דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בר מצווה למבוגרים וילדים. 

מאת    [ 18/06/2007 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 3764 פעמים ]

בר מצווה לכ-ו-ל-ם!- או:האם לחגוג למבוגרים ולילדים ביחד?

הערה חשובה: הכתבה מתייחסת גם למסיבות בת מצווה.

הורים רבים מתלבטים בין מסיבת בר מצווה משותפת למבוגרים ולכיתה, לבין שתי מסיבות נפרדות. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות. בואו נבדוק אותם יחדיו.
מסיבת בר מצווה נפרדת לילדים היא שיא הפשטות: שוכרים מועדון במחיר של כ-4000 ?. מקבלים כיבוד בסיסי לילדים, למשל: פיצה או נקניקיות וצ'יפס, שתייה קלה, ממתקים ותקליטן.
למבוגרים עורכים מסיבת בר מצווה נפרדת: מקום מכובד, מנות עשירות, מוזיקה שמתאימה גם למבוגרים, אוירה סולידית או קופצנית- על פי החלטתכם.
היתרון: כל אורח מקבל אירוע מתאים לו, מבלי להתפשר. אצל המבוגרים אין רעש והמולה של הילדים, אצל הילדים אפשר להתפרע בלי רגשי אשם כלפי המבוגרים שסביב.
החסרונות בשתי מסיבות בר מצווה: הוצאות גבוהות יותר, ריצות רבות יותר ונתק מוחלט בין המבוגרים לבין הצעירים. חיסרון נוסף: ילדי המשפחה יישארו יחד עם האורחים המבוגרים בבר מצווה, במקום ליהנות יחד עם בני גילם. להזמין אותם עם בני הכתה לא תמיד יצליח, כי הם עלולים להרגיש מעט 'נטע זר'. ועוד חיסרון: לרוב הילדים נמאס לחזור שוב ושוב לאותם מועדונים, בהם רוב ילדי הכתה כבר חגגו את הבר מצווה שלהם.
גם אם יש יחסית הרבה מועדונים, בכל זאת יש יותר מסיבות בר מצווה מאשר מועדונים!

בואו נבדוק כעת את האפשרות של מסיבת בר מצווה משותפת לכ-ו-ל-ם. אפשר למצוא מקום גדול דיו כדי לאפשר הושבת המבוגרים במרחק-מה מהצעירים. את ילדי הבר מצווה אפשר להושיב יחד,סביב אותם שולחנות.
לגבי הכיבוד: מזמינים כיבוד מתאים למבוגרים, ומנות אחרות לילדים. אגב, תתפלאו, אבל גם הילדים בגיל בר מצווה למדו כבר לאכול עוד מנות, חוץ מנקניקיות. הם יכולים בהחלט ליהנות מאוכל טוב ומושקע.
לגבי המוזיקה: מבקשים תחילה מוזיקה למבוגרים ואחר כך מוזיקה שמתאימה יותר לילדים. אפשר גם להזמין מופע שיתאים גם לגילאי בר מצווה וגם למבוגרים. מופע כזה יכול להרשים מאד ולהשאיר זיכרון נפלא. זה מה שייזכר לאורך שנים ויבדל את הבר מצווה הזאת מכל קודמותיה!
היתרונות במסיבת בר מצווה לכולם: האורחים המבוגרים רואים את חתן הבר מצווה בסביבתו הטבעית. הילד יתרגש פחות, בהיותו מוקף בחבריו. הצעירים יתנהגו כבוגרים - וזה בהחלט מהווה הזדמנות להכיר את החיים האמיתיים ולהתנהג בהתאם. להורי חתן הבר מצווה יש פחות בלבול מוח בעריכת אירוע אחד, מאשר בעריכת שני אירועי בר מצווה שונים.
גם העלות נמוכה יותר בבר מצווה אחת, מאשר בשתי מסיבות בר מצווה.
עוד אפשרות: יש מקומות שיכולים להציע לכם שני חללים צמודים, כך שאפשר לערוך מסיבת בר מצווה אחת מחולקת לשניים. בחלל אחד יחגגו ילדי הבר מצווה בינם לבין עצמם, ובסמוך יחגגו המשפחה והחברים של ההורים. גם ילדי המשפחה יוכלו להצטרף לילדי הבר מצווה, כשהוריהם נמצאים בסמוך. כדי ללכד את כולם לזמן-מה, אפשר לערוך מופע משותף, בו יהיו נוכחים כולם.
לגבי משפחות שאין להם הרבה מבוגרים שברצונם להזמין וגם תקציבם מוגבל: אפשר לערוך מסיבת בר מצווה לילדים במועדון, ולחפש מקום שיש לו חדר צמוד, גינה או מרפסת . ניתן להזמין בגינה הצמודה מספר מצומצם של קרובי משפחה (למשל את הסבים ואת האחים של ההורים). כמעט בכל מועדון בר מצווה ניתן לקבל גם כיבוד צנוע למבוגרים, בתוספת מחיר מזערית. כך ערכתם מסיבה לילדים, כיבדתם גם את הקרובים באמת - ולא שילמתם יותר מהמינימום האפשרי.
מזל טוב לכל ילדי הבר מצווה ולהורים המאושרים!
גברת קורה שוורץ
מארגנת חתונות מקצועית עם ותק של 20 שנה. מפעילת האתר
חתונה | גני אירועים|מתחתנים

הכולל מאמרים, טיפים ועצות מעשיות לארגון חתונה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב