דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משפחה ותפקידה בחיי האדם 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 4419 פעמים ]

בחיים ישנם הרבה דברים זמניים ובתקופות שונות בחיים אנו מחליפים חברים ומכרים, אבל הדבר האחד שנשאר קבוע ותמידי הוא המשפחה שלנו. משפחה היא למעשה המסגרת הראשונה שאנו פוגשים בחיים, אנו נולדים לתוכה והיא גם המסגרת החברתית הקדומה והעתיקה ביותר, שלמרות השינויים השונים שעוברים על העולם, בייחוד אילו שמביא עימו העידן המודרני, המשפחה היא זו שנשארת חזקה ויציבה מכל.

משפחה היא הדבר הראשון והאחרון שמקיף אותנו, היא נמצאת סביבנו ומקיפה אותנו מיום לידתנו ועד ליום מותנו והיא זו שמקשרת אותנו באופן הבסיסי ביותר לעולם בכך שהיא זו שיוצרת את ההיסטוריה המשפחתית, את עץ השורשים ואת המורשת שתלווה אותנו במשך החיים. רבים בוודאי מכירים את האמרה כי משפחה לא בוחרים ובאמת בין אם נרצה ובין אם לא, ההורים שלנו יחד עם האחים והאחיות שמרכיבים יחד את המשפחה הגרעינית שלנו, משפיעים רבות על אישיותנו.

התפקיד שיש למשפחה בבניית אישיותנו אינו רק נוגע למורשת ולשורשים ויותר מכך המשפחה וההורים שלנו מלמדים אותנו את צעדינו הראשונים בעולם ומעבר לצעדים פיזיים, אנו לומדים ומקבלים מהמשפחה ערכים, אמונות ודרכי התנהגות. הערכים והאמונות הללו מלווים כמעט תמיד גם בתמיכה עצומה, עידוד ואהבה אין סופית ואולי משום כך ברוב המקרים לרבים מאיתנו משפחה היא גם מילה נרדפת לבית, שכן גם לאחר שאנו עוזבים באופן פיזי את קן ההורים, המשפחה הקרובה שלנו תמיד תמשיך להיות הבית האמיתי.

לטוב ולרע, הדרך שבה אנו מתנהגים והאנשים הבוגרים שאנו הופכים להיות, יחד עם התרומה שאנו תורמים לחברה תלויה רבות במשפחה שלנו ובדרך בה גדלנו. כיום כבר כמעט ולא צריך מחקרים כדי להבין שמי שזכה לגדול במשפחה אוהבת ומחבקת ושומר על קשר קרוב עם משפחתו הוא לרוב אדם מאושר ומלא יותר ומשום כך גם כזה שיש בכוחו לתרום רבות יותר לחברה ומכאן עולה התפקיד העצום שיש למשפחה בעולם ובחברה מאז ומתמיד.

בעבר, לפני עשרות דורות ובוודאי בעולם הקדום למבנה המשפחה היה תפקיד הישרדותי וכלכלי ולאדם ללא משפחה היה קשה מאוד להתקיים בעולם. כיום למשפחה יש תפקיד רגשי וחברתי יותר ולמרות שאנשים רבים בוחרים שלא להקים משפחה, או להקים משפחה שלא במבנה המסורתי שלה, למשפחה המוכרת לנו ובה אמא, אבא וילדים, יש עדיין תפקיד מרכזי וקשה מאוד לתאר עולם המתפקד ללא משפחות.

רבים מאיתנו בוודאי מכירים את הצורך הקיים להרגיש שייכות וזהו צורך שכנראה נובע מהעבודה שכבר עם לידתנו אנו שייכים למשפחה אליה נולדנו ובה גדלנו. אותה תחושת שייכות היא זו שמביאה לנו את הנחמה בכל פעם אנו נכשלים או נתקלים בקושי כלשהו במהלך החיים וכאן התפקיד החשוב שממלאת המשפחה בנחמה ובכתף שהיא מספקת לנו. לאחר שאנו הופכים לאנשים בוגרים ועצמאיים והמשפחה כבר לא אחראית לקיים אותנו כלכלית, היא ממשיכה להיות המקום שבו אנו מקבלים נחמה ועזרה בכל מה שנצטרך.

מהסיבות האלו משפחות אינן תלויות זמן ומקום, הן מתקיימות בכל מקום ובכל חברה וחגים ומועדים הפכו להיות הזמנים שבהם אנו מתאחדים עם המשפחה הקרובה וגם עם המשפחה המורחבת. אמרה נפוצה נוספת היא שדם סמיך יותר ממים ואכן לאן שלא נלך, אנו תמיד יודעים כי המשפחה שלנו אליה אנו קשורים לעולם בקשר דם אותו לא ניתן להפר, תמיד תהיה שם, תמיד תשאיר לנו מקום לחזור אליו ותמיד תרים אותנו כשאנו נופלים.

פארטי-אפ מבית מיזם גרופ קידום אתרים באינטרנט, בניית אתרים ושיווק באינטרנט - פתרונות אינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב