דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא חרדים לעלות לאוטובוס 

מאת    [ 06/12/2010 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2243 פעמים ]

המגזר החרדי הוא אחת מקבוצות הצרכנים הגדולות והחזקות במדינה. וכקבוצה צרכנית גדולה ומלוכדת, חברות גדולות במשק לא יכולות להתעלם ממנו, שכן המגזר החרדי יכול להשפיע במידה רבה על הצלחתן העסקית. עובדה זו נכונה בענפים רבים במשק: בענף הטלפונים הסלולאריים, בענף מוצרי המזון וגם בענף ההסעות.

כשם שהחברות הסלולאריות הגדולות השכילו לפתח חבילות סלולאריות "כשרות" עבור לקוחותיהן החרדיים, וכשם שיצרניות מזון השכילו לפתח גם סדרות "גלאט" ומהדרין" למוצריהן, כך גם חברות ההסעות המובילות במשק השכילו לפתח שירותי הסעות ייעודיים עבור המגזר החרדי.

הסעות למגזר החרדי – בשם השם נעשה ונצליח

כל חברת הסעות אשר רוצה ליהנות מהצלחה עסקית חייבת לפנות גם למגזר החרדי. המגזר החרדי הוא אחד מקהלי היעד הגדולים והמרכזיים של שירותי הסעות פרטיים, בשל שתי סיבות עיקריות: האחת, מרבית המשפחות במגזר החרדי אינן נהנות ממצב סוציו-אקונומי גבוה במיוחד. משמעות הדבר היא שלמרביתן אין רכב משפחתי בבעלותן. אם תוסיפו לכך את העובדה שמרבית המשפחות החרדיות הן מרובות ילדים, ולכן הן זקוקות לשני רכבים משפחתיים או למיני וואן משפחתי, הרי שתמצאו שמעטות הן המשפחות החרדיות שיכולות להתנייד בכוחות עצמן בהרכב מלא עם רכב שבבעלותם.

הסיבה השנייה היא מצב התחבורה הציבורית בארץ, שאינו מתאים לאורח חייו של הציבור החרדי. פרט לעובדה שהאוטובוסים והרכבות בארץ אינם מן היעילים בעולם (בשל ריבוי האיחורים, מיעוט קווים המחברים בין הפריפריה למרכז ועוד), המגזר החרדי נדרש לקיים את הלכות הצניעות גם בזמן נסיעותיו ולכן לא תמיד יכול להיעזר בתחבורה הציבורית. למעט מספר קווי "מהדרין" הפועלים בבני ברק ובירושלים, ברוב האוטובוסים ובכלל הרכבות בארץ הנסיעה מתקיימת ללא הפרדה בין נשים וגברים. עובדה זו מקשה על בני המגזר להיעזר בתחבורה הציבורית.

  

במציאות שכזו, המוצא היחידי עבור המגזר החרדי הוא שירותי הסעות פרטיים. וכשמדובר בקהל יעד הולך וגדל, כל חברת הסעות שתשכיל להקצות חלק ממשאביה לטובת הסעות למגזר החרדי, תוכל ליהנות מהצלחה עסקית לא מבוטלת.

הסעות למגזר החרדי – מניעת מבט ואוטובוסים שומרי שבת

שירותי הסעות למגזר החרדי מאפשרים לבני ולבנות המגזר לקיים את הלכות הצניעות המקובלות במגזרן באין מפריע. רכבי הסעות שכאלו כוללים בדרך כלל אוטובוסים בהם קיימת הפרדה בין נשים וגברים: כאשר הגברים יושבים בקדמת האוטובוס והנשים נכנסות מן הדלת האחורית ויושבות בחלקו האחורי של האוטובוס, נמנעת מהגברים כל אפשרות להביט בנשים ובכך להפר את כלל ההלכה האוסר זאת. גם ברכבי הסעות קטנים יותר (מיניבוסים או מידיבוסים) ניתן לקיים הפרדה במקומות הישיבה, גם אם אין דלת אחורית.

פרט חשוב נוסף בהסעות למגזר החרדי הוא שמירת השבת. שמירת השבת היא סוגיה חשובה עבור בני המגזר החרדי, והם גם מקפידים שלא לנסוע ביום חול בכלי רכב שנוסעים בשבת, כיוון שגם בכך יש משום חילול השבת. חברת הסעות המספקת שירותי הסעות למגזר החרדי צריכה להבטיח שהאוטובוסים והרכבים המיועדים למגזר זה יהיו מושבתים מפעילות גם בשבתות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב