דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואה בין פורד פיאסטה לסוזוקי סוויפט 

מאת    [ 09/12/2010 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 4210 פעמים ]

שתי מכוניות קטנות, שתיהן מחזיקות בשמות שנמצאים איתנו כבר כמה עשורים ושתיהן מציגות לנו דגמים חדשים. פורד פיאסטה מול סוזוקי סוויפט ? שני רכבים דומים מאוד בנתונים הפותחים שלהם, אבל מה ההבדלים ביניהם, למרות זאת?

שני הרכבים מול השוק הישראלי

כפי שציינו, מדובר בשני דגמים שהפכו כבר מזמן למותגים, כאלו שנמצאים איתנו כבר זמן רב. שניהם נתפסים בסך הכל ככלי רכב אמינים וטובים, פופולאריים מאוד על כבישי ישראל ומבוקשים על ידי שכבות רבות באוכלוסיה.

פורד פיאסטה עברה עליות ומורדות רבות ביחסים עם הנהג הישראלי. זה החל בשנות ה-70', אז המכונית הקטנה נחשבה למוצלחת מאוד כאן. עם השנים החלה ההידרדרות, שבשיאה פשוט הופסק הייבוא של דגם הפיאסטה לארץ. מתחילת שנות האלפיים משקמת הפיאסטה את יחסיה עם הישראלים, לאט אבל בטוח.

סוזוקי סוויפט, לעומתה, החזיקה מאז ומתמיד בשם ומעמד טובים מאוד בקרב הנהגים בישראל. שנים זו הייתה מכונית קטנה שנתפסה כאחת האמינות ביותר וככזו שמחזירה לנהג את התמורה הטובה ביותר עבור ההשקעה שלו. לא משנה מאיזו שנה ? הסוויפט נחשבה לאמינה ומעט מאוד מכוניות כאלו הוצעו למכירה, משום שהיה קשה להיפרד ממנה...

ומה קורה היום?

פורד פיאסטה השיקה לפני כשנתיים את הדגם החדש שלה. שימו לב: מדובר בדור שישי (!) בארץ של המכונית הזו, הישג שדורש מכם בכל מקרה להתייחס אליה ברצינות. הסוויפט החדשה הושקה ב-2007 לאחר שנים ללא דגם חדש תחת השם הזה. בתחילת 2011 אמור להגיע אלינו השדרוג ? סוזוקי סוויפט חדשה עוד יותר.

אז מי באמת עדיפה? קודם כל הפיאסטה

הגיע הזמן להשוואות רכבים. נתחיל עם הפורד פיאסטה: ההבדל הגדול ביותר בין הדגם החדש לקודמיו הוא בעיצוב ? סוף סוף תוכלו לנהוג בפורד פיאסטה שגם נראית טוב, ומזכירה בעיצובה מאוד את המאזדה 2. גם מבפנים תוכלו ליהנות ממרחב גדול, כמעט כמו זה שמציעה הפורד פוקוס הגדולה.

הנסיעה בפורד פיאסטה החדשה שקטה מאוד, אך במהירויות נמוכות היא לא מצליחה להעלים את הקפיצות והמהמורות בכביש. באזורים מסוימים ברכב נראה שהחלקים גם לא מורכבים בצורה מושלמת, אך כפי שציינו ? לא תסבלו מרעשים חריגים בנסיעה. בטיחות הרכב לא עומדת בספק ? חמישה כוכבים מלאים במבחני הריסוק, מה שמעלה משמעותית את קרנה של המכונית הזו. הפיאסטה החדשה מציגה צריכת דלק ממוצעת של כתשעה קילומטרים לליטר ? נתון יפה מאוד יחסית.

הסוויפט החדשה טרם נחשפה במלואה...

ולכן, קשה להבין האם היא תציג נתונים אחרים מהסוויפט החדשה הקודמת. מה שכבר ידוע הוא שמכוניות החברה שיגיעו לארץ יהיו בעלות מנוע קטן יחסית ? 1.2 ליטר בלבד, מה שכנראה יביא לביצועים חלשים יותר ממה שהציגה הסוויפט הקודמת.

אבל, אם נסתמך על הדגם הקודם, הרי שיש למה לצפות. רבים בחרו את הסוויפט החדשה של 2007 למכונית הקטנה של אותה שנה, מכונית מוצלחת מאוד, יפה ומעוצבת, שנחשבה לכמעט מושלמת בסקטור הזה. הסוויפט הציגה מנוע שקט מאוד למרות נפח גדול יחסית (1.5 ליטר) ומרווח גדול בתא הנוסעים, בדומה לפיאסטה החדשה.

בענייני הבטיחות או צריכת הדלק, הסוויפט מציגה נתונים חלשים יותר מהפורד. במבחני הריסוק היא זכתה לארבעה כוכבים בלבד והיא מציגה צריכת דלק ממוצעת של קצת פחות מתשעה קילומטרים לליטר. אבל קחו בחשבון שהדגם החדש עשוי להפתיע גם בנתונים אלו. עכשיו תורכם להחליט: פיאסטה או סוויפט?

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב