דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי צריך מורה פרטי למתמטיקה? או, האבולוציה של המורה הפרטי 

מאת    [ 02/12/2010 ]

מילים במאמר: 792   [ נצפה 3838 פעמים ]

 

מי צריך מורה פרטי למתמטיקה? או, האבולוציה של המורה הפרטי

מדי תקופות הולכות ומתקצרות מופיעה כתבה בנושא הוראת המתמטיקה בישראל. סיקור תוצאות מבחנים בינלאומיים, מבחני מיצ"ב, אולימפידת מתמטיקה, שינוי שיטת הבגרות, זכאות לבגרות, משמעת, שכר מורים ואיכותם, ועוד ועוד ועוד... מעניין לקרוא את רשימות הטוק-בקים (תגובות למאמרים מקוראים), אפשר לראות שלא כולם תמימי דעים לגבי נחיצות המתמטיקה בחיי היום יום של כל אחד מאיתנו, וכמובן שלכל שני מגיבים יש שלוש דעות לגבי הדרך הנכונה. איך שלא בוחנים את הנושא קשה להתעלם מהעובדות הבאות:


    •  המתמטיקה הינה תחום לימוד חובה לתעודת בגרות
    •  תעודת בגרות הינה קריטריון בסיסי להמשך לימודים במוסדות אקדמים
    •  רוב מקצועות העתיד נלמדים במוסדות אקדמים

 רמת החינוך - המתמטי ובכלל - בישראל היא בעלת חשיבות עליונה לעתיד החברה והפרט. אז מה עושים מול הקושי המערכתי והאישי בתחום החינוך בכלל והוראת המתמטיקה בפרט? שינויים מערכתיים נחוצים וחשובים ראויים לתשומת לבנו ומאמצינו. אך שינויים מערכתיים לוקחים זמן. איך נעזור לתלמידי ישראל היום? איך נקל על ילדינו בבית הספר למרות הקשיים המערכתיים ועד שאלו יפתרו?

חברת חשבונטו מפעילה מרכזים ללימוד מתמטיקה בשיטת מתנזיום. מתנזיום (Mathnasium) הוא מרכז לימוד בו תלמידים מחזקים את היכולות המתמטיות שלהם לאורך השנה. במתנזיום אנחנו מאוד ממוקדים ומלמדים רק מתמטיקה, התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ב' עד י"ב. התלמידים מגיעים למרכז למספר שיעורים בילתי מוגבל לחודש, תמורת תשלום חודשי. המטרה שלנו היא לחזק משמעותית את הכישורים המתמטיים, הבנת מושגים מתמטיים וביצועים בבית הספר תוך רכישת ביטחון ועיצוב גישה חיובית לנושא. 

בעזרת  תהליך ההערכה של שיטת מתנזיום אנו מעריכים את רמת הידע של התלמיד בצורה מדויקת, ההערכה מאפשרת לנו להבין מה התלמיד יודע  ביחס לתכנית הלימודים של כיתתו. בשלב הבא, אנו מרכיבים לתלמיד תוכנית לימודית המותאמת בצורה אישית לצרכיו.  בתהליך הלימוד נפגש כל תלמיד עם צוות מורים מיומנים שהוכשרו ללמד בשיטה, שמנחים אותו , מלמדים ומעודדים להצלחה אישית לאורך הדרך. התקדמות התלמיד ביכולות המתמטיות, בחשיבה המספרית וכמובן בגישה נמדדים בעזרת הערכות תקופתיות בכתב ובעל פה והתקדמות בבית הספר שמספקים מדד מפורט על מהירות ושיעור ההתקדמות של התלמיד .

ישנם אלפי מורים פרטיים בישראל. לרוב התלמידים (והוריהם) במרכזי מתנזיום יש ניסיון עם יותר ממורה פרטי אחד במרוצת השנים. מסיפוריהם עולה שאין תקן - אם אדם יודע מתמטיקה (וגם זה לפעמים בסימן שאלה) ומצליח לשכנע אדם אחר ללמוד איתו מתמטיקה הוא בעצם נהיה מורה פרטי. אין ספק שישנם מורים פרטיים מעולים אך כמו בכל תופעה אנושית שהגורמים המשפיעים עליה מרובים ובחלקם לא ידועים (איכות המורה), ההתפלגות הנורמלית נשמרת ומכתיבה בינוניות.

כיצד ניתן להבטיח את יעילות העזרה הלימודית שילדכם מקבל?

להלן פרמטרים חשובים לשיקולכם:


    •  איכות - המורים שלנו הינם מקצועיים, מיומנים, ומתמחים בלימוד שיטת Mathnasium. המיון לקבלתם לעבודה במרכז הוא קפדני וכולם נמדדים מול הגדרת תקן. הכשרתם מתבצעת כחלק מתמשך של ניהול ביצועים - תמיד יש מקום לשיפור. להבדיל, איכותם של מורים פרטיים עצמאים אינה מבוקרת.
    •  מבחן התוצאה - מחקרים מרובים (כמותיים ואיכותיים) במרכזי מתנזיום בכל העולם מוכיחים ללא ספק ששיטת Mathnasium ללימוד מתמטיקה משפרת את יכולות התלמיד. שיפור היכולת ניכר הן בהשגים והן בגישה למקצוע ובהערכה עצמית גדולה יותר. להבדיל, תוצאות מורים פרטיים עצמאים לרוב לא נמדדות כלל, אבל מניסיון מצטבר אפשר להסיק שהתוצאות מגוונות.
    •  סוג השירות - עזרה בשיעורי בית מהווה נדבך חשוב, אך היא רק חלק מתוכנית הלימודים הייחודית שמציעה שיטת Mathnasium . המורים שלנו עוזרים לא רק בפיתרון הבעיה הזמנית (שיעורי הבית או הכנה למבחן קרוב), מטרתם העיקרית היא לגשר על הפערים בהבנה שיצרו את הבעיה מלכתחילה. מורה פרטי עצמאי, ככל שכוונותיו טובות, לא מסוגל להעריך את כישוריו של כל תלמיד - פשוט חסרה לו השיטתיות והמערכת התומכת שיש למורי המרכז.
    •  משאבים העומדים לרשות התלמיד - לכל תלמיד מתנזיום יש מנהל מרכז שאחראי על ההתפתחות הלימודית של התלמיד. צוות מיומן ומקצועי שאמון על ההצלחה של ילדך, שנתמך על ידי ארגון בינלאומי שמתמקד בלימוד מתמטיקה לילדים.
    •  מיקוד - הערכה שיטתית של כישורי התלמיד במתמטיקה מאפשרת לנו להבדיל עיקר מטפל. אנחנו מזהים את מוקד הקושי ומפרקים אותו, מזהים פערים וסוגרים אותם, מזהים תחומי עניין ומאתגרים בהם.
    •  מדידה ומעקב - מבדקים של לפני, במהלך ואחרי, הכוללים טבלאות ביצועים, שמספקים מדד מפורט של התקדמות התלמיד.
    •  זמינות - המרכז פתוח 5 ימים בשבוע מה שמאפשר לנו גמישות. כמעט כל שינוי או בקשה מיוחדת נענת בחיוב.
    •  עלות - תמורה גדולה למחיר - מנוי חודשי חופשי!!! ככל שילדך יגיע למרכז יותר תרד העלות לשעה - והמנוי מאפשר להגיע כל יום!!!

ישנו גורם נוסף. מרכזי מתנזיום שונים מכל כיתה שתלמידים מכירים. חוקרים רבים בתחום החינוך מדגישים את חשיבותם של מצבים יוצאי דופן להגברת העיניין אצל תלמידים. תלמידים בוגרים (תיכוניסטים וסטודנטים) מסוגלים להבין ולהיות מונעים בעזרת הסברים לוגיים לשימישיות של המתמטיקה ולחשיבות הידע הנרכש - כמו העובדות מתחילת המאמר. הסברים לוגיים הם הרבה פחות יעילים על תלמידים צעירים יותר. הצעירים (יסודי - חט"ב) מוצאים עיניין כאשר המאמץ לא גדול מדי, כאשר הם חווים הצלחה, כאשר הם מקבלים הרבה תשומת לב אישית וכשהמקום מושך אותם. במתנזיום גם הבוגרים וגם הצעירים מפתחים עיניין, נהנים ובהמשך רוכשים ידע ומצליחים.     

 

 

מתנזיום - מרכז ללימוד מתמטיקה (Mathnasium) - השיטה, אסטרטגיה חינוכית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב