דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך יציבה ואלימות במשפחה: מופע הזעם המחזורי 

מאת    [ 19/06/2007 ]

מילים במאמר: 820   [ נצפה 5005 פעמים ]

" הזעם הוא עיוור, כל מטרה יאה לו"
צאדר לו, ספר היציבה השלם.

מרגע לידתו ואף לפני כן חשוף תינוקם של 'יושבי הכיסאות' למופע הזעם המחזורי של האם והאב..
הגדרת 'יושבי כסאות' :1) כל מי שביציבתו ניכרת השפעתו של הכיסא בשנות הגדילה וההבשלה המינית,ויש לו עקמת מולדת.
2) כל מי שלאימו השכלה מלאה של חוק חינוך חובה, ובעברה יותר מ-15000 שעות ישיבה בכיתה.(כנדרש מחוק לימודי חובה)
3) כל מי שיש לו תעודת בגרות, לאימו גם כן, והוא יושב בכיסא לשם עבודה, לימודים,תעבורה ופנאי יותר מ 13 שעות ביום, והוא דור שלישי במדינת מהגרים כמו ישראל,ארה"ב,אוסטרליה, דרום אפריקה וכל מדינה אחרת שנוסדה על ידי מהגרים.
הגדרות אלו מוכלות בפועל על כל אזרח ישראלי ממוצע, וכל אזרח במדינה מן המדינות המוזכרות.
האם משמעות הדבר היא ש 'מופע הזעם המחזורי' הוא נחלת הכלל? כן , אפשר שכך הוא.
אם כן, מדוע מושג זה אינו קיים ברפואת הנפש,אינו קיים בחברה ובמחקר אקדמי, צרוף מילים חדש שכל אדם אשר שמע אותו לראשונה, משהו בפניו ובשפת גופו מעיד עליו שהוא מבין מייד במה מדובר, אך אין איש אשר יודה בו?
תשובה: כל אדם שיש לו עקמת מולדת,והשכלה מלאה(=ליקוי בצוואר), , מנוע מלעסוק באופן מודע לגמרי ביציבתו, ונבצר ממנו להתייחס באופן מושכל לעובדה שגופו ונפשו הושפעו מן הישיבה בכיסא במהלך ההתבגרות. הסיבה:אדם זה עבר ואולי עדיין עובר טראומה של היציבה.

מופע הזעם המחזורי:תאור.
התקף זעם המתרחש אצל אדם מבוגר אחת לשבוע-שבועיים. הזעם מתבטא באלימות פיזית, או יודחק לאלימות מילולית. לרוב יופיע כערוב של השניים, כאשר האלימות הפיזית נכבשת לתנועות קטנות של דחיפה, צביטות, אחיזה חזקה של ילדים ללא צורך ושליטה בגופם. אלימות מילולית תופיע כדיבור מתמשך, מתון או כעוס, שהמסר שלו מכוון להעליב,לפגוע, להמעיט את דמותו של האחר בעיני עצמו.
המחזוריות מורכבת מן הצרוף של מנוחת סוף השבוע והכנות לשבת, שינויי כבידה זעירים בשל תנועת הירח ומחזוריות הווסת אצל האישה.
אצל גברים וילדים מופע הזעם המחזורי הנו הרגל נרכש ומושפע בתזמונו ממופע הזעם של האישה-אם. מופע הזעם המחזורי אצל נשים לאחר הלידה הראשונה מופיע אחת ל5-6 ימים, לרוב בין יום חמישי לשישי אחה"צ, וסיבתו הנה ביולוגית . הוא נמשך עד גיל הבלות.
סיבות הופעתו של מופע הזעם המחזורי:1) הצטברות מתח שרירי המחייב פריקה בתנועה שרירית.
2)שינויי יציבה אחרי הלידה הראשונה בגופה של אישה שיציבתה הושפעה מן הכיסא במהלך גדילתה, ויש לה עקמת.
שינויי יציבה אלה כרוכים בד"כ בעלייה במשקל. הם מתבטאים בהחרפה של הליקוי בצוואר(קיבעון של החזקת הגולגולת בהטייה לאחור כחלק משפת הגוף. הקיבעון הוא לא מודע), עיבוי של שרירי הכתפיים והצוואר, כיווץ מתמיד של השרירים הזעירים ביותר בבית החזה, כיווץ מתמיד בשרירי העורף והקרקפת.
מתח שרירים גבוהה במקומות אלה יוצר הפרעה בוויסות המתח השרירי בגוף כולו.לכך יש השפעה על כל מערכות החיים בגוף והאיזון הנפשי.
תסמינים של ההתקף: דיבור מתמשך, צעקני או מתון לכאורה, תחושה של"נמלים מטיילות בגוף" צורך בלתי נכבש להמשיך עד תשישות. אובדן צבע בפנים, שינויי צבע בעיניים, גמגום, רעידות קטנות, כיווץ עוצמתי של שרירי הפנים והצוואר. כל אלה הנם חלק מתדירות גבוהה של שחרור והרפיה בכל שרירי הגוף. שרירי הדיבור משחררים את כיווץ שרירי הגוף כולו בדרך של ייצור עשרות אלפי תנועות קטנות של הגיה ויצירת צליל.
תסמינים נלווים: התמכרויות לאוכל תרופות ומין, מיגרנות, דלקות קנדידה, אלרגיות.היפר אקטיביות.התמכרות לדיבור.

טיבעו של מופע הזעם המחזורי הוא שהנו בר כיבוש והשהיה, אך סופו שיתפרץ. כללים נוקשים בחברה ובעבודה המונעים ביטויים שליליים כמו הרמת קול, תלונה וביקורת מחייבים את כיבושו של הזעם, ועל כן טיבעו שהוא פורץ בעיקר בבית, בין דלת אמות.
כאשר נמנעת מן הבודד למצוא את פורקנו של המתח המצטבר בו בהתפרצות זעם על אדם מוכר ובגבולות האינטימי, יומר הזעם להתנהלות כללית של הכשלה והמעדה של הסביבה, תקיעת מקל בגלגלים, או טרור שיטתי וסמוי בצורה של טעויות לכאורה ויצירת תאונות. הביטוי השכיח ביותר לפעולות טרור אישי כלפי הסביבה מובע בשכיחות הופעתו של המשפט " לא התכוונתי" אצל אדם כלשהו כהסבר לכל מעידה.
הדחקה מוחלטת או חלקית של מופע הזעם המחזורי, ובהעדר תנועה, יימנע מן הגוף שחרור השרירים לו הוא זקוק, ויוביל להתפתחות מחלות קשות בשל חילוף חומרים לא תקין.(עיבוי השרירים גורם להצרת כלי דם והידחסות של הרקמות בכל מקום בגוף)

כפי שקיימת נטייה לראות את מי שנפגע בילדותו מאלימות מילולית או אלימות מינית כמועד להיות תוקפן בבגרותו וכלפי ילדיו, הרי שכל מי שגדל בצילו של מופע הזעם המחזורי מועד להיותו הרגל נרכש ולחוותו כלפי הסביבה וילדיו.
הכללה: אלימות מינית , פיזית ומילולית, טרור בירוקראטי וטרור לאומי הנם ביטויים של מופע הזעם המחזורי.

סיכום: מאחר שיציבה ישראלית הנה טיפוסית ומאופיינת בליקוי בצוואר, תוצאה של עקמת וישיבה לא נכונה בשנות בית הספר, ברת זיהוי-עין מיידי על ידי מי שהוא ישראלי ולא ישראלי, ניתן להניח שמופע הזעם המחזורי הנו נחלתו של כל בית בישראל, והוא הגורם המשמעותי ביותר בהתפתחותו הנפשית של כל ילד וילדה אשר גדלו בצילו.
מופע הזעם והכחשה מוחלטת : אפשר שמופע הזעם המחזורי מוכר היטב על ידי כל ישראלי, ובודאי על ידי כל אישה שיש לה השכלה מלאה והיא אם לילדים. אפשר שאין אישה בישראל שאינה אומרת על עצמה מדי פעם "קיבלתי את הקריז" ללא קשר להשכלתה, מוצאה ומעמדה בחברה. עדיין לא קמה אישה משכילה שאמרה " בואו נודה בזה, מופע הזעם המחזורי קיים, ונחקור את זה". זו משמעותה של הכחשה מוחלטת, ומחירה עבור הפרט והחברה קשה מנשוא.

צפריר רובין
מורה ומטפל יציבה בשיטת אלכסנדר וטאי צ'י.
סדנאות ישיבה נכונה ויציבה
הרצאות
מאמרים בגוגל: חינוך יציבה
נייד 0507184945



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב