דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו צו קיום צוואה? 

מאת    [ 09/12/2010 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2938 פעמים ]

בגדול, עצם קיומה של הצוואה עוד לא מבטיח שום דבר. כדי להוציא את הצוואה אל הפועל, יש לגשת לרשם לענייני ירושה ולקבל ממנו צו קיום צוואה. המשמעות של צו קיום צוואה זה הצהרה מטעמו של רשם לענייני ירושה ובה מצוין מפורשות כי הצוואה בת תוקף, וניתן להוציאה אל הפועל. כשמגישים בקשה לקבלת צו לקיום צוואה, היא צריכה להיות חתומה בידי עורך דין או שופט. חשוב לציין כי לצו זה יש תוקף של פסק דין ולכן אינו מתיישן וניתן להוציאו אל הפועל בכל מועד.

 

המקום שבו מגישים בקשה לצו קיום צוואה

ההנחה הטבעית היא שהיורשים ייגשו אל לשכת הרשם לענייני ירושה היושב בקרבת מקום מגוריהם. למעשה, יש להגיש בקשה זו בהתאם למקום מגוריו של המוריש ולא היורשים.

 

כיצד מגישים בקשה לצו קיום צוואה

חשוב לדעת איך מגישים נכון את הבקשה, שכן היא לא מוגשת לבדה, אלא בליווי של מסמכים חשובים כגון, תעודת פטירה, הצוואה המקורית, העתקי הודעות שנשלחו לכל המעורבים בצוואה ועוד. לאדם פרטי, שלא מטפל בנושאים הללו בשוטף, די קשה לאסוף את כל החומרים הדרושים, ולכן עדיף לפנות לעורך דין מקצועי היודע כיצד להגיש את הבקשות הללו. הגשה נכונה תוביל לקבלת צו בצורה מהירה הרבה יותר.

 

גורמים העלולים לעכב מתן צו קיום צוואה

ישנם כמה סוגי צוואות, כאשר לסוג הצוואה יש קשר ישיר למתן צו קיום צוואה. ככל ניתן לנסח את הצוואה בצורות רבות, ואפילו בעל פה, אך ככל שהיא תיערך בצורה מקצועית יותר, כן יהיה קל יותר לקבל צו קיום צוואה ובכך להוציא אל הפועל את רצונו של המצווה. כלומר, צוואה שנערכה באופן מסודר במשרדו של עורך דין בהתאם לכל הנהלים הדרושים, אז צו קיום צוואה במקרה הזה הוא כמעט פרוצדורה סמלית כי ברור שהצוואה תאושר. לעומת זאת, צוואה שנעשתה בעל פה בפני שני עדים בחופזה לא תקבל אישור בקלות, ורוב הסיכויים שיתנהל משפט בנושא, שבסופו לא בהכרח יזכו אלו המוזכרים בירושה המקורית.

מכאן, שמי שרוצה להבטיח את קיום צוואתו, חשוב שיפנה לעורך דין ויערוך צוואה מסודרת. יכול מאוד להיות שעורך הדין ימליץ על הוספת חוות דעת פסיכולוג לצוואה, זאת במקרים והמוריש הוא איש מבוגר מאוד, ושהוא מבין את המשמעויות וההשלכות של ההחלטה שלו.

 

באיזה גיל כדאי לערוך צוואה

בעולם המודרני האדם יחסית מוגן מפגיעות רבות, ורבים מאיתנו זוכים למות בשיבה טובה. יחד עם זאת, סכנות קיימות כל הזמן ולא חסרים מקרים בהם אנשים צעירים נפטרים במפתיע. אף אחד לא רוצה לחשוב על זה, אבל צריך לעשות זאת, ובמיוחד אם אתם מפרנסים משפחה וחשוב לכם לשמור על העברת רכוש אליהם במקרה ויתרחש אסון. צוואה שנערכה באופן מקצועי זה מסמך שילווה את המשפחה שנים ארוכות עד היום המצער שבו תהיה רלוונטית. עדיף לגלות אחריות ולדאוג לעניין מבעוד מועד.

עו"ד אופיר- מומחית בניסוח צוואה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב