דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי פוריות 

מאת    [ 08/12/2010 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2239 פעמים ]

לא קל להביא ילד לעולם. בערך 15 אחוזים מהזוגות המנסים להרות ייתקלו בקשיים על רקע אי פוריות. אתם יכולים להאשים את בעיות הביוץ או את הבעיות המכניות אצל האשה, או להפנות אצבע מאשימה אל ספירת הזרע הלא מספקת אצל הגבר - על דבר אחד המחקרים מסכימים בשני המקרים: יש קשר הדוק בין שמירה על תזונה נכונה ועל אורח חיים בריא, לבין מניעת בעיות פוריות וטיפול בהן.
אז מה אוכלים?
ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Obstetrics & Gynecology היוצא לאור בארה"ב עולה, כי לקיחה של תוספי תזונה מסוימים יכולה לשפר את פוריותן של נשים הסובלות מהפרעות בביוץ. הדיאטה, המכונה "דיאטת הפוריות", עשירה במרכיבים הבאים:
? שומן חד בלתי רווי (שמן זית, שמן קנולה, אבוקדו, שקדים, בוטנים ואגוזים).
? חלבוני ירקות.
? פחמימות עתירות סיבים תזונתיים ובעלות ערך גליקמי נמוך (רוב סוגי הירקות).
? מוצרי חלב עשירים בשומן (5-9%).
? מולטי ויטמינים.
? ברזל ? מהמזון או כתוסף.
? בנוסף, הדיאטה צריכה להיות דלה בסוכרים, בקמח לבן, בקפאין ובאלכוהול.
הדיאטה נמצאה מועילה, משום שנשים רבות הסובלות מחוסר פוריות על רקע הפרעות בביוץ סובלות גם מתנגודת לאינסולין, ההורמון האחראי על ויסות רמת הסוכר בדם ועל הכנסתו לתאים. דיאטה זו משפרת את תגובת הגוף לאינסולין, וכך משפיעה לטובה על כל המאזן ההורמונלי ויכולה לסייע להסדרת הביוץ אצל האישה.
אצל הגברים ידוע כי ויטמין C, מגנזיום, אבץ והמינרל מנגן יכולים לשפר פלאים את איכות הזרע. לעומתם, עישון, קפאין ואלכוהול עלולים לפגוע מאוד באיכות הזרע, ולכן מומלץ להימנע מהם לחלוטין, או לפחות להפחית את צריכתם בצורה משמעותית.
משקל הגוף
מחקרים שונים שנעשו בתחום מצאו, כי משקל עודף או רזון יתר עלולים לגרום להפרעות ביוץ אצל נשים. עודף שומנים בדם קשור בקשר הדוק לתנגודת לאינסולין שכבר הזכרנו, ולכן מומלץ לנשים הסובלות מעודף משקל ומהפרעות בביוץ להוריד ממשקל גופן ולבצע פעילות גופנית.

מן העבר השני של המתרס, נמצאות הנשים הדואגות יתר על המידה למראה החיצוני שלהן ועושות "דיאטות כסאח", הכוללות, בדרך כלל, תזונה דלה במיוחד ופעילות גופנית מאומצת מדי. התוצאה ? רמות שומנים נמוכות במיוחד, הגורמות להפרעות בביוץ וביכולת להיכנס להיריון. שיפור התזונה ומיתון הפעילות הגופנית בהחלט יכול לעזור לגופן לעשות את מה שהוא יודע ? לבייץ בכוחות עצמו.
גם אצל גברים מראים המחקרים קשר ישיר בין משקל עודף לירידה באיכות הזרע. ירידה במשקל באמצעות דיאטה המשלבת פעילות גופנית יכולה לתרום רבות לשיפור איכות הזרע.
פעילות גופנית
כאמור, נשים המבצעות פעילות גופנית מאומצת מדי יכולות לסבול מרמת שומנים נמוכה, העלולה לגרום להפרעות בביוץ ולהקשות על הכניסה להיריון. מאידך, נשים בעלות עודף משקל שאינן מבצעות פעילות גופנית, יכולות גם הן לסבול מקושי להרות. לכן, התשובה היא, כמו תמיד ? המינון.

מומלץ מאוד לבצע פעילות גופנית, התורמת רבות לאורח חיים בריא ותקין, אבל אסור להפריז. מומלץ לבצע פעילות מתונה, הכוללת, בנוסף לפעילות אירובית, גם תרגילי הרפיה ונשימה, לאיזון המושלם שבין הגוף והנפש. פעילויות מומלצות במיוחד הן יוגה ופילאטיס, המסייעות גם להפגת המתח, שלעתים יש לו חלק לא קטן בחוסר ההצלחה להרות.
גם אצל גברים פעילות גופנית מאומצת מדי, כמו רכיבה ממושכת על אופניים (מעל 80 ק"מ בשבוע) או ריצה של מעל 160 ק"מ בשבוע יכולים לפגוע באיכות הזרע. אבל פעילות גופנית מתונה יכולה כמובן רק לעזור, וגם תורמת לירידה במשקל, שחשובה גם היא לפוריות הגבר.
מסקנה - כדאי לשמור על תזונה נכונה. הגוף שלכם יכיר לכם תודה.
אצל הגברים ידוע כי ויטמין C, מגנזיום, אבץ והמינרל מנגן יכולים לשפר פלאים את איכות הזרע. לעומתם, עישון, קפאין ואלכוהול עלולים לפגוע מאוד באיכות הזרע, ולכן מומלץ להימנע מהם לחלוטין, או לפחות להפחית את צריכתם בצורה משמעותית.


המלצות שלי על בתי-עסק ועצמאים:



  1. תיקון תריסים בת"א




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב