דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי פוריות 

מאת    [ 08/12/2010 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 1930 פעמים ]

טיפולי פוריות הם בדרך כלל האפשרות הראשונה אליה פונים זוגות אשר במשך תקופה לא קצרה ניסו להיכנס להריון בעצמם ולא הצליחו. מחקרים הראו כי אחד מתוך עשרה זוגות המנסים להביא ילדים באופן טבעי, יאלצו לפנות לדרכים שונות שיעזרו להם להיכנס להריון. כיום ישנם מגוון סוגים של טיפולי פוריות, קיימות דרכים קונבנציונליות וישנן גם דרכים אלטרנטיביות שמעלות את הסיכויים להיכנס להריון. ברוב המקרים זוגות בריאים אשר ללא סיבה ברורה לא מצליחים להיכנס להריון לאחר תקופה של שנה, פונים לקבלת ייעוץ רפואי בנושא פריון.
את כל נושא טיפולי פוריות קונבנציונליים נוהגים לחלק לשני סוגים, הפריה חוץ גופית - IVF והפריה תוך גופית NON IVF שהם הסוג הקלאסי והנפוץ יותר. בטיפולי הפריה תוך גופים או תוך רחמיים, ישנם כמה שלבים מקדימים טרם ביצוע ההפריה עצמה. ברוב המקרים השלב הראשון כולל הזרקת הורמונים שמגרים ייצור ביציות וגורמים להבשלה של הביציות. הזריקות הן שלב לא מאוד נעים או רומנטי, שכן הן יכולות לכאוב ויש לבצע את הזריקות בזמנים מאוד מדויקים.
לאחר שלב הזריקות בודקים את שעת הביוץ בעזרת בדיקות דם, כאשר זהו הזמן המדויק בו צריך לבצע את ההפריה. ביום ההפריה, האב לעתיד מתבקש לתת דגימת זרע אשר עוברת השבחה ואז מוזרקת אל רחם האישה ומכאן שמה של ההפריה - הפריה תוך רחמית. לאחר ההפריה ניתן רק להמתין ולבדוק אם ההריון נקלט. לרוב רופאים יעדיפו לנסות הפריה תוך רחמית, משום שהיא פרוצדורה קלה יחסית ורק במידה וההליך אינו מצליח מספר פעמים, פונים להליכים אחרים כמו הפריה חוץ גופית או טיפולים הורמונאליים.
הפריה חוץ גופית כשמה, היא הפריה המתבצעת מחוץ לגוף ולרחם והיא מוכרת גם בשם הפרית מבחנה משום שהמפגש בין הזרע והביצית מתבצע במבחנה. השלב הראשון בהפריה מסוג זה כולל תרופות מסוגים שונים שנועדו להכין את הביציות לשאיבה מבחינות שונות ובהתאם למצבה של כל אישה. שלב שאיבת הביציות מתבצע תחת הרדמה כללית ובו מנסים לשאוב כמה שיותר ביציות. שלב ההפריה עצמו הוא בעצם הפגשה של הביציות שנשאבו, יחד עם זרע שעבר השבחה בתוך מבחנה.
השלב הבא הוא החזרה של הביצית והזרע שהופרו יחד ובעצם הפכו לעובר מתפתח, לתוך רחם האישה. ההחדרה מעט לא נעימה ומתבצעת כשלושה או ארבעה ימים לאחר הפרית המבחנה. השלב הבא הוא נטילת תרופות שיעזרו להריון להתפתח ומכאן ניתן רק להמשיך לעקוב ולהמתין. הפריה חוץ גופית היא בדרך כלל פיתרון לכלל סוגי בעיות הפריון וגם לזוגות אשר חווים חוסר פריון ללא סיבה ברורה. הפריות אלו הפכו נפוצות מאוד וכיום כ- 3,000 תינוקות בישראל נולדים לאחר הפריות מבחנה.


המלצות שלי על בתי-עסק ועצמאים:



  1. תיקון תריסים בת"א

  2. תיקון אייפון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב