דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית מודלים אדריכליים - אומנות שיווק הפרויקט 

מאת    [ 01/12/2010 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 4379 פעמים ]

בעולם הארכיטקטורה, נהוג לחשוב על שרטוט כנקודת מוצא ועל המבנה הסופי בתור נקודת הסיום. אבל נקודת מוצא נוספת שאומנם לא חשובה לעצם הבנייה עצמה, אבל חשובה מאוד לשיווק ומכירות הפרויקט, זו הנקודה שבה מוצג מודל אדריכלי שממחיש כיצד הפרויקט ייראה. מודל אדריכלי ממוזער מהווה מקור אינפורמציה ויזואלית על הפרויקט, שמושך את תשומת לבם של לקוחות ומבקרים במשרד המכירות. יש למודל שכזה כמה יתרונות משמעותיים בהשוואה לתמונות, שניתן להציג על גבי כרזות, מודעות פרסום וקטלוגים, או בהשוואה להדמיה ממוחשבת. המודל האדריכלי הוא תלת מימדי ובניגוד לאנימציית תלת מימד, ניתן להקיף ולבחון אותו ממספר זוויות. יש אפקט פסיכולוגי משמעותי על מי שצופה במודל, אשר מסוגל לדמיין את עצמו כחלק מהעולם הממוזער של הדגם בקלות רבה יותר. אפילו בהשוואה לסיור בפרויקט שהולך ונבנה, בחינת המודל האדריכלי מאפשרת נקודות מבט שלא ניתן להגיע אליהן בעולם האמיתי.

בניית מודל אדריכלי זה תהליך שיכול להימשך זמן רב ונעשה על ידי אמנים המתמחים בכך. חומר הגלם הנפוץ הוא קרטון, שרובו ממוחזר וזול, עם יכולת כיפוף שלא קיימת בנייר ומשקל סגולי נמוך. דגמים הדורשים רמת גימור גבוהה יותר או עמידות לזמן ממושך, ייבנו מסוגי קרטון איכותיים יותר הנקראים "קרטון מוזיאון", "פספרטו" ועוד. בין חומרי הגלם הנוספים ניתן למצוא נייר, עיסת נייר, עץ, פרספקס ובעצם כל חומר שיתאים למבנה המורכב והעדין של המודל, ויסייע להדמות את מראה ומהות הפרויקט.

לצורך בניית מודלים אדריכליים, יש צורך בחיתוך מורכב הנעשה על ידי מכונות חיתוך CNC או בטכנולוגיית חיתוך לייזר. השימוש בטכנולוגיית לייזר מאפשר חיתוך תלת מימדי של פריטים במודל, או "פריסה" של הגוף המעובד לכמה וכמה פרוסות, בהתאם לעוביו של החומר הגלם. ניתן להגיע לפריסה שטוחה על ידי שימוש בצריבה של קרן הלייזר לקווי קיפול, ואז ביצוע של חיתוך לקווי המתאר. את הצריבה ניתן לקפל וכך לקבל גוף תלת מימדי. עוד טכניקה המתאפשרת הודות לחיתוך בלייזר, זה חיתוך חלקים מיריעה שטוחה וחיבורם במגוון אמצעים, לקבלת גוף תלת מימדי.

טכנולוגיית החיתוך בלייזר הינה מהירה, מדויקת ונקייה. ניתן להגיע עם חיתוך בלייזר לרמת דיוק וגימור גבוהה מאוד, שזה חיוני עבור מודלים אדריכליים. קרן הלייזר מבצעת חיתוך נקודתי שאינו גורם להתחממות החומר ועיוות פני השטח שלו, כך שגם העין החדה ביותר לא תבחין בפגמים זעירים במודל. מדובר בטכנולוגיה זולה יחסית לעלות הכללית של פרויקט מורכב וחשוב כמו בניית מודלים אדריכליים (לא חשוב כמו בניית המבנה האמיתי, אבל בטח כבר הבנתם עד כמה המודל נחוץ כדי להרוויח מהמבנה..)

 

Fresh הינה חברה צעירה ודינאמית המתמחה בייעוץ, קידום באינטרנט ושיווק אלקטרוני על ידי מתן פתרונות חכמים לעסקים קטנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב