דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עקרונות מתקדמים לתרגול צ'י קונג 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 705   [ נצפה 5027 פעמים ]

עקרונות מתקדמים לתרגול צי קונג

 

להיות רפוי באזור הכתפיים, העורף, הצוואר, הגב, בית החזה והידיים.

 

בכל שאיפה יש להכניס שבעים אחוז בערך מכמות האוויר שהינך מסוגלת להכיל.  ברב התרגילים מומלץ להביא את הנשימה עד לגובה הסרעפת ולא לעלות איתה עד לריאות. נשימה עמוקה לריאות יוצרת סגירה של בית החזה במקום את הפתיחה, הזרימה וההרפיה שאנו רוצים להביא אל האזור.

 

תשומת הלב מופנית ברובה אל הגוף והנשימה. תהליך זה יעזור לך להיות יותר נוכחת בתרגול, להיות ברגע הזה.

 

במהלך כל התרגול, אם הדבר אפשרי, אנו ננסה לתת תשומת לב של לפחות עשרים וחמישה אחוז לדאן טיין התחתון. צ'י זורם מהדאן טיין אל הגוף ואל הגפיים (הידיים והרגליים) הוא זורם עד קצות האצבעות, שם מסתיימים המרידיאנים, ואל הראש. אפשר להזרים את הצ'י גם אל מחוץ לאצבעות הידיים, אל עבר הקוסמוס.

 

הביאי  את התרגול למקום מהנה, מעיין משחק תנועתי, שעשוע נעים וכייפי בו את מנסה לשחק ולחקור את גופך ועם נשימתך. יש המון דרכים לעבוד עם הנשימה ולכל אחת מהן יתרונות משלה. למשל נשימה מהאף, מהפה, מהאף ומהפה ביחד, שאיפה מהאף ונשיפה מהפה, נשימה, דחוסה יותר, נשימה עם קול, נשימה לעור, לאיברים, לשלד ועוד ועוד.

 

תרגול הצ'י קונג מיועד לפתוח את הלב, את הגוף, את המרידאינים. ככל שתתקדמי בתרגול תרגישי איך שלושתם נפתחים יותר ויותר ומסוגלים בהתאמה גם להכיל יותר.

 

אם אתה משתעממת תוך כדי התרגול, כנראה שבאותו רגע את לא ממש מתרגלת צ'י קונג. נסי להביא את עצמך לעבודה מתוך סקרנות ומחקר של הגוף. ראי איך ניתן בכל תנועה להבריא, לחזק, לפתוח ואף לענג את עצמך גופנית ופנימית. זהו הצ'י קונג, חגיגה לגוף ולנפש. אם את לא מרגישה זאת, נסי לכוון למקום זה. או נסי להתכוונן לכך בעזרת המדריך שלך.

 

השתמשי בעקרונות הבסיסיים: חיבור בין תנועה לנשימה, חישת הגוף, תנועת היאנג: זו מלווה בעלייה מעלה עם הגוף ופתיחת בית החזה כשאנו דורכים עם כפות הרגליים לכיוון האדמה, כך אנו שומרים על קשר עם האדמה כשאנו מתחברים ואוספים אנרגיה מהשמיים, תנועת היין: בה נרפה, נשחרר, נוותר ונשקע מטה חזרה לכיוון האדמה, תוך התכנסות וסגירה של בית החזה. תנועה זו בדרך כלל תלווה בנשיפת אוויר.

 

שלהבי את גופך בצורה שנוחה וטובה לגוף שלך. אל תנסי לבצע  בתרגול את התנועה שמישהו הראה לך, אם היא עושה לך לא טוב. קחי את התנועה ועשי אותה לשלך, לתנועה התואמת לגוף שלך וגם למצב הפנימי שלך נכון לאותו רגע. ניסיון להיצמד לעקרונות התנועה שלמדת יוכלו להביא לנזק במקום להעצמה, חיזוק, התרוממות ובריאות של גוף ושל מצבך הפנימי.

 

עבדי עם שלושת הדאן טיינים ועם חמשת שערי האנרגיה, בכפות הידיים, בכפות הרגליים ובחלק העליון של ראשך, נסי לרווח באיזור המפרקים, בעיקר באגן, בכתפיים ובידיים ולהזרים לשם צ'י. הזרמה של צ'י מתרחשת בצורה פשוטה מאוד. אל המקום שאליו אנו מעבירים את הכוונה (תשומת הלב), לשם זורם הצ'י אשר מוביל לעוצמה הפנימית אותה אנו מנסים לטפח.

 

התרגול מאופיין בעוצמה פנימית המתפרצת מהדאן טיין, הרפי את הגוף והשתמשי רק בשרירים הנחוצים לביצוע התנועה.

 

התרגול הוא שנמצא במרכז הצ'י קונג. תני למחשבות שמגיעות לרחף באוויר, רק ברקע, כששמחה, פתיחת הלב ונוכחות הם המובילים אותך.

 

היי מחוברת לאדמה ומקורקעת. במעבר לתנועת היאנג, כשאת עולה מעלה, נסי עוד יותר להתקרקע תוך דחיפת כפות הרגליים לכיוון האדמה. בשלב זה הצ'י מתפשט מן הדאן טיין מעלה ומטה לאורך הגוף. פלג הגוף העליון רפוי, קליל ואוורירי ומתחבר לאנרגיית השמיים.

 

העמיקי בהבנתך התיאורטית לגבי מושגי היסוד הבסיסיים של הצ'י קונג: יין ויאנג, חמשת היסודות, שלושת האוצרות, חמשת השערים האנרגטיים, צ'י, מדיטציה, טאו, החיבור בין האדם לשמיים ואדמה...

 

נסי ליצור לעצמך תרגול אישי של 10-15 דקות לפחות, בו תוכלי לתרגל: תנועה, תנוחות, עיסוי, מדיטציות, גמישות והתמתחויות. היעזרי במדריך שלך  במידת הצורך, בכדי למצוא את התרגול המתאים לך.

 

התייחסי אל גופך כחבר טוב ששווה מאוד לטפח את הקשר איתו. לא כמכונה עלייה פוקדים להביא אותי ממקום למקום, לשבת, לישון, לכתוב, לקפל כביסה. נסי להכניס רגישות, שיתוף, אהבה ופינוק לתוך מערכת החסים. זו, בתמורה תעניק לך בריאות וחיוניות גופנית, עוצמה והמון שמחה וחופש.

 

אסף קמחי. מורה לצ'י קונג , קונג פו ואומנות היכולת. מקים בית הספר צ'י קונג פו המקיים שיעורים בתל אביב. http://www.chikung.co.il/index.php




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב