דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה לחיילים משוחררים 

מאת    [ 08/12/2010 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 2833 פעמים ]

סופסוף יצאתם מהבקו"ם, סיימתם את שירותכם למדינה (חכו, חכו למילואים), כסף לטיול עדיין אין, לימודים, עוד לא בראש, מה שנותר זה להתחיל לעבוד.

לא כל עבודה מתאימה לחיילים משוחררים. חשוב שעבודה לחיילים משוחררים תהיה תואמת ליכולת ולניסיון שיש לאדם בגיל 21. לא סתם המחוקק קבע עבודות מסוימות שתהיינה מוכרות עבודה מועדפת.

סוגי עבודות לחיילים משוחררים:

א.      עבודה בבתי מלון – בתי המלון נחשבים לספק עבודה לחיילים משוחררים, הגדול ביותר. ראשית, מדובר על מקום עבודה שמספק מגוון של תפקידים, רובן נחשבות לעבודה מועדפת, ולכן יש לה יתרון כעבודה לחיילים משוחררים. שנית, העבודה בבתי מלון תמיד מתקשרת עם נגיעה בזוהר ובכסף. כאשר אתה צעיר באזרחות, מאוד נעים ומושך להיות בקרבתם של אנשים שהם בחופשה, או של אנשים עשירים. הסיבה הנוספת שהיא עבודה לחיילים משוחררים קלאסית, היא העובדה שזו עבודה שמשולבים בה טיפים, וכן מראש כולם יודעים שאתה בה לתקופה קצרה, במטרה להוציא את מענק עבודה מועדפת. בתי המלון נמצאים בפריסה ארצית רחבה (אמנם לא כמו בתחנות דלק) מצפון הארץ ועד דרומה, שכמובן הערים המרכזיות הן אילת, ירושלים, תל אביב, טבריה, חיפה וכו'. למרות שאילת מזוהה יותר מכל הערים עם הביטויים עבודה מועדפת ועבודה לחיילים משוחררים, עדיין, גם בערים האחרות ניתן למצוא בתי מלון רבים שיכולים להוות מקור עבודה לחיילים משוחררים.

ב.       עבודה בתחנות דלק – מיד אחרי בתי המלון, גם חברות הדלק נחשבות לספקיות גדולות של עבודה לחיילים משוחררים. גם במקרה הזה מדובר על עבודה שמוכרת עבודה מועדפת. אמנם בשנים האחרונות, עבודת התדלוק הקלאסית נדחקה ופינתה מקומה לעבודה מכירה, שבעיקרון היא קלה יותר. אולי זו הסיבה שהיא טובה כ"כ כעבודה לחיילים משוחררים. מעבר לכך ישנן כמה יתרונות נוספים לעבודה בתחנת דלק – ראשית, הפריסה הארצית הרחבה, וכן העובדה שהיא מוכרת כעבודה מועדפת, ממש עבודה לחיילים משוחררים קלאסית. עם זאת, ,לא כל הנוצץ זהב. ישנם שני חסרונות בולטים בעבודה בתחנות דלק – הראשון, הוא ריח הדלק שיש תמיד באויר, השני, היות ומדובר בעבודה שמעורב בה כסף, לעיתים נוצרים "חוסרים" בסיום משמרת, והכסף החסר לרוב יורד ממשכורתו של המוכר/מתדלק,שגם ככה לא נחשבת למשכורת גבוהה.

ג.        עבודה בחקלאות – מבין העבודות הקלאסיות לחיילים משוחררים, העבודה בחקלאות נחשבת לעבודה לחיילים המשוחררים, אולי הקשה ביותר מבחינה פיזית. לעניות דעתי, מעבר לעובדה שהעבודה בחקלאות מוכרת כעבודה מועדפת, המדינה צריכה לשלם מענק מוגדל למי שעושה עבודה מועדפת בחקלאות. העבודה בחקלאות מגלמת בתוכה ערכים שלצערנו הדור הנוכחי אינו מכיר, כגון יישוב הארץ, הפרחת השממה ועוד. עבודה לחיילים משוחררים כיום, מסתכמת הרבה פעמים במכירת מוצרים באיזה קניון בעיר שדה בארה"ב. חברות רבות שתחום התמחותן הוא עבודה בחו"ל, מגדילות לעשות ומפרסמות שעבודה בחו"ל מוכרת כעבודה מועדפת, או במקרה הטוב, שהן אלה שנותנות מענק עבודה מועדפת. בעבר, עוד בטרם נולד המושג עבודה מועדפת, עבודה בפלחה או במטעים, נחשבה לעבודה לחיילים משוחררים קלאסית, וצעירים רבים נהרו לקיבוצים ולמושבים כדי להשתתף בה.

ד.       עבודה בבנין – לדאבוננו, עבודה בבנין אינה נחשבת כלל לעבודה לחיילים משוחררים, למרות שהיא מוכרת כעבודה מועדפת. עושה רושם שמי שצריך לקבל את מענק העבודה מועדפת, הם סינים ורומנים, כי למעט קרובי משפחה של קבלנים, ישראלים אינם עובדים בבנין ומה שבטוח, שעבודה בבנים אינה נחשבת לעבודה לחיים משוחררים.

 

אלעד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב