דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להתמקד במה שיש ולא במה שאין - ממחשבות שליליות למחשבות חיוביות 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 865   [ נצפה 4135 פעמים ]

אני בטוחה ששמעתם כבר פעם ואולי יותר על כך שהמחשבות שלנו יוצרות את המציאות ושיש להתבונן ב"יש" במקום ב"אין" אבל ככל ששומעים את זה יותר, מפנימים את המחשבה הזו ובוחרים בה כדרך חיים, כך היא פועלת לטובתנו בכל תחומי החיים.

המציאות הינה מורכבת ומגוונת ומזמנת לנו אינספור אפשרויות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות. הנטייה של רבים מאיתנו היא דווקא להסתכל על מה שאין לנו, על משהו שגורם לנו הרגשה רעה ו"לשכוח" את הטוב שיש בחיינו. באופן זה אנחנו מאבדים פרופורציות ונותנים ל"אין" מקום נכבד יותר ממה שהוא ראוי לו וכך הוא משפיע על מצב רוחנו, על רגשותינו ועל התנהגותנו.

יכול להיות לנו יום מוצלח ביותר אך אם אירע משהו שהעכיר את מצב רוחנו, אירוע זה יכול לצבוע את כל מה שהתרחש בכל היום כולו ולהשתלט על כל תפיסת העצמי ועל כל תפיסת המציאות שלנו כולה והיות ואין זאת המציאות העובדתית, הכול תלוי באופן החשיבה ובזווית הראייה שלנו.

התבוננו ב"יש" ולא ב"אין" שבחיים שלכם. חפשו את הטוב בכל דבר. יש בחייכם הרבה דברים שגורמים לכם נחת, שמחה וסיפוק כמו עבודה, פרנסה, בריאות, הישגים והצלחות ועוד. יתירה מזאת, יש בחייכם אנשים, יקרים ומשמעותיים, שהיחסים עימם חשובים לכם וקרובים לליבכם. התבוננו בחשיבות שלהם בשבילכם ובצורך שלכם בהם בחייכם. שום דבר הוא לא מובן מאליו.

לפעמים, אנחנו לא יכולים לשנות את המציאות אבל אנחנו יכולים לשנות את ההתייחסות שלנו לגביה וזה עושה את כל ההבדל.

יש לכולנו את היכולת לבחור במה אנחנו מתמקדים, לאן אנחנו מפנים את תשומת הלב שלנו ואיפה אנחנו משקיעים את האנרגיה שלנו על כל רבדיה, הרגשיים, המחשבתיים, ההתנהגותיים והחושניים שלנו.

אם תשקיעו את עצמכם במחשבות שליליות, ב"אין" שבחייכם, שם תהיה אנרגית החיים שלכם. גישתכם לעצמכם וכלפי המציאות, בה אתם חיים תהיה שלילית בלבד וכך גם תחוו אותה. כתוצאה מכך, תפעלו ותתנהגו מתוך נקודת מוצא שלילית ותראו רק מה לא עובד לכם בחיים. תרגישו כועסים, ממורמרים, אומללים, לא מוצלחים, מקופחים, נחותים, חסרי ערך, חלשים, דחויים, חסרי אונים, חרדים ועוד. זו קרקע פורייה להתפרצויות של כעס, תסכול, בדידות, יחסים קשים וכואבים ואף מחלות ובעיות בריאותיות.

לעומת זאת, אם תפנו את תשומת הלב שלכם ותתמקדו ב"יש", אנרגית החיים שלכם תתמקד בחיובי, דבר שיוביל אתכם לחשוב ולהתנהג כלפי עצמכם וכלפי אחרים והמציאות בכלל באור חיובי. ממקום כזה אתם יכולים לקדם את עצמכם למטרות חדשות ולהשיג הישגים, להצליח במה שאתם עושים ולהיות במערכות יחסים מהנות ומצמיחות. תוצאות אלו יעניקו לכם שלווה, ביטחון, ערך, משמעות, סיפוק, נחת, אהבה, חיבה, שמחה ועוד. זה תלוי בכם בלבד. זו האחריות הבלעדית שלכם.

אתם יכולים להישאר בשלילי וב"אין", ולעיתים אף יש נטייה להתפתות להישאר שם, זו בחירה, אך מן הסתם תגרמו לעצמכם להישאר בתוך סביבה פנימית וחיצונית עגומה בה יש כאב, סבל ומצוקה רבים. מי אמר שחייבים לחיות כך? יש לכם גם אפשרות אחרת! וזה בידיים שלכם! זה לא תמיד קל אבל בהחלט אפשרי ורצוי. התוצאות שיגיעו לכם שוות את המאמץ.

סגלו לעצמכם חשיבה ואמונה חיובית. גם אם זה לא הנטייה הטבעית האופיינית לכם, אף פעם לא מאוחר להתחיל לאמץ גישה חיובית לחיים.

איפה שאנחנו ממקדים את תשומת הלב שלנו שם אנחנו חיים, האנרגיה שלנו הולכת למקום ששם תשומת הלב שלנו. בעקבות ההתמקדות במחשבות החיוביות, המוח קולט מסרים חיוביים, מפריש אנדורפינים לגוף (חומרים שהשפעתם מרגיעה) ומערכת העצבים המרכזית נרגעת ויוצרת בתוכנו שלווה, שקט, רוגע ואופטימיות.

והנה סיפור...

אישה כבת 42 הגיעה לכומר לוידוי ואמרה לו: "אדוני הכומר, הבית שלי מתפרק, הוא ישן ובלוי ולי ולבעלי אין כסף להחליף אותו, הילדים שלנו מתרוצצים כל היום בחוץ ולא מקדישים מספיק זמן לשיעורי הבית שלהם. הרכב שלנו התקלקל ובעלי הביא לי ליום ההולדת כרטיס ברכה וספר..כל כך לא רומנטי..הכול פשוט כל כך רע... אני לא יודעת מה לעשות..."

הכומר יצא מתא הוידויים וסימן לאישה להתקרב אליו, הוציא נייר קטן וסימן עליו נקודה שחורה במרכזו.

•-          "מה את רואה כאן?", שאל

-    "אני רואה נקודה שחורה", אמרה האישה. 

•-          "מה עוד?", שאל הכומר

•-           "כלום", ענתה.

•-          "שכחת דבר חשוב", אמר הכומר, "את רואה גם את הנייר?"

האישה חייכה. היא נזכרה שאומנם הבית שלה ישן אבל יש לה בית, היא חשבה על הילדים שמתרוצצים בחוץ כי הם בריאים ומלאי אנרגיה, הרכב התקלקל אבל יש לה רכב שלא כמו לכולם, היא חייכה כשחשבה שבעלה אולי לא בחר את המתנה האידיאלית אבל אכן חשב עליה... והיא בעצם יודעת שהוא מאד אוהב אותה. היא הבינה שלפעמים אנחנו מתמקדים בנקודה השחורה ולא רואים את הנייר עצמו...

אז מתי אתם רואים רק את הנקודה השחורה?
מתי אתם מתמקדים במה שאין?

תפסו את עצמכם במהלך היום כשאתם מתמקדים 'בנקודה השחורה', עצרו לרגע ונסו לראות את 'הנייר'. התחילו בזה כבר עכשיו. סגלו לעצמכם מנהג , שבכל ערב לפני שאתם הולכים לישון, אתם מונים לעצמכם 3 דברים טובים שקרו לכם. אל תחפשו דברים מיוחדים וגדולים, כל מה שקרה לכם ולו הדבר הקטן שהוא שגרתי אך נעים וטוב לכם הוא ראוי, כי שום דבר הוא לא מובן מאליו.

כל דבר שנתמקד בו - יגדל.
לכן, עלינו להתמקד בדברים הנכונים והחיוביים, להפנות אליהם את תשומת לבנו ולהעצים אותם.

אם גם אתם רוצים לקבל את המאמר והעצה השבועית הישר מהתנור, לחצו על הקישור, מלאו את פרטיכם ותקבלו אליכם במייל מידי שבוע תכנים וטיפים, מעניינים ומאירי דרך, שיעשו לכם את החיים טובים יותר עם עצמכם ועם סביבתכם.

לימים חיוביים ומלאי אופטימיות

אריאלה מלצר הינה מדריכה ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מנהלת מכון רעות ברחובות אשר מעניק ייעוץ וטיפול זוגי, טיפול משפחתי ואישי. כמו כן, שרותי גישור בסכסוכים במשפחה ובגירושין, הדרכה לאנשי מקצוע, הרצאות וסדנאות בזוגיות לזוגות ולפנויים פנויות, שליטה בכעסים ועוד. אריאלה מלצר, עובדת סוציאלית קלינית,M.S.W , מומחית בטפול זוגי עפ"י גישת האימאגו, פסיכותרפיסטית, מגשרת, 29 שנות ניסיון כמטפלת בתחנה לייעוץ נישואין וחיי משפחה, כמנהלת מרכז למניעה וטיפול באלימות במשפחה ובקליניקה פרטית. טל'. 08-9470691 http://www.reut4u.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב