פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים לגביי אחריותו של סוכן הנסיעות על חבילות השכר
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים לגביי אחריותו של סוכן הנסיעות על חבילות השכר 

מאת    [ 02/12/2010 ]
מילים במאמר: 484   [ נצפה 2736 פעמים ]

פסיקה של נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים עשויה להפוך לאיום של ממש על פעילותם המסחרית של משרדי הנסיעות

 

כב' השופטת מוסיה ארד-נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים קבעה לאחרונה כי גם סוכנות הנסיעות אחראית לעיכובים בטיסות שכר , וכי האחריות מוטלת הן על סוכנות הנסיעות והן על מארגן טיסת השכר.

מאת:יוסי פישר

 

אמש פורסמה ידיעה באתרי החדשות ברשת על פסיקתה של נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים.

 

פסק דין זה עלול להוות תקדים בתביעות רבות של לקוחות ומשנה לחלוטין אופן ואופי ההתקשרות בין הלקוח לסוכן  הקמעונאי וכן את ההסכמים בין חברות הנסיעות לבין מארגני טיסות השכר.

 

פסק הדין הנדון מתייחס לתביעתם של בני הזוג משה ומרים בורנשטיין שהגישו תביעה כנגד "הדקה התשעים" נגד חברת "כספי תעופה" בגין עיכובים חוזרים ונשנים בטיסה לאנטליה אשר שבסופו של דבר גרמו לבני הזוג לוותר על הטיסה ועל החופשה שם. :"הדקה התשעים" טענה להגנתה שאין היא נושאת באחריות לעיכוב והטילה את האחריות על "כספי תעופה". חברת "כספי תעופה" מצידה הטילה את האחריות על חברת התעופה התורכית "סקאי איירליינס".

 

תלונות דומות בגין עיכובים ואיחורים נפוצות מאוד בעיקר בתחום חבילות השכר – הנופשונים לטורקיה, יוון, בולגריה ולערי אירופה השונות. פעילות משמעותית ביותר של חברות הנסיעות בתחום התיירות היוצאת. מדובר בחלק מרכזי ממכירות משרדי הנסיעות בקיץ ובחגים.

 

בפסק הדין קבעה כב' השופטת מוסיה ארד:

 

"החובות המוטלות על סוכנות הנסיעות ועל ספק שרותים אינן בהכרח זהות. עם זאת, על שניהם מוטלת ברגיל, החובה לפעול באופן סביר על מנת לעדכן את הלקוח מבעוד מועד כאשר קיים עיכוב בטיסה. כמו כן, ברגיל, מוטלת על סוכנות הנסיעות החובה להבטיח, כי הלקוח יקבל את השרות שרכש; ועל ספק השרות מוטלת החובה לספק ללקוח את השרות שנרכש עבור הלקוח ולהיות אחראי גם כלפיו בנוגע לדחיות בלתי סבירות במועדי הטיסה.

 

חובות אלה, המוטלות על הספק, חלות גם על מארגן הטיסה,  המוגדר בתקנות התעופה כמי שרכש את קיבולת המטוס לשם מכירתה לאחרים, ומהווה למעשה, ספק הטיסה (כפי שצוין לעיל, גם סוכנות הנסיעות ראתה במארגן  ספק האחראי על ארגון וביצוע חבילת הנופש)" .

לסיכום: בשוק התיירות היוצאת בו שולי הרווח יורדים משנה לשנה, תיירות חבילות השכר  היא קרן אור של רווחיות. קיימת כעת סכנה מוחשית שתביעות רבות שיסתמכו על פסק דין זה יפגעו באופן קשה ברווחיות משרדי הנסיעות. על חברות הנסיעות ומארגני טיסות השכר ללמוד לעומק את ההחלטה הזו ולמצוא דרכים על מנת לחלק את האחריות באופן כזה, שיאפשר לחברות הנסיעות להתקיים ללא חשש לתביעות חוזרות ונשנות. מארגני השכר מצידם, חייבים לקבל בתורן שיפוי מספק מחברות התעופה. כזה שיבטח את המארגן מול תביעות של לקוחות השכר או חברות הנסיעות . חברות התעופה מצידן חייבות לעמוד בלוחות זמנים סבירים ולא להגיע למצבים בעונות השיא בהם יש לפעמים איחורים של עד 10 שעות ויותר במועדי היציאה של הטיסות.

 

 

 

 

עוסק מזה 27 שנים בתעשית  התיירות, התעופה, חברות נסיעות ובתי מלון בישראל ובחו"ל. מאז 2003 פעיל בחברות התיירות השונות של תאגיד אי.די.בי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב