דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית 

מאת    [ 23/06/2007 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 4583 פעמים ]

בדק בית
"בדק בית" הפך למינוח שווה ערך לבדיקת דירה למרות שבמקור מדובר במינוח המתאים לביצוע פעולות תחזוקה. "בדק בית" הינו סקר הנדסי של מבנה שמטרתו איתור ליקויי בניה והצגתם בפני רוכש דירה פוטנציאלי או במהלך התמודדות עם קבלן.
בדק בית אמור להציג תמונה הנדסית אמיתית ומקצועית של הדירה כאשר המימצאים מפורטים בדו"ח הנדסי או חוות דעת.
דו"ח בדק בית משרת את האינטרסים של רוכש דירה מקבלן והוא מהווה בסיס להתדיינות לגבי אופן ביצוע התיקונים ו/או קבלת פיצוי כספי בגינם.
מאחר ורבים המקרים בהם התדיינות כזו עולה על שירטון ומסתיימת בבית משפט חשוב ביותר להתקשר עם מומחה אמיתי בנושא איתור ליקויי בניה. מומחה שיצליח לייצג נאמנה את חוות דעתו ולהגן עליה במהלך חקירת עד מומחה בבית המשפט.
במקרה של רכישת דירה יד שניה משמש דו"ח בדק בית כלי בידיו של הרוכש הפוטנציאלי המאפשר לו להפעיל שיקול דעת באשר לתיקונים שידרש לבצע בדירה לחלופין הפחתה במחיר העסקה בכפוף לאומדנים הכספיים הנדרשים לתיקון הליקויים.
ברכישת דירה יד שניה דו"ח בדק בית אמור להציג בפני הרוכש מאפייני הדירה ההנדסיים שיש בהם כדי להשפיע על שיקול דעתו לבצע את העסקה. מדובר במאפיינים שמרביתם "סמויים" לרוכש סטנדרטי אך הם גלויים לעיניו של הבודק המקצועי. כאן חובה על הבודק לנתח נכון את המימצאים על מנת לא לשבש שיקול דעתו של הרוכש הפוטנציאלי, עקב הגזמה או הפחתה בתיאור משמעותם של אותם מאפיינים.
ראוי ונכון להיעזר במומחה אמיתי במהלך עריכת בדק בית לדירה יד שניה מאחר ואין ספק שבדיקה כזו יכולה להכשיל עסקה או לחלופין לעודד רכישה של מבנה בעייתי שנדרש יהיה להשקיע בו סכומי כסף גדולים לצורך שיקום נזקים עתידיים.
כאמור הליך "בדק בית" מסתיים בדו"ח הנדסי הכולל מספר דפים מודפסים. מאחר ורבים מציגים עצמם מומחים בתחום זה מתפתחת תחרות מחירים על גבו של הלקוח: קשה להסביר ללקוח שאינו מכיר את התחום מדוע עליו לשלם יותר עבור דפים מודפסים שערך מהנדס א' מאשר עבור דפים אחרים שערך מהנדס ב'.
כמו בכל מקצוע חופשי (רופא, רואה חשבון, עורך דין, וכו') יש כאלו המבינים את הדקויות ומודעים לחשיבות המומחיות והמקצועיות ומוכנים לשלם יותר בעד סחורה מעולה בהרבה.
אלא שכאן צריך להשקיע בחיפוש ובהתייעצות על מנת להגיע למומחה הנכון. אין ספק שיש לשקול המלצותיהם של המעורים בענף כמו קבלנים, עורכי דין המטפלים בנדל"ן ומהנדסים; כמובן אין לחסוך בגלישה לאתרי אינטרנט והעיקר לדרוש מהמומחה להציג "קבלות על הצלחה" - מדובר בהמלצות של לקוחות מרוצים ו/או בקריטריונים אוביקטיביים כדוגמת פסקי דין במשפטים בהם נבחנה חוות דעתו.
רכישת נכס היא עסקה של פעם אחת בחיים אל תפספס אותה בגלל שיקול דעת מוטעה בבחירת המומחה בו אתה בוחר, כאן לא המחיר קובע אלא המומחיות.
מהנדס ראשי במכון ישראלי לביקורת בניה (מיל"ב)מומחה בתחום "בדיקת דירה לפני קניה": http://www.baitov.co.il
ובאיתור ליקויי בניה: http://www.milav.co.i



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב