דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


watsu - טיפול ייחודי במים לגוף, לנפש ולנשמה 

מאת    [ 17/09/2005 ]

מילים במאמר: 761   [ נצפה 8917 פעמים ]

Watsu
"It was said in Egypt that water is given the soul
a compensation for taking on a bodily form. In
water our body find the freedom the soul has lost.
Watsu is the continuing exploration of that freedom".
(Herold dull)
המים הם עולם מופלא שטומן בחובו כוחות שהשפעתם על האדם היא גדולה, מגוונת ומרתקת. נסו לדמיין לעצמכם שאתם עומדים על שפת הים ומתבוננים במרחב האינסופי של המים, אתם עומדים מול מפלי הניאגרה השוצפים או ליד נחל זורם ברוגע בין עצי החורש. כל אחד מהמצבים המתוארים יעורר בכם תחושות שונות אבל לעולם לא תישארו אדישים למראה של מים.המים הם מקור חיים במובן הכולל של המילה ויש להם כוחות ריפוי מופלאים.
עפ''י הפילוסופיה הסינית יסוד המים בטבע מבטא את עולם הרגש שלנו. רגשות עזים כגון צער, כאב, אושר או שמחה באים לידי ביטוי בהצפה של דמעות, שפל וגאות באים לידי ביטוי בעולם הרגש במצבים משתנים בין דיכאון למצב רוח מרומם, המעמקים הנסתרים של המים בטבע כגון מעמקי הים, שבהם רב הנסתר על הגלוי, מזכירים את המעמקים האפלים של תת המודע שלנו.
היכולת לצוף במים גורמת לכך שהאדם הצף מרגיש מרחף ומשוחרר. במצב של ציפה משתחררים שרירים תפוסים שעוצרים בתוכם מתחים שמקורם ברגשות שליליים, בפחדים וחרדות שמקורם בזיכרונות שהגוף עוצר בתוכו.
מתוך ההבנות האלה התפתח טיפול במים שנקרא ווטסו.
ווטסו היא שיטת טיפול במים שפותחה לפני כ-20 שנה ע"י הרולד דאל. דאל למד שיאצו ביפן ועסק בכך שנים רבות. בתחילת שנות ה- 80 הגיע למעיינות החמים בהארבין, קליפורניה, ושם החל לשלב את טיפולי השיאצו במים. מתוך השילוב הזה התפתח הווטסו והתפשט ברחבי העולם.
מים חמים הם המקום האידיאלי בו הגוף יכול לחוש חופש מוחלט. התמיכה של המים והמגע החם והמלטף שלהם בגוף משרים על האדם רגיעה ומשחררים אותו ממתחים נפשיים כמו גם ממתחים גופניים שנובעים מהם. יכולת הציפה במים משחררת את הגוף מההשפעה של כוח הכובד ומאפשרת תנועתיות בלתי מוגבלת שלא קיימת ביבשה. תכונות מופלאות אלה של המים והשפעתם הטובה על האדם הם העומדים ביסוד הטיפול בווטסו.
שיטת טיפול זו משלבת רוטציות של הגוף, מתיחות, שחרור ולחיצות לאורך המסלולים של זרימת האנרגיה בגוף. המטפל תומך בגוף המטופל, מנענע אותו ומניע אותו במים בתנועות רכות וארוכות שיש בהן רצף מתמשך וזרימה עם המים. תוך כדי התנועה במים המטפל עובד על הגמשה ומתיחה של שרירים ומפרקים. כשהמטופל משוחרר ממתחים ולחצים וכל הגוף משוחרר גם הוא, המתיחות מתבצעות ללא כאב וטווח התנועה של המפרקים רחב יותר.
הלחץ של המים על החלקים השונים של הגוף והמרצת זרימת הדם בגוף מגרים ומעוררים תפקודים רבים שהיו מוזנחים ורדומים בגוף, הגוף מתעורר לחיים חדשים.
הטיפול בווטסו מומלץ לאנשים הסובלים מכאבי גב ובעיות בעמוד השדרה. המים החמים והתמיכה שהם מעניקים לגוף יוצרים תנאים אידיאלים לשחרור מוחלט של עמוד השדרה, לשחרור הלחץ מהחוליות ולהרפיה של השרירים. במצב ששרירי הגב לא מכווצים זרימת הדם יכולה לסלק פסולת מצטברת של חילוף חומרים מהשרירים ובכך להפיג עייפות שרירים. שחרור של השרירים המקיפים את עמוד השדרה משחרר לחץ מהעצבים, מקל על הכאב ומשפר את ההרגשה בכל הגוף.
הווטסו הוא טיפול נפלא לנשים בהריון. לקראת השליש האחרון של ההריון משקל הגוף עולה, התנועה הופכת להיות יותר מסורבלת ומוגבלת ומתמעטות האפשרויות לפעילות גופנית. הטיפול בווטסו מקל על כאבי גב תחתון מהם סובלות נשים רבות, השחרור המקסימלי של השרירים והמפרקים נותן לעובר מרחב יתר ברחם, הזרימה של המים והתנועה של גוף האם במים יוצרת הרמוניה עם התנועות של העובר, וההשפעה המרגיעה של המים משחררת את האם מלחצים ונוסכת שלווה באם ובעובר כאחד.
במים אין גבולות ומחיצות וכאשר אנחנו נמצאים במים גם המחיצות בינינו לבין האחר נופלות. תהליך ההריון והלידה וחודשי החיים הראשונים של התינוק הם תקופה רוויה ברגשות שצפים ועולים בעוצמות שונות בתוך התא המשפחתי ומפגשים עם המים מתאימים מאוד לתקופה זו.
המים ככלי טיפולי והווטסו כשיטת טיפול ייחודית מגלמים בתוכם אפשרויות בלתי מוגבלות לטיפול במגוון רחב של בעיות בתחום הרגש והנפש. לדוגמא: טיפול בבעיות של דימוי עצמי, קבלת עצמי ברמה האינטימית, שחרור מעכבות רגשיות במטרה לשפר יכולות בתחום הקשרים האינטימיים הן מבחינה רגשית והן מבחינה גופנית. בעיות רבות שמקורן בלחצים נפשיים מתמשכים יכולות למצוא פתרון או הקלה באמצעות הטיפול. הטיפול בווטסו משחרר מלחצים גופניים ונפשיים, משפר את התפקוד של האיברים הפנימיים, משחרר חסימות רגשיות ועל-ידי כך מביא לאיזון נפשי- גופני.
כולנו חיים היום בעולם חומרני, תחרותי ותובעני שמרחיק אותנו מעצמנו ומאורח חיים טבעי. אנחנו פועלים יותר עפ"י הרציונל ופחות עפ"י הרגש וחוסר האיזון הזה הוא מקור להרבה קשיים ובעיות שאנחנו חווים בחיינו. טיפול במים יכול לרכך את הלחצים היום- יומיים ולמנוע את השפעתם השלילית על בריאותנו.
בעקבות הווטסו התפתחו שיטות נוספות של טיפול במים: waterdance , healingdance , jahara , ועוד.

בברכת שלווה ורוגע לכל הקוראים,
שלכם,

טליה מצפון
מורת דרך ומאמנת לחיים טובים ומשמעותיים.
מאמנת ומלווה אנשים לאורח חיים בריא ובריאות מיטבית.  
מנחה סדנאות לפיתוח חשיבה יזמית מבוססות משחק Freshbiz
רכזת קורס "מדריכי שחייה לתינוקות" בסמינר הקיבוצים - לשעבר


מוזמנים לבקר באתר הפייסבוק שלי


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב