דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי פוריות 

מאת    [ 10/12/2010 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1912 פעמים ]

אומרים שלהביא ילד לעולם הוא אחד מרגעי האושר הגדולים ביותר הידועים לאדם. שערו בנפשכם את תחושת המצוקה, הבושה, הפחד, השיגעון, הבלבול, הזעם, הדיכאון, העצב, ההתמודדות, אובדן התקווה, הייאוש והבדידות שחשים זוגות המגלים כי עקב בעיות פוריות אצל הגבר או אצל האישה לא יוכלו להביא ילדים לעולם באופן טבעי. חוויה שכזו ממוטטת זוגות רבים, קשה להם מנשוא. זהו מצב בו קשה למצוא נחמה, תחושה של בדידות בתוך הזוגיות ובדידות אישית מול הסביבה. זהו מצב בו חברים ובני משפחה יכולים להשתתף בצער, להביע נחמה ומחווה טובה, אך אין ביכולתם לקלוט את התחושות הרעות שחשים בני הזוג, שנודע להם זה עתה כי ייאלצו לוותר על חלומם או לפחות להתפשר עליו, ולנסות להביא ילדים לעולם באמצעים בלתי טבעיים, בלתי נעימים, יקרים, מביכים ומאוד קשים להתמודדות.
טיפולי פוריות מתחילים לפעמים בעקבות בעיות בפוריות, בעיות בפוריות אצל גברים ונשים מלווים בתחושה מתמדת של אובדן – אובדנו של חלום או התעוררות למציאות בלתי צפויה, בלתי נודעת ומלחיצה. תחושות אשמה קשה אישיות או כלפי בן/בת הזוג שלא במכוון, אובדנה של הפרטיות – שכן הטיפולים הרפואיים הרבים חשופים בעיניי המט]לים הרבים. ישנה אף תחושה של ייאוש מהגוף הבוגדני אשר לא מבצע פעולה כה פשוטה ובסיסית. ישנן תחושות קשות של טיפולים לא רצויים על מנת להגיע לתוצאה המבורכת. תהליך זה בעצם בונה את החיים מחדש בהתאם למציאות הכואבת. מסלול החיים הופך לפתע ממוקד מטרה, ונושא הפוריות מעסיק ומעיק על בני הזוג זמן ממושך. עבור זוגות רבים תחושות קשות אלו מביאות לקץ הנישואים.
ישנן מספר דרכים להביא ילדים לעולם לבני זוג חשוכי ילדים. אמנם אי פריון בקרב הגבר או האישה הינו תהליך הכרוך בכאב רב בקרב הזוג, אך זהו תהליך הכרחי עבור אלו שחולמים להביא ילדים לעולם. זהו תהליך עצוב, פולשני, לעתים משפיל, לרוב מייאש הכרוך בהרבה מאוד פגישות עם רופאים שונים, ניסיון של אלטרנטיבות מגוונות, לעתים אכזבה ובושה. בני זוג העוברים תהליכים שונים של בדיקות פוריות נאלצים פעמים רבות להתעמת מול גופם, להתעמת עם עצמם, להתעמת האחד עם השני. לעתים הם מאשימים האחד את השנייה אך לא מביעים זאת, אינם מתמודדים יחד ובכך פוגמים עוד יותר במערכת היחסים. חשוב לציין, כי זהו תהליך שיש לעבור במשותף ולתמוך האחד בשנייה ככל האפשר. זהו תהליך אשר עשוי לעורר צפייה גדולה, ועלול למוטט אותה באותה עת במהירות בלתי צפויה.


המלצות שלי על בתי-עסק ועצמאים:



  1. חנות שעונים

  2. תיקון תריסים בת"א




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב