דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיפלומטיית האש של נתניהו יורי גנקין 

מאת    [ 08/12/2010 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 1681 פעמים ]

דיפלומטיית האש של נתניהו יורי גנקין

בכל הנוגע לטיפולו של ראש הממשלה באסון השריפה בכרמל ברור כי נתניהו הצליח היכן שבוש ואובמה כשלו: אצל בוש היה זה הוריקן קתרינה ואצל אובמה – כתם הנפט במפרץ מקסיקו. בשני האירועים הללו שידרו הנשיא האמריקאי הנוכחי, וקודמו בתפקיד, ריחוק וניכור בולטים לעין. נתניהו לעומתם, התייצב אל מול המצלמות ושידר מנהיגות וקור רוח ועל כך ראוי לשבחו.

 

אין זה אומר כי נתניהו, האחראי העליון למדיניות הממשלה על כל תחומיה אינו חף מטעויות בכל הנוגע לטיפול הכושל במערך הכבאות ואין כל ספק כי בשבועות הקרובים הוא יידרש בהרחבה גם לסוגיה הזו.

 

ראש הממשלה לא היסס לרגע לבקש סיוע ממדינות העולם – לכאורה מעשה טרוויאלי אבל רק לכאורה שכן כל בקשת סיוע כמוה כהודאה בכך שאין ביכולתה של המדינה לספק את הדבר האלמנטרי והחיוני ביותר לאזרחיה – ביטחון.

 

לא משנה איך נקרא למאורע הטרגי של השבוע החולף, בין אם מדובר באסון בכרמל או בשריפה הגדולה, הרי שהוא חשף בפנינו בפעם המי יודע כמה את תרבות הכסת"ח של ממשלת ישראל. האבסורד הגיע לשיא חדש כאשר בראיון אצל ניב רסקין טען אלי ישי כי הוא אינו אחראי למחדלי מערך הכבאות משום שהוא נלחם על העברתו של כל התקציב המבוקש וקיבל רק חלק וכי למעשה האשמה כלל אינה שלו אלא של קודמיו.

 

רצה הגורל והמרואיין שקדם לאלי ישי היה גם קודמו בתפקיד – חבר הכנסת מאיר שטרית, שגם הוא טען כי בתקופתו הועברו כספים לטובת שיקום מערך הכבאות אך הפלא ופלא, השר שטרית לא הספיק לסיים את מלאכתו בטרם הפכה כהונתו לנחלת העבר. גם אם נאמין לשניהם – הרי שאת 42 הנספים באסון – כבר לא נוכל להחזיר.

 

כעת, כל העיניים נשואות לסוגיית הקמתה או אי הקמתה של ועדת החקירה הממלכתית. גם אם תקום ועדה שכזו הרי שסביר להניח כי היא תורכב ממשפטנים מכובדים שיתכנסו, ידונו וישמעו עדויות. העדויות יוכנו מבעוד מועד בעצה אחת עם עורכי דין שינחו את לקוחותיהם בהתאם לכל הכללים המקובלים ובפועל – גם אם  הדו"ח הסופי של הועדה יוסקו מסקנות אישיות דבר לא ישתנה והלקחים לא יופקו. בהקשר זה ברור כי התמיכה הבלתי מסוייגת של אלי ישי בועדת חקירה ממלכתית נובעת בעיקר מרצונו לא לשאת לבדו את האשמה.

 

עם חשיפתו של דו"ח המבקר על מערך הכבאות מתבהר לפחות חלק מהתמונה ואנו יודעים כעת מיהם האנשים שעמדו מאחורי העיכובים וההחלטות שמנעו את הקמתו של מערך כיבוי ראוי לשמו המתאים למאה ה-21. אם ירצה להוכיח מנהיגות הרי שהצעד הבא של נתניהו יהיה להורות על פיטורם של אלה שעדיין ניתן להראות להם את הדרך החוצה. כי זו מנהיגות אמיתית.  

 

לפוסטים נוספים הנכם מוזמנים להיכנס לבלוג של יורי גנקין

יורי גנקין עוסק בייעוץ אסטרטגי-תקשורתי סטודנט לתואר שני בחוג לדיפלומטיה באוניברסיטת תל-אביב ובוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת. בעל טור דעה שבועי באתר NRG מעריב הנכם מוזמנים להיכנס לבלוג שלי - http://www.yurigankin.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב