דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה סוגי ביטוח קיימים בישראל 

מאת    [ 07/12/2010 ]

מילים במאמר: 848   [ נצפה 1990 פעמים ]

ביטוח רכב

אחד הביטוחים הפופולריים והנפוצים ביותר הוא ביטוח הרכב. כל כלי רכב שנע על הכביש מחויב על פי חוק בתעודת ביטוח חובה. אסור אפילו להעמיד כלי רכב באזור ציבורי ללא ביטוח חובה. עם זאת, ביטוח החובה הוא הרמה הבסיסית ביותר של ביטוח רכב.

אירועים בלתי צפויים רבים מתרחשים על הכביש בזמן נהיגה. הנהג יכול להיפגע, הוא עלול לפגוע בהולך רגל, נהג אחר עלול להתנגש במכונית ועוד ועוד. ביטוח החובה מכסה אך ורק נזקי גוף של הנפגעים בתאונה - הנהג, הנוסעים או הולכי הרגל, ואינו מכסה נזקי רכוש.

ביטוח המקיף אמנם אינו ביטוח חובה, אבל הוא מאפשר לנהג לצאת לכביש בראש שקט. הביטוח המקיף מספק כיסוי לכל הנזקים ברכוש שעלולים להיגרם כתוצאה מתאונה. כלי הרכב נפגע? תקבלו פיצוי. נגרם כל נזק שהוא לכלי הרכב כתוצאה מחוסר שימת לב, גם אם לא בזמן תאונה עם כלי רכב אחר? תזכו לפיצוי. ענף של עץ נחת על המכונית בחורף? השיפוץ מכוסה מראש.

ביטוח צד ג' מטפל בשאריות האחרונות שלא מכוסות - פגיעה בצד שלישי. אם הייתם מעורבים בתאונה ופגעתם במכונית של אחר, בזכות ביטוח צד ג' לא תאלצו לממן את כל התיקון מכיסכם. ביטוח צד ג' דורש השתתפות עצמית, אך עדיין משתלם מאוד לבטח את כלי הרכב בביטוח צד ג'.

ביטוח דירה

בניגוד לביטוח רכב, בעלי דירה אינם מחויבים לבטחה. עם זאת, בדומה לביטוח הרכב, זה מומלץ מאוד. הבית הוא מקום המבטחים שלנו. פעמים רבות רק בבית אנחנו יכולים להיות פגיעים, עייפים, מתפנקים, נטולי הגנות. אך הבית אינו בהכרח מקום בטוח. גנבים עלולים לפרוץ אליו, משהו עלול להשתחרר ממקומו, ליפול ולהישבר, צנרת עלולה להתפוצץ, לחות ועובש להשתלט על הקירות ועוד ועוד.

כמו תמיד, ביטוח הדירה דואג לך במקרה מצוקה. ביטוח דירה מקנה שקט נפשי אמיתי, מתוך הידיעה שגם אם יקרה משהו לא צפוי ולא רצוי, ביום שאחרי תוכל משפחתך לעמוד על הרגליים ולהתאושש מהמכה. ביטוח דירה מכסה מקרים של שריפה, רעידות אדמה ואסונות טבע, שטפונות, נזקי מים מהצנרת, הרכוש שבבעלותך מכוסה, נזק שנגרם לצד ג', אורחים בדירה או בנכס שמוצע להשכרה. ולמתנדבים בוועד הבית חברות הביטוח מציעות ביטוח רכוש משותף, המיועד לוועד הבית המשותף.

ביטוח משכנתא - ביטוח המשכנתא הוא סוג של ביטוח חיים התלוי במשכנתא. במקרה של ביטוח זה, אם קורה משהו לבעל או לבעלי המשכנתא, הבית יישאר ברשותם. ביטוח משכנתא הוא דרישה של הבנקים למשכנתאות, אך הבנקים אינם מפרסמים את העובדה שביטוח המשכנתא יכול להיות זול יותר.

ביטוח בריאות

ביטוח בריאות הוא השקעה עכשווית בבריאות עתידית. מבוטחים בביטוח זה נהנים מכיסוי ביטוחי למגוון רחב של מחלות והליכים רפואיים. אמנם לכל אזרח במדינת ישראל יש ביטוח בריאות ממלכתי, אבל המציאות מראה כי הוא אינו מספק את הטיפול האופטימלי במקרים מיוחדים רבים. ביטוח בריאות פרטי אף מאפשר פנייה לרפואה הפרטית, שמשמעה בדרך כלל קיצור זמן המתנה ויחס אחר.

ביטוח בריאות מכסה היבטים שונים ומגוונים הקשורים בטיפול רפואי יאות, בין השאר - ניתוחים פרטיים בארץ או מחוץ לה, עלויות מנתח פרטי, מרדים פרטי, שכירת אמבולנס ואף השלמת הטיפול הסיעודי. מלבד הטיפולים, ביטוח הבריאות יאפשר לכם לקנות תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות וישתתף בעלות תרופות יקרות.

ביטוחי בריאות שונים יכסו את העלויות הגבוהות של הטסה רפואית לכל מקום שהוא, ויכסו טיפולים שונים, החל מפיזיותרפיה וטיפולי שיניים וכלה בטיפולי פוריות ואף בהשתלות בארץ או מחוצה לה. הביטוח יפצה אתכם אם אובחנתם כחולים בסרטן או באיידס או אם אתם עומדים לעבור ניתוח מורכב או מאושפזים לאורך זמן. אם מצבכם לא השתפר מספיק ותפקודכם נפגע לאחר אשפוז או ניתוח, הביטוח יקצה לכם קצבה חודשית שתממן את הטיפול הסיעודי.

קניית פוליסת ביטוח בריאות מצריכה השוואה מדוקדקת וקריאת האותיות הקטנות, ובמיוחד כדאי להימנע מכפל ביטוח. כדאי לדעת מה מציעה קופת החולים ומה מוסיף על זה ביטוח הבריאות, כדי לא להסתבך בהוצאה מיותרת.

ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי הוא למעשה השלמה עקרונית של ביטוח הבריאות, ומטרתו לדאוג לכך שבמקרים הדורשים זאת, יוכל המבוטח להיעזר בשירותי סיעוד, טיפול או השגחה צמודה, שעלותם גבוהה. לביטוח סיעודי אין הגבלת גיל, ואינו מיועד בהכרח לקשישים. ביטוח סיעודי יסייע לכל אדם שרותק למיטתו או מוגבל בתפקודו וזקוק לטיפול צמוד.

פוליסת ביטוח סיעודי מבטיחה תשלום חודשי קבוע לחולים סיעודיים, מימון טיפול סיעוד בבית הורים, ומימון חלקי או מלא של מטפל סיעודי. כדאי לבדוק בעת קניית הפוליסה האם היא מבטיחה פיצוי או שיפוי, הווה אומר, האם תקבלו קצבה קבועה או החזר על הוצאות הקשורות בחולה הסיעודי.

ביטוח חיים

ביטוח חיים מעניק למוטבי המבוטח, לאנשים אותם בחר, בדרך כלל משפחתו, פיצוי לאחר מותו. ביטוח החיים מאפשר לאנשים שהיו תלויים במבוטח לשמור על רמת חיים דומה לזו שהיתה בעבר, או להחזיר הלוואה כלשהי, לרוב משכנתא.

ביטוח פנסיה או ביטוח מנהלים מספקים למבוטח קצבה חודשית מסוימת גם לאחר היציאה לפנסיה, אך לרוב קשה לשמור על רמת חיים זהה לעבר.

ביטוח רשלנות מקצועית - כל בעל מקצוע עלול למצוא את עצמו נתבע בשל רשלנות. רופאים חשופים לזה במיוחד, אך גם עורכי דין, אינסטלטורים, קבלנים ואפילו סוכני ביטוח. ביטוח רשלנות מקצועית נועד לרגעים קשים של פגיעה ביוקרה, ודואג שהם לא יפגעו גם בכיס.

ביטוח דירקטורים מאפשר לבעלי תפקידים בכירים לעשות את תפקידם מבלי לחשוש כל הזמן מתביעות עתידיות.

ביטוח לאומי

אולי הופתעתם למצוא את הביטוח הלאומי ברשימה, אך למעשה כל אזרח משלם ביטוח לאומי מרגע יציאתו לשוק העבודה. ואכן, בתמורה משלם הביטוח הלאומי קצבאות שונות בזמן מצוקה או קושי. דמי אבטלה, קצבת זקנה, ביטוח בריאות של קופות החולים, קצבת רווחה ואף קצבת סיעוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב