דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוליסת אובדן כושר עבודה - מהי ? 

מאת    [ 09/12/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2353 פעמים ]

בני אדם עובדים מרבית ימי חייהם. יום יום נושאים פעמיהם למקום העבודה, מעבירים את מרבית שעות היום לעשייה, והכול לשם הבטחת פרנסתם האישית ופרנסת משפחתם. עם הזמן, הן האדם עצמו והן משפחתו, מפתחים תלות בלתי נמנענת במשכורת שמכניסה העבודה מדי חודש. רבים מהם לא מעלים על הדעת את האפשרות ש"ברז" ההכנסה החודשית ייסגר מסיבה של אובדן כושר עבודה, אולם הדבר שכיח עד מאד.

       
נטייה שגויה נוספת של בני האדם היא לסבור כי אובדן כושר עבודה שגור יותר במקצועות הדורשים עבודה פיסית, אך גם במקרה זה, לא כך הוא הדבר. הסיכוי של אדם העובד במשרה משרדית לאבד את כושר עבודתו בגין תאונת דרכים, קרי להיות מושבת במיטת חוליו מבלי יכולת להמשיך בעבודתו, מקביל לסיכוי של עובד המפעל להידרס בכביש סואן, רחמנא ליצלן. אכן, עבודתו של מנסר הברגים במפעל מסוכנת יותר מזה של עובד המשרד (והדבר בא לידי ביטוי בפרמיה המשתלמת בגין ביטוחו), אך אל לו לאחרון להקל ראש בכל הנוגע ליום שבו יחווה על בשרו מקרה של אובדן כושר עבודה.

      
הפרולוג שלעיל הובא בכדי להמחיש את העובדה שכל אדם עובד חייב לבטח את עצמו בביטוח אובדן כושר עבודה. ביטוח מסוג זה יעמיד למבוטח קצבה חודשית במידה שייאבד לתקופה מסויימת את כושר עבודתו, מכל סיבה שלא תהא. קיצבה זו מטרתה להחליף את המשכורת החודשית שהעובד ומשפחתו כה תלויים בה ועל כן סכומה נקבע, על-פי רוב, בהתאם למשכורת זו.

         
אף אם השכיל העובד לבטח את עצמו מפני אובדן כושר עבודה לא תמה בכך חובתו. עליו לשים דגש מיוחד על האופן שבו מנוסחת מהותו של אובדן כושר העבודה בפוליסת הביטוח. ניסוח הגדרת אובדן כושר העבודה הינו אקוטי היות והוא קובע את המקרים בהם יהא המבוטח זכאי לקבל תגמול חודשי בגין אובדן כושרו. כך, שחקן כדורסל שקרע את הרצועה הצולבת בברכו באופן בלתי הפיך, לדוגמא, אינו מסוגל להמשיך בעיסוקו כספורטאי, אך יכול למצוא עיסוק בעבודה אחרת. לפי-כך, על נוסח פוליסת הביטוח להבהיר האם איבוד כושר העבודה של הספורטאי נוגע אך ורק למקצועו ככדורסלן, או שמא מדובר באובדן כושר לעסוק בכל עבודה, תהא אשר תהא.

        
לאחר שצלח את השלבים המתוארים לעיל, על המבוטח להבין ולדעת כי במקרה של אובדן כושר עבודה ישנה תקופת המתנה עד יקבל את התגמול החודשי המגיע לו. לאחר תקופה זו, ישולם התגמול וזאת עד להחלמתו של המבוטח וחזרתו לשוק העבודה או, לחילופין, עד לתום התקופה שהוסכם עליה בפוליסת הביטוח, לפי המוקדם. לא למותר לציין כי במקרה של מות המבוטח או הגעתו לגיל הפנסיה או התקופה הקבועה בפוליסה, יופסק התשלום גם כן.

        
יש לציין כי בישראל, מוגבל סך התגמול הסכום החודשי המגיע למבוטח שאיבד את כושר עבודתו לשבעים וחמישה אחוזים מהמשכורת הממוצעת בשנים עשר החודשים שקדמו למקרה אובדן כושר העבודה. על אף עובדה זו, אין להתפשר על ביטוח האדם העובד מפני אובדן כושר עבודה שכן לולא ביטוח זה איכות חייו של העובד ומשפחתו עלולה להיפגע משמעותית.

lawtip.co.il הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב