני הזוג על הסכם חיים משותפים והנפקת תעודת זוגיות משותפת.

פרטים נוספים באתר ארגון "משפחה חדשה" תחת נישואים חד מיניים
ובטלפון: 03-5660504




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב