דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקת בואן והריון 

מאת    [ 05/12/2010 ]

מילים במאמר: 1342   [ נצפה 2829 פעמים ]

טכניקת בואן הינה טכניקת טיפול במגע אשר יכולה להועיל מאוד לנשים לפני, במהלך ואחרי הריון. במהלך ההריון מתרחשים בגופה של האישה שינויים רבים ובמהירות רבה כמו למשל, שינויים בכוח המשיכה, שינויים הורמונליים ושינויים במרכז הכובד אשר משפיעים על עמוד השידרה וכתוצאה מכך מתעוררים כאבים במהלך ההריון. היופי בטכניקת בואן הוא הפשטות וההבנה הבסיסית ביכולתו של גוף האדם לרפא את עצמו. היום כשלקיחת תרופות להקלת כאבים אינה האפשרות המועדפת, טכניקת בואן מציעה לנשים בהריון טיפול להקלה על הכאבים ואי הנוחות.

טכניקת בואן מבוצעת כאשר המטופלת בלבוש מלא, רצוי מאוד לבוש קל ונוח, והיא יכולה לשכב על הצד ו / או לשבת על כיסא, תלוי מה נוח לה יותר.

מהי טכניקת בואן?

טכניקת בואן הינה טכניקת טיפול במגע. מגע עדין אשר מעורר את מנגנון הריפוי העצמי של הגוף ומאפשר לו לתפקד בצורה האופטימלית שלו. הטכניקה פותחה באוסטרליה, בשנות החמישים, על ידי תום בואן. עם יכולת ההתבוננות וההבחנה שלו בכל סטייה במבנה האנטומי של גוף האדם, הוא גילה שקיימת מערכת יחסים בין האיברים השונים. עם ההבנה הזו הוא פיתח תנועות ופרוצדורות (כל פרוצדורה מורכבת ממספר תנועות) רבות אשר עוזרות במצבים רבים של תלונות הקשורות למערכת השריר-שלד וכן לתלונות הקשורות לכל מחלה / כאב המתעוררים בגוף. הטכניקה עצמה מורכבת מסדרות של תנועות גילגול המבוצעות בעזרת אגודל ואצבע מעל לרקמות, שרירים, גידים ורצועות במיקומים מאוד מדוייקים כאשר בין סידרת תנועות אחת לשניה ישנה הפסקה של כ – 2 דקות שבה המטפל יוצא מהחדר. במהלך ההפסקה הזו הגוף מעבד את האינפורמציה שזה עתה קיבל מהתנועות והוא כבר מתחיל לעבוד. הוא מפחית את המתח, משפר את זרימת הדם, משחרר את הנוקשות הקיימת ברקמות ומעביר את מערכת העצבים האוטונומית למצב של מנוחה וריפוי.

בואן וחוסר פוריות

הוכח כי לטכניקת בואן הצלחה גדולה בנושא של פוריות. בשנת 2001 פירסם עיתון ה"גרדיאן" כי מחקרים שנעשו באנגליה, אוסטרליה וניו זילנד הראו שלטכניקת בואן יש הצלחה יוצאת דופן בטיפול בחוסר פוריות.

טיפול בטכניקת בואן, שמבוצע על פי פרוטוקול פוריות שפותח על ידי תום בואן, יכול לעזור לשני בני הזוג להגיע למצב אופטימלי של הגוף מבחינה פיזית, מנטלית וריגשית ובכך לאפשר להפרייה להתרחש באופן טיבעי.

בעיות פוריות הן אינן בהכרח תוצאה של בעיה פיזית, תפקוד מערכת העצבים האוטונומית ותפקוד המערכת ההורמונלית של הגוף מושפעים גם מהמחשבות. המתח מהניסיון להכנס להריון יכול להיות עצום לשני ההורים. ככל שהמתח גדל כך הגוף יוצא יותר ויותר מאיזון. המתח גורם לגוף להכנס למצב של השרדות. במצב כזה של השרדות הגוף מרוכז כולו בלהשאיר את עצמו בחיים ולכן בכל הקשור לפעולות פרודוקטיביות כמו פריון הפעילות יורדת למינימום. כתוצאה מכך אספקת הדם למערכת הרבייה ולמערכת העיכול יורדת ולכן אספקת החומרים והנוזלים המזינים לאיזורים אלה גם היא יורדת. טכניקת בואן מאפשרת לראש, למחשבות להגיע למצב של הרפיה ומרגוע על ידי כך שהיא משחררת רעלים מהגוף, מחזירה אותו לאיזון וכתוצאה מכך משתחרר המתח הקיים ברקמות הרכות של הגוף. הרפיה זו מאפשרת לגוף לצאת ממצב ההשרדות בו הוא נמצא ולהגיע למצב של יציבות וחיוניות מבחינה רגשית.

בואן והריון

במהלך ההריון מתרחשים בגוף האישה שינויים רבים הגורמים לבחילות בוקר, תשישות ועייפות, כאבי גב, כאבי אישיאס, מתח בכתפיים ובצוואר, רגישות בחזה, כאבי רגליים, בצקות ברגליים ובקרסוליים, עצירות, טחורים, שינויים במצב הרוח, פצעי אקנה ושינויים ביציבה.

השינויים ביציבה הנובעים מנשיאת העובר הגדל ברחם גורמים לכך שעמוד השידרה והאגן הופכים להיות רגישים ופגיעים יותר וכתוצאה מכך בעיות בשלד עלולות להחמיר ו / או לעורר בעיות חדשות טכניקת בואן מטפלת בכך בצורה הבאה

·         מרפה את השרירים, וכתוצאה מכך מגדילה את זרימת הדם ומשפרת את הניקוז הלימפתי.  זה מאפשר לגוף לתפקד בצורה אופטימלית במהלך ההריון ולהגדיל את הגמישות של מערכת השריר-שלד כדי שגוף האמא לעתיד יוכל להשתנות ביתר קלות ולאפשר התפתחות תקינה של העובר.

·         איזון מחדש של מערכת השריר-שלד. חוסר היציבות של האגן בעיקר בשלבים המתקדמים של ההריון, עלולים לגרום לכאבי גב ותדירותם גוברת ככל שהעובר כבד יותר. מערכת תנועות של בואן הכוללות את הגב, האגן ואיזור עצם העצה מאפשרים לגוף לאזן מחדש את מערכת השריר-שלד וזה מפחית באופן מיידי את עוצמת הכאב ואי הנוחות.

·         איזון והמרצת הגוף כמכלול אחד. כאשר טיפול בטכניקת בואן מפחית את הכאב וחוסר הנוחות בצורה נעימה ונוחה אפשר להשתמש בה כדי לטפל בבעיות שכיחות המתעוררות במהלך ההריון כמו, כאבי גב, אישיאס, מתח בצוואר, רגליים כואבות נפיחות ברגליים, בידיים ובקרסוליים, כאבי ראש, עייפות, בחילה, צרבת, עצירות, טחורים, ירדה באנרגיה. בנוסף, זהו טיפול מאוד מרגיע לאישה בהריון.

על ידי כך שמבטיחים בעזרת הטיפול שהאגן יתיישר במהלך ההריון, לא רק שזה מפחית את כאבי הגב והאישיאס ומשחרר מתח מהכתפיים אלא זה מאפשר גם זרימה תקינה של דם לעובר ולרחם ופעילות תקינה של מערכת העצבים ברחם ובאיזור האגן.

במקרים רבים האישה ההרה שמקבלת טיפול בטכניקת בואן מדווחת כי היא מרגישה שהעובר זז כתגובה לטיפול.

לחלק מהנשים ההרות מספיקים 1 – 4 טיפולים כדי להרגיע את הסימפטומים המלווים את ההריון וחלקן זקוקות לטיפול כל 3 – 4 שבועות כדי לשמור על תפקוד ומצב אופטימליים.

רוב ההליכים בטכניקת בואן יכולים להתבצע על גוף האישה ההרה כמעט עד תחילת הלידה ויכולים לעזור בזירוז לידה שמתעכבת, אם האישה מעוניינת בכך.

בואן ולידה

הלידה עצמה עלולה להשאיר את היולדת עם כאבי גב תחתון וכאבים באיזור האגן בעיקר אם נעשה חתך באופן טבעי או שהוא התרחש במהלך הלידה ואם נעשה שימוש באפידורל. בנוסף, האם החדשה עלולה לחוות כאבים וחוסר נוחות באיזור הגב העליון, הכתפיים או הצוואר בגלל היציבה החדשה, אליה לא שמה לב, שנוצרת בעיקבות תקופת הנקה ממושכת שבמהלכה היא מקמרת את הכתפיים והצוואר. דלקת בשדיים, בעיות בהנקה או גודש מגיבים טוב לטיפול בטכניקת בואן, ישנו הליך אותו אפשר ללמד את האם על מנת שתוכל לטפל בעצמה ולהקל עליה את התופעות באיזור החזה שזה עתה נמנו.

בנוסף לכל אלה הגוף צריך להסתגל ולהתאזן מחדש. ישנן תנועות מסויימות בטכניקת בואן שיכולות להתבצע מספר שעות לאחר הלידה אשר ביכולתן להקל על הכאבים וחוסר הנוחות וכדי להרגיע את הגוף ולעזור לו לחזור לאיזון.

בעיקבות הלידה ובזמן שהאם מניקה, מאכילה ומטפלת בתינוק ומחזיקה אותו, טיפול בטכניקת בואן מאפשר לגוף האם לחזור למצבו הטיבעי ולהפטר מכאבים ישנים ו / או חדשים ובסך הכל הטיפול הזה הוא מאוד מרגיע עבור האם.

אמהות רבות שגילו את טכניקת בואן במהלך ההריון ממשיכות לקבל טיפול גם לאחר הלידה משום שהטיפול עזר ועוזר להן מאוד. ברוב המקרים, בעיקבות החוויה שהן עברו הן מביאות גם את התינוק כדי שגם הוא יקבל טיפול ובכך יסתגל טוב יותר לחיים שמחוץ לרחם.

 בהצלחה

דנה חנני

דנה חנני

מטפלת מוסמכת בטכניקת בואן, טווינא, עיסוי שבדי, עיסוי רפואי

http://www.bowenisrael.com

dana@bowenisrael.com

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב