דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים מאחורי המצלמה 

מאת    [ 04/12/2010 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 2343 פעמים ]

 

 

אם גם אתם צופים בטלוויזיה ומתעניינים יותר בכותבים ובדמויות מאחורי הקלעים , מומלץ שתחשבו על לימודי מקצועות מאחורי המצלמה והבמה במכללת מנשר.

תעשיית הבידור מורכבת מענפים שונים שתכליתם כמעט זהה. תחום הקולנוע מציג רעיונות ורגשות באמצעות סרטים.  תחום הבמה, המשחק והתיאטרון מציג את הרגשות והרעיונות הרצויים באמצעות תפאורה מתאימה ושחקנים אמיתיים, ותחום האנימציה מציג את רעיונותיהם של הכותבים באמצעות ציור ותמונה.

לכל עולם יש את הדרכים שלו להציג את הרעיונות אותם הוא רוצה לבטא, כשלעתים ניתן למצוא קשר הדוק בין הגורמים השונים בתעשיית הבידור, ואת שיתופי הפעולה ההכרחיים ביניהם. לימודי אמנות הבידור הנערכים מאחורי הקלעים, מתאימים לאנשים שאוהבים את התעשייה, אך אוהבים להשפיע מאחורי המצלמה, המחשב או הדף, ולא מעל הבמה.

לימודי צילום

מקצוע הצילום הינו ענף שלם ומורכב המציג את תפיסת עולמו של המצלם באמצעות תמונה או סרט. תמונה אחת שווה אלף מילים, וסרט - פי כמה. הצילום מאפשר להציג רעיון, רגש, תמונת מצב או תיאוריה מזווית הראיה המבוקשת לבמאי, ומהווה את אמצעי ההעברה הישיר ביותר בתעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והבמה. לימודי צילום נחלקים בעיקרם לשניים - צילומי סטילס וצילומי וידאו, כשהפן הטכני תופס את ההבדל המוחשי ביותר בין השניים, בעוד שהרקע התיאורטי והחברתי העומד מאחורי שניהם כמעט זהה לחלוטין.

לימודי תואר בצילום נמשכים ארבע שנים, כאשר בסופן מקבל הסטודנט תואר A.B. מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. ניתן ללמוד לימודי צילום כחלק מלימודי תעודה המקנים לסטודנט את תעודת ההכשרה המקצועית של מוסד הלימוד בו רכש את המקצוע ואת הידע התיאורטי הקשור אליו.

לימודי קולנוע              

כיום ניתן לרכוש השכלה אקדמאית בתחום הקולנוע במסגרת תואר A.B. בלימודי קולנוע המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.לימודי תואר בקולנוע בונים בסיס יציב וחזק של לימוד ההיסטוריה של תעשיית הקולנוע מאז הקמתה ועד היום, טכניקות חדשות והתפתחויות אחרונות בעולם זה. לצד הידע התיאורטי הפרקטי, מקבל הסטודנט את התיאוריה הנדרשת להבין את המציאות הקולנועית העולמית, בדגש נבחר על תחום הקולנוע המבוקש. כחלק מלימודי קולנוע ניתן להתמחות בתחום צילום הקולנוע, לימודי עריכה, לימודי הפקה  קולנוע, לימודי עריכת סאונד קולנועי ועוד.

עולם הקולנוע הוא עולם נרחב ביותר המאפשר לאנשי התעשייה להביע רעיונות, לשעשע את קהל הצופים, לרגש ולרתק על ידי בחירה בז'אנר המתאים. החיבור הנכון בין התחומים השונים של תעשיית הקולנוע מאפשר את יצירתו של התוצר הסופי המגיע אל מסכי הטלוויזיה, המחשב והקולנוע של קהל הצופים העולמי. לימודי קולנוע מספקים לסטודנט את הידע המקצועי הנדרש להבין את שפת התעשייה ואת החיבורים השונים הנדרשים בין ענפי המקצוע השונים, כשבסופו של דבר בוחר הסטודנט את המגמה הרצויה לו בתחום לימודי זה.

לימודי אנימציה

תחום לימודי האנימציה המקצועית נלמד בבתי ספר גבוהים לאמנות ברחבי הארץ ובעולם, אותו ניתן לשלב עם לימודי מדעי הרוח והחברה כתואר משלים. לימודי אנימציה מאפשרים לצייר החובב או המקצועי לקבל את עולם המושגים הנדרש בתחומי האמנות, לצד הכלים הפרקטיים בתחומי הציור השונים.

במהלך לימודי תואר באנימציה מקבל הסטודנט רקע וידע פרקטי ומעשי ברישום, ציור, איור, עריכה תלת ממדית, אנימציה ממוחשבת ועיצוב דמויות. נוסף על הכלים הפרקטיים בייצור תוצר האנימציה הסופי, מקבל הסטודנט את הידע המשלים הדרוש לתעשיית האנימציה כגון יצירת תסריטים, בניית עלילה והמשכיות, דיבוב, ו"ליהוק" דמויות.

לימודי אנימציה ניתנים לשילוב עם תארים מתקדמים בתחומי הקולנוע, הבמה והבידור השונים, או לצד לימודי עריכה ובימוי של עולם הקולנוע והתיאטרון. בשונה מלימודי קולנוע או משחק, הדגש הרב הניתן בלימודי אנימציה הוא על הצד הפרקטי, בתוך ההבנה כי התוצר הסופי והכישרון של הצייר או המאייר הוא זה שיקבע את הצלחתו בשוק זה.

מכללת מנשר לאמנות  מעניקה תואר B.A  במקצועות האמנות.   במכללה תוכלו ללמוד מגוון תארים מול המצלמה כגון: לימודי משחק, לימודי תיאטרון.     כמו כן מתמחה מכללת מנשר לאמנות ומעניקה תואר אקדמאי בשלל תחומים מאחורי הבמה -  לימודי כתיבה, לימודי קולנוע ותסריטאות,  לימודי צילום, לימודי אנימציה, תקשורת חזותית, עיצוב גרפי ועוד..

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב